Recapitulare update-uri Google si evenimente SEO: iunie 2016
Acesta este al 6-lea articol din seria de materiale lunare, dedicate centralizarii celor mai importante update-uri sau anunturi Google ce influenteaza activitatea de SEO. La fiecare inceput de luna, au fost publicate pe blogul DWF articole in care am recapitulat aceste lucruri, chiar daca unora dintre ele le dedicasem deja postari detaliate.
Daca doriti un rezumat concentrat al celor mai importante evenimente SEO din ultimele 6 luni, puteti consulta aceste articolele de mai jos. Ca de fiecare data, va invitam sa mentionati in comentarii lucruri care considerati ca sunt importante, dar nu se regasesc in aceasta analiza.
- Recapitulare evenimente SEO, ianuarie 2016
- Recapitulare evenimente SEO, februarie 2016
- Noutati SEO si update-uri Google, martie 2016
- Recapitulare noutati SEO – aprilie 2016
- Recapitulare noutati Google si evenimente SEO, mai 2016
Cele mai importante noutati SEO, iunie 2016:
- Au fost semnalate doua posibile update-uri Google, care nu au fost insa confirmate oficial de catre companie. Data aproximativa este 28 iunie. O mica parte din clientii DWF au inregistrat variatii semnificative de ranking in jurul acestei date, insa lucrurile s-au stabilizat la un nivel similar cateva zile mai tarziu.
- Google a modificat modul de raportare al volumelor de cautari in Keyword Planner pentru cuvintele similare. Schimbarea are implicatii majore in procesul de keyword research si monitorizare campanie SEO.
- Google a actualizat instrumentul pentru testul de compatibilitate cu dispozitive mobile. Noua interfata ofera mai multe informatii despre optimizarea SEO pentru mobile.
- Google a lansat un instrument pentru validarea paginilor de tip AMP. Despre aceasta tehnologie si cum influenteaza ea procesul de mobile SEO, puteti sa citati mai multe pe blog.
Noutati SEO de importanta secundara, iunie 2016:
- In cadrul SMX Advanced, Gary Illyes a reconfirmat faptul ca update-urile de tip Panda ruleaza permanent, adica nu ne putem astepta sa avem „etape” distincte, usor de identificat, cu care sa asociem eventuala penalizare a unui website din acest motiv.
- Google a anuntat ca este sigura eliminarea tagului de authorship asociat continutului dintr-un site, in conditiile in care acesta nu mai este folosit pentru determinarea autorului. Acest lucru nu inseamna insa ca Google a dezvoltat o alta metoda, mai sigura, de identificare a autorului original al unui text.
- John Mueller confirma ca Google ignora complet cuvintele cheie din TLD-uri (este vorba de noile domenii, de tipul .travel, .agency etc.).
- Pe partea de ads remarcam modificarea culorii etichetelor care semnalaeaza un rezultat ca sponsorizat in Google search din galben in verde.
- Un reprezentant Google confirma intr-o discutie pe forumul dedicat webmasterilor ca url-urile construite cu # nu sunt indexate de motorul de cautare.
- In cadrul SMX Advanced, Gary Illyes de la Google a spus ca nu exista un scor pe care site-urile il primesc in cadrul Rank Brain, astfel incat nu se poate optimiza pentru acest altgoritm.
Ati observat noutati SEO in luna iulie 2016 care au scapat analizei DWF? Va rugam sa ne mentionati in comentarii si le vom include in articol in cel mai scurt timp posibil.