fbpx

Ce este Google AMP, cum se implementeaza si ce impact SEO are in prezent?

Google iubeste viteza! De fapt, este obsedat de viteza, atat in produsele proprii cat si pe web, dupa cum un inginer Google “recunoaste” intr-o postare din 2010. Este vorba de acea postare in care Google anunta in mod oficial ca viteza de incarcare a unui site a devenit factor de ranking. Ani mai tarziu, analize complexe ale factorilor de ranking demonstreaza o corelatie puternica intre viteza de incarcare si o pozitionare buna in Google.

In octombrie 2015, Google anunta o noua initiativa in directia imbunatatirii vitezelor de incarcare pe web si in special pe mobil: Accelerated Mobile Pages Project, sau AMP. AMP este un proiect open source in cadrul caruia companii precum Google, Twitter, Linkedin, Adobe si altii colaboreaza in vederea dezvoltarii unor standarde care sa permita o incarcare mult mai rapida a datelor pe terinalele mobile. Pentru detalii complete despre proiect, accesati site-ul oficial AMP.

Inca de la data anuntului Google au existat speculatii ca motorul de cautare va considera AMP drept un factor de ranking si implicit paginile cu astfel de versiuni vor obtine un boost de vizibilitate SEO. John Mueller de la Google a mentionat insa in cadrul unui interviu din 26 februarie 2016 ca, in acest moment, AMP nu este un factor de ranking in Google.

Google nu se implica in proiecte pe termen scurt si in special atunci cand acestea aduc beneficii evidente, este sigur ca le va sustine in viitor. Astfel, in cazul in care doriti sa implementati aceasta tehnologie pe un site, iata cateva indicatii:

Implementare AMP pe site-uri WordPress

Pentru implementarea AMP intr-o instalare de WordPress (blog sau site de prezentare), se poate utiliza pluginul AMP, realizat de Automattic. Pluginul este gratuit si in prezent functioneaza doar pentru postari (nu si pentru pagini sau arhive). Atentie: deci vor exista variante AMP pentru postari, acestea nu sunt afisate in mod automat vizitatorilor de pe terminale mobile, ci sunt identificate de Google (si alte motoare de cautare), care le afiseaza celor ce dau click pe rezultatul afisat in SERPs.

In cazul (foarte probabil) in care folositi Yoast in WordPress pentru SEO, recomandam instalarea pluginului Glue for Yoast SEO & AMP, care va face legatura necesara intre cele doua sisteme, astfel incat sa puteti gestiona in mod corect meta descrierile si titlurile din versiunile AMP ale postarilor.

Utilizare AMP pe site-uri de eCommerce

In forma actuala, AMP se aplica in special pentru publisheri, care de obicei pot afisa continutul intr-o forma statica. La ora actuala nu exista inca module care sa ofere variante AMP paginilor din principalele platforme de eCommerce (am verificat PrestaShop, OpenCart si Magento).

O solutie este combinarea paginilor de tip AMP cu pagini “normale” optimizate pentru mobil. Spre exemplu, afisarea produsului (imagini, detalii, pret) se poate face intr-o pagina de tip AMP, iar cand se da click pe butonul de adaugare in cos, sau pe comanda, se face transferul catre versiunea “clasica” de mobil a site-ului.

Instalare AMP pe orice tip de site

Google a pus la dispozitia dezvoltatorilor exemple de cod si metodologia necesara pentru implementare AMP pe orice tip de site. Fisierele sunt accesibile pe profilul de GitHub al proiectului.

Pentru mai multe informatii despre AMP, va recomandam si acest video din categoria Whiteboard Friday, postat pe blogul Moz.