Cum se face o analiza de cuvinte cheie seo pentru website?

Alegerea corecta a cuvintelor cheie pentru optimizarea unui site, fie el magazin online sau site de prezentare al unei companii, este mult diferita acum decat era in urma cu cativa ani. In plus, exista inca neclaritati referitoare la tagul meta keywords: mai este necesara definirea lui intr-un site? In acest post, vom prezenta un exemplu de metodologie de alegere cuvinte cheie seo pentru un magazin online care doreste sa vanda ceaiuri, indicand intrumentele folosite. Se vor avea in vedere atat money keywords (cuvinte folosite in general de persoane cu intentie de cumparare), cat si cuvinte generaliste, de informare. 

1Este foarte important sa avem un focus clar in minte cand incepem alegerea de cuvinte cheie. In acest caz, pornim de la notiunea generala de “ceaiuri”. Cu acest cuvant principal in minte, cautam pe google cateva site-uri care vand produsele, pentru a vedea cum sunt structurate: ce categorii si subcategorii au, ce fel de articole posteaza pe blog etc. Observam ca exista o gama foarte variata de ceaiuri care se comercializeaza online si identificam cu usurinta 10-20 de cuvinte cheie care par mai importante, precum: ceai verde, ceai negru, ceai de salvie, ceai de musetel etc.

2Plecand de la cuvintele cheie principale identificate la punctul anterior, putem sa folosim un serviciu de sugestie cuvinte cheie seo, precum ubersuggest. In formularul de pe site, introducem pe rand cuvintele cheie principale, pe care le-am identificat anterior, selectam limba romana si apasam butonul Suggest. Site-ul genereaza o lista a cuvintelor cheie care apar in google drept sugestii, pentru cuvantul cheie folosit, plus fiecare litera din alfabet:

Screen Shot 2015-07-28 at 14.09.42Screen Shot 2015-07-28 at 14.09.52Screen Shot 2015-07-28 at 14.11.26
3Cuvintele obtinute la pasul anterior, cu ubersuggest sau alt site similar, se vor pune intr-un fisier excel, pentru eliminarea duplicatelor. Va rezulta o lista extinsa de cuvinte (300-500 itemi), despre care nu stim insa mai multe informatii. Ne intereseaza date precum: volumul de cautari (cati oameni cauta pe luna fiecare dintre aceste cuvinte), concurenta (cat de multe site-uri fac reclama platita pe acel cuvant cheie), costul mediu pe click, oportunitatea etc. Pentru a obtine aceste informatii, incarcam lista de la punctul anterior in Google Keyword Planner. Rezulta urmatoarele date:

Screen Shot 2015-07-28 at 14.34.30

Screen Shot 2015-07-28 at 14.34.53

 

4Lista se poate ordona dupa numarul mediu de cautari lunare, pentru a identifica cuvinte cu cel mai mare potential de trafic. Daca acestea coincid cu oferta comerciala a site-ului pentru care facem analiza de cuvinte, le putem selecta pentru campania de SEO. Pentru ca aceasat sa fie reusita, cuvintele cheie alese in research trebuie incluse in continutul site-ului, adica trebuie sa se defineasca Landing Page-uri (categorie, subcategorie, filtru, pagina de blog, etc) pentru fiecare sintagma principala.

O analiza corecta si completa de cuvinte cheie pentru campania de SEO trebuie sa ofere o imagine cat mai completa a domeniului asupra caruia se concentreaza. Chiar daca oferta site-ului nu include inca toate produsele desemnate prin aceste cuvinte, este important sa fie monitorizate, pentru identificarea oportunitatilor de vanzari si trafic.