Servicii SEO
Cresterea traficului organic non-brad, in concordanta cu obiectivele dvs. de business.
#mecanismul

SEO

Tehnic SEO (On-Page SEO)

Pentru fiecare site, specialistii DWF verifica peste 150 de aspecte tehnice relevante din punct de vedere SEO. Prin intermediul acestor analize, ne asiguram in primul rand ca site-ul respecta recomandarile Google si nu exista probleme care pot bloca accesul motorului de cautare la paginile relevante (crawling).

Ulterior, verificam daca motorul de cautare “intelege” corect si complet continutului paginilor relavante din website (indexing) si apoi identificam oportunitatile de crestere a vizibilitatii in rezultatele organice Google (ranking).


In cadrul unei campanii SEO, analizam aspecte precum:

+Crawling complet website;

+Structura interna de linkuri;

+Probleme de canonicalizare;

+Indexabilitate website;

+Identificare continut duplicat;

+Audit Google Search Console;

+Optimizare meta data website;

+Analiza headlines;

+Structura sitemaps;

+Viteza de incarcare;

+Optimizare pentru mobile web;

+Implementare Schema.org;

+Optimizare imagini;

+etc.


Utilizam instrumente premium, de analiza SEO:


Pentru mai multe informatii despre strategiile de optimizare SEO On-Page pe care le utilizam in cadrul DWF, dar si pentru tips & tricks, studii de caz sau noutati SEO, va invitam sa accesati blogul nostru. Cele mai recente articole din blog, relevante pentru zona de tehnic SEO, sunt urmatoarele:

Redactare si optimizare continut SEO

In cadrul DWF, credem cu tarie ca dincolo de aspectele de tehnic SEO, care constituie baza pentru orice campanie SEO, elementul care face cu adevarat diferenta este continutul de calitate, optimizat pentru indexare si care ofera informatii valoroase utilizatorilor.

Pentru succesul unei campanii SEO, consideram ca sunt necesare doua tipuri principale de continut, care au obiective diferite si necesita implicit o abordare diferita:


1Continut SEO de tip meta data, accesibil in special motorului de cautare;

In aceasta categorie includem in special elementele de tip meta (precum title si description). Meta title este considerat in prezent unul dintre cei mai importanti factori de ranking, adica elemente de care Google tine cont in stabilirea relevantei unei pagini fata de un anumit topic.

Meta description nu este un factor de ranking, potrivit declaratiilor oficiale Google. Cu toate acestea, textul merita atentie intr-o campanie SEO, data fiind vizibilitatea sa in SERPs, prin care poate influenta in mod direct CTR-ul site-ului in rezultatele organice Google. De la inceputul anului 2018, Google afiseaza un fragment mai mare de text in meta description, lucru ce permite integrarea mai multor informatii relevante pentru utilizator, dar si a unor call to action mai ample.

Tot in categoria de texte importante din punct de vedere SEO, dar pe care utilizatorul nu le percepe in mod direct, putem mentiona si descrierile imaginilor, publicate in cadrul atributului “alt”.

Specialistii SEO DWF se ocupa de optimizarea tuturor acestor elemente, pe parcursul campaniei de optimizare. Anumite texte sunt redactate manual si transmise catre beneficiar pentru implementare, insa in alte cazuri specialistul SEO recomandam implementarea unei formule, care sa genereze dinamic continut relevant pentru aceste texte.


2Continut informational, relevant pentru utilizatori;

Fiecare business are particularitatile sale, pe care le cunosc probabil foarte bine cei care lucreaza in domeniu. De cele mai multe ori, insa, persoanele care doresc sa cumpere acel produs sau serviciu nu detin toate aceste informatii si au nevoie de ajutor in luarea unei decizii.

In functie de domeniul de activitate despre care vorbim, decizia de achizitie se poate lua in cateva minute (de obicei pentru produse ieftine, de impuls), cateva saptamani (de exemplu, un laptop sau un aparat foto), sau chiar mai mult (o vacanta, o masina, o casa etc.). De obicei, acolo unde discutam de un timp mai mare, avem de-a face cu un proces de achizitie mai complex, in cadrul caruia potentialul client poate interactiona cu brandul nostru in mai multe contexte.

Departamentul de content writing din cadrul DWF produce in special articole blog si articole pentru materialele de tip native advertising, pe baza unei strategii de continut si a unor norme SEO dezvoltate in cadrul agentiei.

Pentru stabilirea temelor, a cuvintelor cheie relevante si a dimensiunii materialelor programate pentru redactare, precum si a linkurilor interne pe care le introducem in textele redactate, specialistul SEO care gestioneaza campania foloseste instrumente speciale de analiza.

Ulterior redactarii si publicarii materialelor, DWF dispune de infrastructura software necesara monitorizarii performantei, astfel incat sa putem invata in timp ce lucruri functioneaza mai bine si sa adaptam strategia de content in functie de acestea.


Pentru stabilirea strategiei de continut si optimizarea materialelor, conform tehnologiei LSI (Lantent Semantic Indexing), utilizam o gama variata de instrumente, dintre care mentionam:


Pe blogul DWF sunt publicate mai multe materiale pe teme de content marketing, pe care va invitam sa le accesati. Pentru exemple de articole redactate in cadrul departamentului DWF de content writing, va rugam sa ne contactati.

Link Building (Off-Page SEO)

Referintele externe (linkurile) au fost primul si pentru mult timp cel mai important factor de ranking in algoritmul Google. Astazi, algoritmul de ranking Google a evoluat foarte mult, luand in calcul sute de indicatori pentru stabilirea autoritatii si relevantei unei pagini.

Cu toate acestea, profilul de linkuri continua sa fie un factor care face de multe ori diferenta in ceea ce priveste vizibilitatea unui site in rezultatele organice Google. In cadrul DWF, utilizam o suita de instrumente SEO specializate pentru partea de Off-Page SEO:


Cu ajutorul acestor instrumente SEO premium, realizam analize necesare intelegerii, dezvoltarii si optimizarii profilului de linkuri pentru site-urile aflate in portofoliul agentiei. Concret, accesul la astfel de unelte SEO ne permite lucruri precum:

+Link pruning (disavow file)

+Identificare linkuri toxice

+Analiza linkuri competitori

+Analiza profil de ancore

+Stabilire necesar LP-uri

+Identificare linkuri pierdute

+Analiza broken backlinks

+Sesizare oportunitati link building

+etc.


Pentru a obtine linkuri de calitate, care transfera o autoritate SEO buna, consideram ca este importanta indeplinirea simultana a mai multor criterii:

1linkurile sa fie contextuale, adica in cadrul unui articol relevant, de tip native advertising;

2pe respectivele linkuri sa vina trafic (este un indicator ca linkurile sunt utile cititorilor);

3sa fie publicate pe site-uri cu autoritate mare (masurabila prin indicatori precum ahrefs DR).

Am identificat 3 tipuri principale de site-uri care corespund acestor criterii si pe care construim majoritatea linkurilor din cadrul campaniilor SEO pe care le desfasuram.


Site-uri de televiziuni.

Au trafic foarte mare si ofera o buna expunere generala. Fiind de tip ever-green content, materialele publicate pot ajunge sa ocupe pozitii bune in rezultatele Google, ceea ce inseamna ca vor continua sa atraga audienta si sa trimita trafic pe o perioada lunga de timp.


Site-uri de presa.

Au avantajul ca sunt foarte “iubite” de Google, pentru ca genereaza o cantitate semnificativa de continut nou in fiecare zi. De obicei, au sectiuni dedicate pentru anumite domenii, in cadrul carora se acumuleaza topic authority foarte valoros din punct de vedere SEO. Exemple:


Site-uri de nisa, in functie de domeniul de activitate al clientului.

Acest tip de publicatii au avantajul ca atrag o audienta mai relevanta, chiar daca nu pot asigura expunerea site-urilor din celelalte doua categorii. DWF are in prezent parteneriate active cu 200+ astfel de site-uri, insa pe masura ce identificam noi oportunitati, initiem colaborari noi.

 


DWF asigura redactarea continutului de tip native advertising, pentru publicare pe site-urile partenere, in cadrul campaniei SEO. In cazul in care aveti resurse interne pentru redactarea acestor materiale, putem integra aceasta capacitate in campania SEO.

Monitorizare campanie SEO

Consideram ca monitorizarea corecta a unei campanii SEO este un element esential in succesul acesteia, fara de care nu se pot lua decizii corecte cu privire la eficienta acestui demers, precum si la valoarea pe care o aduce business-ului, in ansamblu.

Metodologia DWF pentru monitorizarea campaniilor SEO presupune 3 pasi:


1Segmentarea traficului organic primit de site, in trafic de tip brand si non-brand.

Acest lucru se face retroactiv, pe baza datelor din Google Search Console. Obiectivul demersului este de a identifica ponderea de expresii relevante de tip non-brand, pe care site-ul are vizibilitate in rezultatele Google. 

Obiectivul principal al campaniei SEO este de a crestere vizibilitatea si implicit traficul relevant atras pe site din acest tip de cautari. In mod natural, cautarile de tip brand sunt influentate de ansamblul actiunilor de marketing ale companiei (online si offline). 


2Construirea unei librarii de cuvinte cheie relevante.

Acest pas este esential in monitorizarea campaniei SEO, pentru ca vizibilitatea site-ului in Google organic pentru aceste cuvinte cheie este “barometrul” campaniei SEO. Grupate pe topics, expresiile relevante pentru un brand se caracterizeaza in special printr-un volum mediu de cautari o sezonalitate si o pozitie pe care site-ul o ocupa in SERPs, la respectiva cautar.

Pentru alcatuirea listei de cuvinte cheie relevante, echipa DWF utilizeaza atat instrumente specializate de keyword research, cat aplicatii care permit identificarea cuvintelor cheie pentru care sunt optimizate site-urile competitorilor sau leaderilor dintr-o industrie (expresiile non-brand pe care acestia atrag cea mai mare cantitate de trafic organic). 

Libraria de cuvinte cheie se va actualiza constant pe parcursul campaniei. 


3Calculare scor de vizibilitate SEO non-brand.

Zilnic, aplicatia de monitorizare SEO utilizata in toate campaniile DWF extrage din Google pozitia pe care site-ul clientului se afla in rezultatele organice, pentru fiecare expresie din libraria de cuvinte cheie relevante, atat pe desktop cat si pe mobil. 

Pe baza pozitiei ocupata de fiecare expresie in Google, dar si tinand cont de volumul mediu de cautari al respectivelor sintagme, este calculat un scor general de vizibilitate SEO (linia punctata, foto de mai jos). 

Acest scor de vizibilitate (cu valori posibile intre 0 si 100) este principalul factor de referinta pentru urmarirea evolutiei unei campanii SEO, pentru ca:

  • este independent de sezonalitate;
  • este influentat proportional de cele mai importante cuvinte din campanie;
  • agrega evolutia campaniei intr-un singur KPI.

In cadrul campaniei SEO, monitorizam acest indicator atat la nivel macro (intreaga campanie), cat si la nivel de topic (zona de interes) pentru client (ex: o anumita categorie de produse, catre care decidem directionarea resurselor din campania SEO).


Campania dvs. SEO este corect monitorizata in prezent?

#seo

eBook