fbpx

Recapitulare evenimente SEO, februarie 2016

Continuam prin acest articol seria lunara de materiale dedicate evenimentelor si anunturilor Google, care au legatura cu activitatea de optimizare pentru acest motor de cautare. Primul articol, aferent lunii ianuarie 2016, este deja disponibil pe Blog. In luna februarie 2016 nu au existat update-uri majore Google, dar sunt numeroase elemente demne de mentionat.

1. Cel mai important anunt este legat de integrarea tehnologiei AMP in Google, acest element nefiind inca un factor de ranking, potrivit declaratiilor unor reprezentanti ai companiei. Mai multe informatii despre acest subiect sunt disponibile in articolul dedicat din blogul DWF: Ce este Google AMP, cum se implementeaza si ce impact SEO are in prezent.

2. In al doilea rand, semnalam decizia Google de a renunta la zona de reclame din partea dreapta a rezultatelor de cautare, migrand o parte dintre acestea catre spatiul de deasupra rezultatelor organice (care afiseaza acum maxim 4 anunturi) si catre partea inferioara a paginii (dupa cele 7-10 rezultate organice). Modificarea este analizata in detaliu pe blogul DWF, in articolul dedicat: Google modifica spatiul de reclame platite din rezulatele de cautare: impactul in vizibilitatea SEO.

3. Amit Singhal, persoana care conduce divizia de Search din cadrul Google de 15 ani s-a retras, in locul sau fiind numit John Giannandrea, cel care a creat RankBrain – sistemul de inteligenta artificiala prin care Google incearca sa calculeze in tip real relevanta fiecarui website. Aceasta schimbare poate reprezenta un indiciu cu privire la viziunea companiei.

4. Update-ul Penguin 4.0 a fost amanat din nou, iar reprezentantii Google se feresc sa mai avanseze noi date estimate. Acest lucru sugereaza ca Google lucreaza cu adevarat la un update major, integrat probabil in RankBrain, cu elemente care genereaza provocari deosebite din punct de vedere tehnic.

5. John Mueller, reprezentant Google, exprica intr-o postare pe contul sau de Google+ cum functioneaza rapoartele din Google Search Console si in special care este motivul pentru care informatiile nu se afiseaza in timp real, ci cu o intarziere de cateva zile. Discutia este axata in special pe noul raport dedicat paginilor de tip AMP.

6. Pe 18 februarie a fost emise de catre Google Search Console un numar mare de mesaje catre proprietari de site-uri, in care se semnala existenta unei erori cu atributul Hreflang, responsabil cu definirea limbii unei pagini web. Ulterior s-a confirmat ca in cele mai multe cazuri acest mesaj a fost trimis dintr-o eroare interna Google.

7. Au fost semnalate rezultate organice pentru care Google afiseaza numarul de telefon direct in pagina de cautare. Efectul nu pare sa fie obtinut de webmasteri prin utilizarea Schema. Detalii si printscreens in discutia de pe Twitter.

8. In cadrul SMX West (eveniment didicat industriei SEO din SUA), Paul Haahr de la Google a mentionat in cadrul prezentarii sale ca locul 10 in Google organic primeste mult mai mult trafic decat locurile 8 si 9 la un loc. Afirmatia a fost preluata pe Twitter de mai multi participanti la conferinta.