Noutati SEO si update-uri Google, martie 2016
Luna martie nu a adus cu sine update-ul Penguin asteptat, pe care Google il amana de cateva luni. Desi utilizatorii de pe WebmasterWorld au semnalat variatii semnificative de pozitionari, nu s-a primit nici o confirmare din partea Google a unui update major.
O masura foarte vizibila Google, care va avea un impact major pentru un anumit segment de oameni, este eliminarea PageRank-ului din datele publice. Indicatorul se va calcula in continuare, ca parte interanta din algoritmul general de ranking Google, insa valoarea sa numerica (o cifra de la 0 la 10) nu se va mai afisa. Desi valoarea publica a indicatorului nu a mai fost actualizata de Google de foarte mult timp, foarte multi pseudo-specialisti SEO sau clienti se raportau inca la el.
Un reprezentant Google a mentionat care sunt cei mai importanti trei factori de ranking: continut, linkuri si RankBrain. Intrebat fiind de ordine, acesta a spus doar ca RankBrain este ultimul, insa a refuzat sa precizeze daca profilul de linkuri are o mai mare greutate decat continutul sau invers.
De asemenea, Google a actualizat recomandarile cu privire la Local SEO si a introdus recomandari noi pentru business-urile care se listeaza pe Google Places. In plus, a confirmat accentul pus pe mobile, compania anuntand pe blogul oficial pentru webmasteri un nou update in acest sens, in luna mai. Nu sunt motive de panica, insa… daca site-ul dvs. nu este inca adaptat pentru terminale mobile, aveti acum un motiv in plus de a face acest lucru.
Alte noutati SEO si update-uri Google, martie 2016:
- Avem confirmarea ca in prezent RankBrain nu afecteaza bugetul de crawling al unui website.
- A fost actualizat documentul oficial „Quality Raters Guidelines” pe 28 martie. Un reprezentant Google confirma ca o buna parte din colaboratorii care analizeaza site-urile pe baza acestui ghid folosesc terminale mobile.
- Paul Haahr, inginer senior Google de 14 ani, a sustinut o prezentare foarte interesanta la SMX West despre cum functioneaza astazi motorul de cautare.
- Http/2 creste viteza site-ului, insa nu are un impact direct din punct de vedere SEO.
- Sintaxa isSimilarTo nu este tratata de Google in acelasi fel ca tagul canonical.
- Andrey Lipattsev de la Google, raspunde unor intrebari formulate de Rand Fishkin, cu privire la influenta factorilor de comportament al utilizatorilor in algoritmul de raking Google. Discutia este foarte interesanta si are loc intre minutele 14 si 28 din acest clip.
- John Mueller afirma ca in cazul unei migrari de la http la https este acceptabil si un redirect de tip 302, acesta asigurand transferul de PageRank intre de la prima varianta catre a doua.
- Google nu intelege inca textele din imagini, chiar daca exista patente in acest sens.
- S-a lansat Google Analytics 360 Suite, solutie enterprise de web analytics.
Exista noutati SEO sau update-uri Google care au aparut in luna martie si nu se regasesc in acest articol? Lasati o notificare in comentarii si actualizam materialul.