Recapitulare evenimente SEO, ianuarie 2016
Prin acest post initiem o serie de 12 articole (cate unul pentru fiecare luna din 2016), in care vom face o recapitulare, o trecere in revista a celor mai importante anunturi sau evenimente Google legate de SEO din fiecare luna. Spatiul nu ne va permite sa intram in detalii la majoritatea punctelor, iar o parte din ele vor fi fost deja tratate in articole dedicate, postate deja pe blogul DWF. Primul articol din serie este dedicat lunii Ianuarie 2016:
Update-uri de algoritm Google, in ianuarie 2016:
- Fluctuatii masive in SERPS, posibil update Penguin. Google confirma ca este vorba despre un update de tip „Panda – Quality Content”, ce a fost integrat in algoritmul de baza Google.
- John Mueller, de la Google, afirma ca viitoarele update-uri Panda vor fi mult mai dificil de identificat de webmasteri, pentru ca se vor realiza in mod gradual.
- Gary Illyes, angajat Google, confirma pe Twitter faptul ca se lucreaza la un update din seria Penguin ce ar urma sa fie integrat apoi in algoritmul de baza Google, adica datele sa fie recalculate si aplicate rezultatelor in mod permanent.
Informatii relevante SEO, in ianuarie 2016:
Google modifica pagina de Webmaster Guidelines, resursa considerata de multi drept pozitia oficiala a motorului de cautare cu privire la numeroase probleme de optimizare. Cateva dintre schimbarile notabile sunt urmatoarele:
- HTTPS: Google recomanda expres utilizarea versiunii securizate;
- Este recomandata adaptarea site-ului la orice device sau display;
- Accesibilitate: continutul trebuie sa fie usor de inteles chiar si prin intermediul unei solutii destinata persoanelor cu dificultati de vedere;
- Taburi: Google recomanda afisarea continutului important by default in pagina, in detrimentul utilizarii „tab-urior” sau a altor mecanisme de afisare a continutului;
- Numarul de linkuri in pagina: practic Google demoleaza mitul celor 100 de linkuri;
- A fost eliminata recomandarea de evitare a URL-urilor dinamice (cu semnul intrebarii).
Modificari legate de Google Search Console:
- Homepage-ul Google Search Console primeste un nou designsi ofera acces la 3 resurse noi: webmaster troubleshooter, popular resources si un calendar de evenimente;
- Google introduce un raport pentru afisarea erorilor specifice paginilor de tip AMP;
- A fost actualizat raportul dedicat erorilor de indexare ale aplicatiilor mobile.
Alte informatii, preluate din declaratii ale unor reprezentanti Google:
- Se pare ca redirectionarile de tip 302 transfera PageRank: „it’s incorrect that 302 redirects wouldn’t pass Pagerank. That’s a myth.” (John Mueller). In industrie se recomanda insa in continuare preferinta pentru redirectionari 301.
- Chiar si un certificat SSL implementat incorect aduce un beneficiu SEO (Gary Illyes); John Muller a publicat pe Google+ un set de recomandari cu privire la migrarea unui site catre varianta secure (https).
- John Mueller, de la Google Elvetia, spune ca prezenta keyword-urilor in URL este un factor de ranking cu o importanta mica, pentru care nu se justifica refacerea structurii interne de linkuri a unui website;
- Validitatea codului HTML nu este un factor de ranking, insa poate avea un impact negativ in afisarea paginilor pe terminale mobile si in preluarea datelor structurate;
- In cazul unei penalizari manuale, cererea de reconsideratie trebuie trimisa catre Google in aceeasi limba in care a venit mesajul de notificare;
- John Muller confirma faptul ca impartirea aceluiasi IP (/cont de hosting) cu alte site-uri nu va avea un impact negativ in ranking pentru site-ul propriu;
- Google prefera URL-urile mai scurte, in sensul in care intre doua drese cu acelasi continut, este bine sa punem tagul canonical catre cel mai scurt;
- Zineb Ait, de la Google, confirma pe twitter ca linkurile in footer si in general linkurile site-wide nu transfera atat de multa autoritate precum cele existene in context;
- Frecventa de reindexare a imaginilor este una scazuta.
Informatii suplimentare cu privire la modificarile Google sesizate de webmasteri in luna ianuarie sau anuntate de companie direct ori prin reprezentantii sai, pot fi accesate in thread-ul dedicat de pe WebmasterWorld.