Recapitulare noutati Google si evenimente SEO, mai 2016
Continuam prin acest articol seria de materiale lunare dedicate noutatilor Google cu impact in zona de SEO. In arhiva DWF puteti accesa articolele aferente lunilor ianuarie, februarie, martie si aprilie din anul 2016. Ca de fiecare data, va invitam sa mentionati in comentarii lucruri care considerati ca sunt importante, dar nu se regasesc in aceasta analiza recapitulativa.
In luna mai 2016 nu au fost update-uri majore de algoritm Google, un reprezentant al companiei chiar confirmand acest lucru pe twitter. Putem consemna insa foarte multe informatii punctuale cu referire la optimizarea SEO, provenind de la angajati Google sau chiar de pe blogul oficial al companiei.
Noutati SEO cu privire la algoritmii de ranking Google
- Se confirma oficial actualizarea algoritmului pentru mobile, insa nu se pot observa inca efecte majore in SERPs. Odata cu acest update, Google a actualizat si tool-ul pentru testarea paginilor de mobil, precum si documentatia tehnica;
- Desi au trecut 85 de saptamani de la ultimup update oficial Google Penguin, motorul de cautare nu a avansat insa o data concreta pentru urmatoarea actualizare. John Mueller a declarat luna aceasta intr-un interviu ca update-ul urmeaza…
- Google testeaza Real Time Indexing API – feature care pare sa faciliteze anumitor website-uri posibilitatea de a trimite in timp real catre Google update cu privire la continutul din site;
Alte anunturi sau precizari Google cu referire la SEO
- Desi exista notiunea de crawl budget (ce numar de pagini va indexa Google dintr-un anumit site), acesta functioneaza intr-un mod diferit decat cel intuit in prezent, fiind mult mai dependent de capabilitatile serverului pe care ruleaza site-ul;
- In cazul in care un website A este penalizat, nu se poate face o redirectionare catre un website B in conditii de siguranta (fara a risca penalizarea site-ului B);
- Gary Illyes confirma ca mai putine pagini, dar de calitate, pot atrage mai mult trafic din Google decat un numar mare de pagini, dar care nu aduc valoare pentru vizitatori. Fenomenul se poate observa in majoritatea site-urilor, unde Google Analytics ne arata ca de cele mia multe ori 20% din paginile unui website atrag 80% din traficul organic;
- Definirea hreflang pentru site-urile ce targeteaza mai multe regiuni geografice si limbi diferite nu imbuntateste in mod direct Google ranking;
- Dupa ce Google a enuntat in repetate randuri ca linkurile externe (cele catre care un site face referire) nu influenteaza rankingul (desi exista studii independente care contrazic acest lucru), John Muller se pronunta asupra acestei probleme fara a mai utiliza insa termeni atat de categorici ca in trecut;
- In disputa „cratima vs. underscore” in URL-uri: pentru Google nu pare sa conteze acest lucru, astfel incat recomandarea este ca varianta existenta pe site sa fie pastrata si sa nu se implementeze o redirectionare intre URL-uri doar pentru acest motiv;
- In problema optimizarii navigatiei fatetate sau a filtrelor intr-un magazin online, John Muller spune, pe scurt, ca este bine sa alegem in mod selectiv paginile care sa fie indexabile de Google, pe criterii de utilizatate pentru vizitatori, un indicator in acest sens fiind volumul de cautari existent in Google pe notiunea reprezentata de respectiva selectie;
- Continutul duplicat pe mai multe domenii poate sa rankeze totusi separat (si la fel de bine) in anumite conditii, expuse de John Muller intr-un interviu. Exemplul oferit este al unui produs dintr-un magazin online, a carui descriere a fost copiata pe eBay. In acest caz, Google poate sa rankeze versiunea originala atunci cand detecteaza o componenta locala in cautare si versiunea de pe eBay in celelalte cazuri;
Noutati SEO Google Search Console si Google Analytics
- Google anunta o mai buna integrare a datelor din Google Search Console in Google Analytics; acest lucru va permite obtinerea mult mai facila a unor informatii precum:
- care sunt paginile ce atrag mult trafic din google organic (au un CTR bun), dar cu care vizitatorii nu interactioneaza conform asteptarilor (rata de bounce crescuta, comportament de utilizare neasteptate);
- ce pagini au un engagement bun, dar nu au o vizibilitate optima in Google (targeteaza sintagme cu volume mari de cautari, dar au putin afisari in SERP);
- o mai buna segmentare a traficului organic.
- Google Search Console ofera posibilitatea combinarii mai multor proprietati intr-un set;
- A fost actualizat instrumentul de testare a datelor structurate.