Recapitulare noutati SEO – aprilie 2016

Continuam prin acest articol seria de materiale in care facem recapitularea noutatilor SEO din fiecare luna. Pe blogul DWF sunt publicate deja cele mai importante update-uri SEO aferente lunilor ianuarie, februarie si martie 2016. Ca de fiecare data, va incurajam sa semnalati in comentarii daca am omis un anunt SEO major.

Google a fost deosebit de activ in luna aprilie, anuntand foarte multe update-uri, penalizari, avertismente, noutati etc. Pentru sistematizarea lor au fost consultate blogurile oficiale Google, site-urile de specialitate, forumul Webmaster World si observatiile echipei de specialisti SEO DWF, formulate pe baza modului in care au evoluat campanile SEO din portofoliul agentiei.

Noutati Google legate de penalizari:

Stiati ca Google a trimis manual catre webmasteri aproximativ 500 de notificari pe ora, pentru probleme de SPAM? Daca nu aveti inca activat Google Search Console pentru website-ul dvs., chiar nu exista nici un motiv pentru care sa amanati acest lucru.

Google a actualizat recomandarile adresate blogurilor ce fac review-uri pentru produse sau servicii, indicand modul in care trebuiesc tratate linkurile din aceste materiale. Ideile principale sunt:

  1. autorul trebuie sa foloseasca nofollow pe linkurile ce nu sunt incluse organic in text;
  2. din articol trebuie sa reiasa relatia cu compania in beenficiul careia se face recenzia;
  3. continutul creat trebuie sa fie unic si valoros pentru cititorii blogului.

Google a penalizat un numar mare de site-uri de turism la nivel international (in special site-uri de achizitie bilete de avion) pentru abuzul de Schema.org (confirmare de la John Muller, intr-o video-conferinta SEO).

Tot o penalizare masiva s-a indreptat si catre site-urile care folosesc tehnici de pacalire a utilizatorului, astfel incat acesta sa dea click pe reclame sau linkuri ce-l redirectioneaza catre pagini de care nu este interesat in mod organic (clickjacking). Tot in acest registru, motorul de cautare a reiterat avertismentul catre site-urile mobile ce aplica practici similare.

Noutati Google legate direct de SEO:

  • Google va anunta lansarea urmatorului update de tip Penguin;
  • Pe 15 aprilie a fost inchis oficial accesul publicului la API-ul prin care se obtine valoarea publica a PageRank-ului pentru un website; in acest moment nu exista nici o modalitate prin care PageRank-ul unui site se mai poate afla.
  • A fost extinsa documentatia Google referitoare la local ranking;
  • In cazul unor redirectionari, este bine ca vechile URL-uri sa fie pastrate intr-un sitemap dedicat, pentru inca 6 luni;
  • Un inginer Google confirma ca UGC (continutul generat de utilizatori, in special prin comentarii) ajuta la o pozitionare mai buna a site-ului in Google, in cazul in care este expresia reala a unei comunitati coagulate in jurul respectivei proprietati web;
  • Majoritatea persoanelor care analizeaza manual calitatea website-urilor, conform Google Quality Guidelines, folosesc in special terminale mobile;
  • Google a imbunatatit acuratetea raportului de erori referitoare la paginile de tip AMP, din Google Search Console.

Pentru anunturile oficiale Google, nu uitati sa verificati periodic Google Webmasters Central Blog. Informatii SEO foarte actuale gasiti si pe Webmaster World Forum, insa aumite sectiuni din cadrul acestui forum sunt accesibile doar in baza unui abonament.

Data articol: 4 mai 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.