SEO pentru eCommerce – Probleme SEO specifice magazinelor online

In cadrul agentiei DWF gestionam zeci de campanii SEO, cea mai mare parte dintre ele fiind realizate pentru magazine online. Fie ca discutam despre obiective de trafic (atragerea mai multor vizitatori relevanti pe site), de vizibilitate SEO sau de pozitii in Google, intalnim periodic o serie de probleme SEO specifice site-urilor de eCommerce. Multe dintre acestea sunt de ordin tehnic si sunt mai mult sau mai putin caracteristice platformelor utilizate, in timp ce alta categorie de probleme sunt cauzate de continutul site-ului, ori de profilul de linkuri.

Impreuna cu colegii de la Ecompedia, am initiat un proiect special, de realizare a unui eBook in care sa sistematizam cele mai frecvente probleme SEO, specifice magazinelor online. Materialul se doreste un instrument util oricarui proprietar de magazin online, in conditiile in care SEO pentru site-urile de eCommerce devine o activitate tot mai complexa. Exista in prezent un numar din ce in ce mai mare de provocari SEO specifice magazinelor online, ce trec dincolo de notiunile elementare de optimizare, aplicabile oricarui site.

Structura propusa pentru acest eBook este urmatoarea (pentru unele capitole sunt indicate linkuri in cadrul blogului DWF, unde problema este tratata mai pe larg):

I. Preliminarii SEO e-Commerce

  1. Google Analytics – instalare
  2. Google Search Console – confirmare website
  3. Google eCommerce Module si Enhanced eCommerce
  4. Google Tag Manager – instalare si intrebari frecvente
  5. Alte instrumente de analiza necesare unui magazin online

II. e-Commerce On-Page SEO – Tehnic

  1. Mod de utilizare si optimizare meta taguri: title, description, robots, canonical.
  2. Headlines: utilizarea H1, H2 etc. intr-un magazin online
  3. Paginatia: implementare recomandata de Google pentru un magazin online
  4. Viteza de incarcare: posibilitati de imbunatatire
  5. Implementare corecta Schema.org pentru site-uri de eCommerce
  6. Tratarea filtrelor intr-un magazin online: ce permitem si ce blocam de la indexare
  7. HTTPS – factor de ranking si element de incredere
  8. Versiune mobila website – mod de testare compatibilitate cu Google si Bing
  9. Structura interna de linkuri – website crawlability
  10. Coduri HTTP emise de site si implicatiile SEO ale acestora
  11. Generare sitemap.XML pentru fiecare tip de continut dintr-un magazin online
  12. Formatare linkuri: WWW sau non-WWW si subdomenii vs. structura de directoare

III. e-Commerce On-Page SEO – Continut website

  1. Metodologie research cuvinte cheie pentru un magazin online;
  2. Cauze tehnice din care poate sa apara continut duplicat intr-un magazin online
  3. Cum tratam paginile produselor care nu mai sunt pe stoc?
  4. Ce se face cu paginile produselor care nu vor mai aparea niciodata pe site?
  5. Cum procedam cu produsele sezoniere, din punct de vedere SEO?
  6. Ce masuri luam pentru indexarea rapida a produselor noi?
  7. Optimizarea paginilor de categorii si subcategorii
  8. Blogul magazinului, mediu de comunicare si factor de pozitionare Brand

IV. e-Commerce Off-Page SEO – Profil de linkuri

  1. Analiza velocitate profil de linkuri
  2. Curatare profil de linkuri – Google disavow / majestic
  3. Native Advertising: bloguri, presa premium, presa locala

V. Monitorizare SEO pentru e-Commerce

Obiectivul unei campanii de SEO consta in atragerea unui volum cat mai mare de trafic relevant pe paginile magazinului online. Acest lucru se obtine prin cresterea vizibilitatii SEO a site-ului, adica imbunatatirea permanenta a pozitiilor pe care paginile magazinului le ocupa in Google pentru cuvinte cheie relevante. Pentru maximizarea efectului unei campanii SEO, este insa nevoie de adresarea unui numar semnificativ de puncte, iar eBook-ul nostru ofera informatii concrete pentru cele mai importante dintre ele.

Materialul va fi disponibil pentru download gratuit, atat in site-ul DWF cat si pe Ecompedia, incepand cu data de 24 noiembrie 2015.

 

Descarca acum

 

mm
Managing Partner & Crowdsourcing Specialist @ DWF