Review update-uri SEO Google, iulie 2016

In fiecare luna, pe Blogul DWF se recapituleaza cele mai importante evenimente, anunturi sau update-uri oficiale Google din luna iulie 2016. Daca ati pierdut articolul anterior, in care au fost centralizate noutatile SEO din luna iunie, va invitam sa-l accesati acum. 

Update-uri de algoritm Google, iulie 2016

Din punct de vedere al update-urilor de algoritm Google, s-au observa fluctuatii mai importante spre finalul lunii iulie, elemente semnalate si de serviciile speciale de monitorizare, precum Algoroo sau Moz SEO Weather. Google nu a confirmat un updae major, insa un reprezentant al companiei a subliniat ca algoritmul motorului de cautare primeste imbunatatiri in fiecare zi.

S-au facut si in aceasta luna referiri la update-ul de Google Penguin, pe care industria il asteapta de foarte mult timp, fara a se specifica insa un termen anume, ca de fiecare data pana acum. 

Google pare sa faca modificari la afisarea rezultatelor locale. Intr-o discutie pe Local Search Forums sunt semnalate modificari majore ale rezulatelor pe mai multe nise hiper-locale. In mod evident, pentru anumite domenii (in special in zona de servicii) se justifica afisarea unor rezultate locale, chiar daca persoana care cauta nu specifica o locatie. Totusi, pentru zona de eCommerce acest lucru nu se justifica, dat fiind ca in general o comanda poate ajunge a doua zi la destinatar, din orice colt al tarii.

Paginile de tip Google AMP se extind in rezultatele Google. Desi lansat abia in luna februarie, standardul AMP primeste o sustinere masiva din partea Google, care a anuntat recent integrarea nativa a acestor pagini in rezultatele de cautare. Google a precizat ca in momentul de fata nu exista un boost in ranking pentru site-urile care au implementat AMP, dar se poate observa o imbunatatire a performentei, pe fondul optimizarii vitezei de incarcare si a experientei utilizatorului.

Tot in zona de Google AMP semnalam si decizia Google de a modifica modul de raportare al erorilor asociate acestui aspect in Google Search Console, clasificandu-le acum drept notificari. Tot in Google Search Console se pot masura diferentiat numarul de afisari, accesarile si implicit CTR-ul organic, atat pentru paginile normale cat si pentru cele de tip AMP.

Alte update-uri Google in luna iulie, cu impact SEO

  • Google defineste in mod oficial notiuni precum afisari, pozitie medie sau click-uri, pe care care le foloseste in Search Console. Articolul este foarte detaliat si intra spre exempu in detalii privitoare la modul in care Google masora afisarile elementelor dintr-un slider.
  • Un reprezentant Google a afirmat pe Twitter ca redirectionarile de tip 301 sau 302 nu mai diminueaza PageRank-ul care se transfera prin ele. Formularea lasa sa se inteleaga ca pana acum acest lucru se intampla. Tot in cadrul discutiei, aceeasi persoana a confirmat ca PageRank-ul este folosit si in prezent de Google pentru ranking.
  • Referitor la utilizarea subdomeniilor sau a directoarelor in 2016: John Mueller spune ca Google isi poate da seama de cele mai multe ori din contextul site-ului care a fost intentia, motiv pentru care modul efectiv de implementare nu ai este atat de important. Argumentul nu este insa validat de industrie, fiind aduse in discutie foarte multe exemple in care Google clasifica in mod gresit lucrurile. 
  • Paginile cu continut expirat (ca de exemplu produsele care nu mai sunt pe stoc intr-un magazin online) sunt tratate de Google ca „soft 404”, adica pagini in care practic o persoana nu gaseste ceea ce ar fi cautat. Intrebat daca este bine ca aceste pagini sa fie redirectionate in masa catre homepage, John Mueller spune ca nu, ci fiecare link trebuie tratat individual. Practic insa acest lucru nu este posibil de cele mai multe ori, motiv pentru care DWF recomanda redirectionarea la nivel de categorie sau subcategorie. 
  • Pe contul oficial de Google+ al Search Console a fost publicata o serie de raspunsuri la intrebari frecvente legate de migrarea unui site de publishing de la https la https. Materialul este foarte cuprinzator si include tips-uri precum folosirea de fisiere robots.txt separate pentru cele doua versiuni sau integrarea cu Google News.
  • Rankingul unui site nu scade in mod automat daca acesta este raportat ca spam. Confirmarea vine pe twitter de la John Mueller, intr-o maniera pe cat de sigura, pe atat de nonconformista.

Acestea sunt, in opinia DWF, cele mai importante update-uri Google sau noutati legate de optimizarea pentru motoarele de cautare, care au aparut in luna iulie 2016. Pentru articolele dedicate lunilor anterioare, utilizati functia de catare din blogul DWF.

In cazul in care considerati ca nu am mentionat ceva, va rugam sa specificati acest lucru in comentarii, indicand sursa. Fiecare sugestie este analizata si inclusa in articolul principal, in masura in care este relevanta. 

Data articol: 7 august 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.