Cronica SEO februarie, 2020: Update neconfirmat Google si noutati Local SEO

Share
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Mihai Vinatoru

DWF continua cronica SEO, locul in care gasesti cele mai importante update-uri Google din luna precedenta, noutati SEO sau modificari relevante de ecosistem Google, cu impact potential in vizibilitatea SEO. La DWF, monitorizam cele mai importante surse de informate SEO (oficiale si neoficiale), pentru a afla rapid scum evolueaza lucrurile in acest domeniu si a putea actualiza strategiile SEO aferente campaniilor la care lucram.

Noutati SEO si Update-uri Google in luna februarie, 2020:

#1) Potential update Google la inceputul lunii februarie (neconfirmat).

CognitiveSEO semnaleaza o volatilitate crescuta in rezultatele organice Google din Romania, in prima juatate a lunii februarie, cu accent in prima saptamana.

Desi fenomentul a fost observat si de alte instrumente similare, Google nu a confirmat publicarea unui update in aceasta perioada. Reprezentantii motorului de cautare s-au limitat la a sublinia faptul ca Google face constant update-uri la algoritmul de ranking.

#2) Update major Local SEO, pe 14 februarie.

Inca de anul trecut, DWF gestioneaza campanii complexe de Local SEO, destinate imbunatatirii vizibilitatii brandurilor care au locatii fizice, in rezultatele organice Google si in Google Maps. In prezent, echipa DWF se ocupa activ de optimizarea a peste 1,000 astfel de locatii, cu focus pe profilurile de Google My Business.

Pe 14 februarie, mai multe instrumente de monitorizare SERPs dedicate Local SEO, au identificat o crestere de volatilitate in Local Pack, lucru ce poate sa denote un update Google pe aceasta directie:

Google pune un accent din ce in ce mai mare pe rezultatele locale, dat fiind ca acestea sunt de multe ori mult mai relevante pentru utilizatori. Astfel, in functie de interogarea folosita, algoritmul Google poate identifica daca intentia este una de informare generala, de achizitie online sau de obtinere informatii cu privire la o locatie fizica, in care se poate rezolva o anumita problema.

#3) Rel “nofollow” devine sugestie pentru Googlebot, in loc de directiva

Incepand cu finalul lunii februarie (ok, de pe 1 martie, mai exact), Google a anuntat ca atributul “nofollow” devine “hint”, adica o sugestie pentru Googlebot, in loc de directiva. Acest lucru nu va influenta negativ in mod direct nici un site, insa, cu toate acestea, unele domenii pot inregistra scaderi de vizilitate si trafic organic.

Cum este posibil acest lucru?

De exemplu, in imaginiea de mai jos avem doua site-uri concurente, pe o nisa foarte competitiva din Romania. Unul dintre acestea este in portofoliul DWF, cu o campanie SEO activa. In cazul primului site, observam ca profilul de linkuri este format in proportie de 71% din backlinks de tip nofollow, in timp ce aceasta pondere este de doar 1% in cazul site-ului 2:

Conform update-ului Google, pana acum cele 71% din linkuri aflate in profilul primului site, era considerate “degeaba” din punct de vedere SEO, adica Google nu tinea cont de ele pentru ranking. Incepand de la 1 martie, 2020, lucrurile se schimba: Google spune ca poate tine cont de acestea, daca le considera relevante.

Astfel, site-ul 1 are sanse mai mari sa fie influentat in mod pozitiv de acest update, dat fiind ca Google “are de unde sa aleaga” links de calitate, de care sa tina cont acum, spre deosebire de situatia site-ului 2. Bineinteles, se impune in acest caz un update pe fisierul de disavow, insa acesta este alt subiect.

#4) Google a publicat un video despre “cum sa angajezi un furnizor SEO”

Pe 26 februarie, Google a publicat un clip de 4 minute, in care ofera sfaturi practice, pentru contractarea unui furnizor de servicii SEO. Materialul este bine structurat si ofera o perspectiva holistica asupra intregului proces. Va invitam sa-l vizionati si sa aplicati sugestiile Google, atunci cand alegeti un partener SEO 🙂

Cateva idei principale din material:

  1. Purtati o discutie cu potentialul partener. La DWF, primim saptamanal zeci de solicitari SEO, de la persoane care doresc sa revenim direct cu un pret, fara nici o discutie preliminara sau o intalnire. Bineinteles, ignoram rapid toate aceste solicitari: daca nu poti aloca 30 min. pentru o discutie, inseamna ca nu tratezi SEO cu seriozitate.
  2. Un bun specialist SEO nu se concentreaza doar pe “pozitii”, ci pe cum poate ajuta brandul tau sa obtina o vizibilitate mai buna in rezultatele organice Google (inclusiv Local Pack, Maps, Featured Snippets etc).
  3. Specialistii SEO buni pun intrebari despre business, despre publicul tinta, activitatea generala de marketing, competitori etc. Aceste lucruri sunt esentiale pentru intelegerea contextului de business. Daca un partener nu intelege “cum faci bani”, nu te poate ajuta sa cresti vanzarile.
  4. Atentie la “expertii” care ofera garantii in relatie cu ranking in Google. NIMENI nu poate garanta o anumita pozitie.
  5. Solicitati feedback de la clienti existenti. Spre exemplu, pagina de proiecte SEO active (sau portofoliu) de pe site-ul DWF include o parte dintre brandurile pentru care derulam campanii SEO, astfel incat oricine poate contacta aceste companii spre a solicita feedback cu privire la serviciul pe care il oferim.
  6. Solicitati un audit tehnic, bazat pe datele reale ale site-ului. In acest sens, Google recomanda oferirea de acces la Google Analytics si Search Console, astfel incat partenerul sa poata lucra cu informatii corecte si complete. De asemenea, recomandarile formulate trebuiesc evaluate si prioritizate, din perspectiva impactului.
  7. Un bun specialist SEO propune obiective masurabile, precum si KPIs relevanti pentru campania SEO, care se pot urmari in mod impartial, pentru a vedea progresul campaniei. De asemenea, el va “traduce” aceste obiective si in impact comercial la nivel de business.

Doriti sa discutam despre aceste puncte pe proiectul dvs.? Gasiti datele noastre in pagina de contact DWF. De asemenea, va invitam sa consultati si acest articol DWF: 71 de intrebari pe care sa le adresati inainte de a alege o Agentie SEO.

#5) Update-uri Google Search Console.

#Imbunatatire acuratete date disponibile pentru export.

Google a anuntat ca Search Console permite un export mai findel al datelor existente in aplicatie: “more and better data is available to export”. La DWF, lucram foarte mult cu export de date din Search Console, in special prin intermediul API-ului oferit de Google, astfel incat sa realizam rapid anumite verificari sau sa identificam trends. In acest sens, salutam update-ul Google.

#Optiuni noi, pentru semnalare migrarii unui site

O modificare de platforma sau o schimbare completa a domeniului pe care activeaza un site, pot atrage scaderi semnificative la nivel de vizibilitate Google. In aceste cazuri, se impun masuri speciale, pentru a ne asigura ca lururile decurg ok. Mai multe detalii intr-un articol scris acum ceva vreme pe blogul DWF, insa foarte actual: Ghid SEO pentru migrarea unui site.

Din februarie, 2020, Google a introdus doua noi optiuni in Search Console, special gandite sa ajute in aceste situatii:

  • Redirect validation for top 5 URLs of the moving domain.
  • Reminders on top of both the moving domain and the destination domain.

#Raport nou pentru Review Snippets, in Search Console.

In esenta, Google ofera date cu privire la modul de afisare al recenziilor pe care un site le detine, direct in SERPs. Acest lucru nu contribuie in mod direct la imbunatatirea ranking-ului, insa poate influenta in mod pozitiv CTR-ul, ceea ce inseamna ca site-ul va atrage mai mult trafic organic. Detalii suplimentare, in articolul oficial Google.

#6) Eforturile Google pentru relevanta continut in Maps, in 2019

Google depune foarte mult efort in dezvoltarea continutului pe Maps si imbunatatirea relevantei acestuia. Acest lucru ne confirma ca decizia de a investi in dezvoltarea unor proceduri si a unei metodologii speciale pentru Local SEO la DWF este o strategie castigtoare pe termen lung. Din articolul postat pe blogul Google, remarcam urmatoarele cifre:

  • exista peste 200 milioane locatii confirmate deja in Google Maps;
  • in 2019 s-au primit peste 20 milioane de recenzii pe zi, in medie;
  • anul trecut au fost sterse 75 milioane de recenzii si 4 milioane de profiluri false;
  • peste 10 milioane de imagini neconforme au fost, de asemenea, sterse;
  • aproape jumatate de milion de conturi Google au fost suspendate pentru SPAM.

#7) Google Posts suporta acum mai multe imagini

Tot in zona de Google My Business / Local SEO, salutam faptul ca incepand cu luna februarie, postarile pe care le putem publica in conturile de Google My Business permit adugarea mai multor imagini. Acest lucru va atrage cel mai probabil o imbunatatire a experientei utilizatorilor si o interactiune mai buna cu aceste postari.

#8) Sfaturi Google pentru optimizarea site-urilor de stiri

Site-urile de stiri se bazeaza in buna masura pe traficul organic atras, din diferitele servicii Google: Search clasic, Google News ori Google Discover (mai recent). Pe 28 februarie, Google a publicat un articol cu recomandari de bune practici pentru site-urile de stiri, pe blogul oficial pentru webmasteri.

Dat fiind ca DWF gestioneaza in prezent campanii SEO pentru unele dintre cele mai mari site-uri de stiri din Romania (vezi portofoliu), acest material ne intereseaza in mod special. Cateva dintre ideile principale subliniate in articol:

#9) Sfaturi Google pentru afisare optima a unui eveniment in rezultatele organice

Articol foarte detaliat pe acest subiect, cu masuri practice, publicat de Google aici: https://webmasters.googleblog.com/2020/02/events-on-search.html

Scris de
Mihai Vinatoru

Articole asemanatoare

Cookies

Acest site foloseste cookies. Confidentialitatea datelor