71 de intrebari pe care sa le adresati inainte de a alege o Agentie SEO

Share
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Mihai Vinatoru

O cautare pe Google pentru “agentie seo” returneaza aproximativ 200,000 de rezultate. Bineinteles, nu acesta este numarul de agentii SEO din Romania, insa exista un numar semnificativ de companii sau freelanceri care ofera servicii de optimizare pentru motoarele de cautare… sau cel putin afirma acest lucru. Alegerea partenerului potrivit pentru o campanie SEO se poate dovedi astfel un proces dificil.

Pe blogul DWF au fost publicate pana in prezent mai multe articole dedicate acestui subiect, in care am detaliat teme precum:

In speranta ca aceste informatii va sunt utile in alegerea celui mai potrivit partener pentru campania SEO, continuam seria de articole cu o tema cel putin la fel de interesanta. Va prezentam 71 de intrebari pe care sa le adresati agentiilor SEO cu care doriti sa colaborati.

Va avertizam ca unele dintre aceste intrebari sunt destul de incomode pentru o agentie SEO 🙂

#1. Despre agentie, experienta si echipa de proiect:

  1. Care este numele oficial al companiei si datele sale fiscale?
  2. Putem avea o intalnire la sediul companiei dvs.?
  3. Sunteti o agentie concentrata exclusiv pe optimizare SEO sau oferiti si alte servicii?
  4. Cati angajati din cadrul companiei sunt dedicati activitatilor SEO?
  5. Ce experienta au persoanele care vor gestiona campania SEO?
  6. Cate campanii SEO gestioneaza in prezent agentia?
  7. Ce numar de campanii SEO gestiona agentia in urma cu 6 luni? Dar acum 1 an?
  8. Pentru ce clienti oferiti in prezent servicii de optimizare SEO?
  9. Imi permiteti sa contactez clienti actuali ai agentiei dvs. pentru referinte?
  10. Ne puteti arata un studiu de caz (exemplu de campanie SEO activa)?
  11. Lucrati cu alte companii din domeniul X?
  12. Ce procent din cifra dvs. de afaceri este asigurat de cel mai mare client?
  13. Cu ce persoane din firma noastra veti interactiona?
  14. Cat timp trebuie sa alocam intern, pentru activitatile din campania SEO?

#2. Despre strategia SEO si setarea obiectivului

  1. De ce informatii aveti nevoie pentru a schita o strategie SEO si un obiectiv?
  2. Cum vedeti organizarea cuvintelor cheie relevante pentru business-ul nostru?
  3. Ne puteti spune care este vizibilitatea actuala in Google a site-ului nostru?
  4. Cum se pozitioneaza site-ul nostru in Google fata de competitori?
  5. Care este cantitatea de trafic organic non-brand pe care o atrage site-ul in prezent?
  6. Cat de mare este piata in Romania pentru serviciile / produsele noastre?
  7. Care este potentialul de trafic organic la care poate ajunge site-ul nostru in 12 luni?
  8. Pe ce cuvinte cheie atrag competitorii nostri trafic organic in prezent?
  9. Puteti enumera activitatile care vor face parte din strategia SEO pentru site-ul nostru?
  10. Cine este persoana care va realiza strategia SEO si ce experienta are?
  11. Cat de frecvent se va actualizat strategia SEO pe parcursul campaniei?
  12. Cum este influentata strategia SEO de update-urile Google?
  13. Puteti garanta atingerea obiectivului estimat?

#3.Despre campania de link building

  1. Ce ne puteti spune despre profilul nostru actual de linkuri?
  2. La ce nivel se afla profilul de linkuri al competitorii nostri? (cantitativ si calitativ)
  3. Ce instrumente folositi pentru analiza profilului de linkuri?
  4. Prin ce metode veti obtine linkuri pentru site-ul nostru?
  5. Doriti sa folositi inscrieri in directoare web pentru site-ul nostru?
  6. Cate linkuri estimati ca veti obtine in primele 12 luni de colaborare? In ce ritm?
  7. Ce avantaje ofera fiecare metoda de link building propusa si care sunt eventualele riscuri?
  8. Care sunt costurile medii pentru obtinerea de linkuri, prin fiecare metoda specificata?
  9. In cazul unei intreruperi de colaborare, linkurile obtinute raman active?
  10. Ce procent din bugetul campaniei se va aloca spre activitatile de link building?
  11. Pot aparea costuri suplimentare cu obtinerea de linkuri, pe parcursul campaniei?
  12. Cum puteti integra in campania SEO oportunitatile de link building pe care le avem deja?
  13. Ce ne puteti spune despre update-ul Google Penguin?

#4. Analiza tehnica a site-ului, din punct de vedere SEO

  1. Ce aspecte tehnice veti analiza la nivel de website?
  2. Care sunt instrumentele de auditare cu care lucrati?
  3. In ce interval de timp ne putem astepta sa identificam majoritatea problemelor tehnice?
  4. Va ocupati si de implementarea recomandarilor SEO in CMS-ul nostru?
  5. Cat estimati ca va costa implementarea recomandarilor SEO pe care le veti formula?
  6. Putem cunoaste persoana care va realiza analizele tehnice? Ce experienta are?
  7. Oferiti consultanta programatorului nostru, pentru implementarea recomandarilor?
  8. Puteti garanta ca recomandarile tehnice formulate respecta indicatiile Google?

#5.Despre redactarea de continut relevant in campania SEO

  1. Agentia dvs. dispune de resurse interne pentru redactarea de continut optimizat SEO?
  2. Ce metodologie utilizati in alegerea temelor pentru articolele de redactat?
  3. Cate materiale veti realiza in cadrul campaniei SEO si de ce tipuri sunt acestea?
  4. Care este fluxul de comunicare, pentru aprobarea materialelor redactate de dvs.?
  5. Puteti publica direct dvs. materialele pe site-ul nostru?
  6. Este posibil ca toate materialele noastre sa fie redactate de acelasi copywriter?
  7. Ne puteti arata exemple de articole redactate in cadrul agentiei dvs.?

#6. Monitorizarea campaniei SEO si raportare

  1. Cu ce persoana din agentia dvs. vom tine legatura in mod direct?
  2. Cum realizati monitorizarea campaniei SEO?
  3. Putem accesa un cont personal, in care sa urmarim evolutia campaniei noastre SEO?
  4. Cu ce frecventa verificati pozitiile site-ului in Google pentru cuvintele cheie din campanie?
  5. Verificati in mod diferentiat pozitiile ocupate de site in Google, pe desktop si pe mobil?
  6. Monitorizati activitatea si strategia SEO a competitorilor?
  7. Puteti sa oferiti rapoarte cu privire la evolutia pietei (ex: volume de cautari, trenduri)?
  8. Segmentati traficul organic in brand si non-brand? Prin ce metoda?
  9. Care este frecventa cu care vom primi rapoarte referitoare la progresul campaniei?
  10. Ce vor contine rapoartele aferente campaniei SEO?
  11. Care sunt KPIs principali, ce vor aparea in raport?
  12. Ce proportie din timpul alocat campaniei este dedicata activitatilor de accunting si raporare?
  13. Cat de des vom avea intalniri? Unde se vor realiza acestea?

#7. Despre contractul de servicii SEO si facturare

  1. Care este perioada minima contractuala?
  2. In ce conditii pot denunta unilateral acest contract?
  3. Care este sistemul de facturare al serviciilor SEO?

Aceste intrebari reprezinta doar o parte din lucrurile pe care este important sa le intelegeti de la inceputul campaniei SEO, cand doriti sa alegeti un furnizor. Sunt multe aspecte peste care puteti trece usor cu vederea, insa va indemnam sa acordati timpul necesar luarii unei decizii corecte.

O campanie SEO corect implementata va aduce site-ului dvs. o vizibilitate sporita in randul oamenilor interesati de produsele sau serviciile pe care le comercializati, lucru ce constituie primul pas in cresterea cifrei de afaceri, atunci cand discutam despre un business cu activitate in online si nu numai.

Scris de
Mihai Vinatoru

Articole asemanatoare

Cookies

Acest site foloseste cookies. Confidentialitatea datelor