12 update-uri Google si noutati SEO in august 2016
Ca in fiecare luna de la inceputul anului 2016, pe Blogul DWF se recapituleaza cele mai importante evenimente, anunturi sau update-uri oficiale Google din luna anterioara. Daca ati pierdut articolul anterior, in care au fost centralizate noutatile SEO din luna iulie, va invitam sa-l accesati acum. Pe blog gasiti si articolele dedicate lunilor anterioare, incepand cu update-urile Google din ianuarie 2016.
In luna august au fost numeroase „alarme false” in ceea ce priveste update-urile Google, numerori specialisti din industrie considerand in repetate randuri ca Google a lansat indelung-asteptatul update de tip Penguin (varianta 4.0). O astfel de modificare de algoritm nu a fost insa confirmata de motorul de cautare, dincolo de clasicul raspuns „imbunatatim permanent algoritmii Google, pentru obtinerea celor mai relevante rezultate pentru utiizatorii nostri”.
Noutati SEO si anunturi Google in august 2016:
1. Au fost semnalate modificari majore in rezultatele Google din „local pack”, adica acea sectiune din SERPs care afiseaza business-uri relevante cautarii efectuate, din zona in care se afla utilizatorul. Pentru moment, schimbarile se observa doar pe piata din US, ceea ce inseamna ca va dura o perioada de cateva saptamani sau chiar luni pana vvor ajunge in Google.ro
2. In august s-a remrcat activitatea Google din zona de Mobile, in special anuntul referitor la penalizarea site-urilor care afiseaza pop-up-uri de mari dimensiuni pe versiunile de mobil, precum si eliminarea din rezultate a etichetelor ca indicau faptul ca un anumit site este sau nu adaptat vizualizarii de pe un terminal mobil. Implementarea algoritmului care va penaliza site-urile cu pop-up-uri pe mobil este anuntata pentru data de 10 ianuarie 2017.
3. Google a actualizat indicatiile oficiale cu privire la semnalarea recenziilor dintr-un site prin intermediul datelor structurate. In esenta, update-ul se refera la faptul ca nu este recomandata integrarea de recenzii din alte site-uri, ci doar de comentarii care au fost adaugate direct in site-ul in cauza. Documentul Google ofera toate informatiile necesare (inclusiv din punct de vedere tehnic) pentru implementarea corecta a acestor elemente si utilizarea lor fara riscul unei penalizari.
4. John Mueller a confirmat faptul ca Google nu urmeaza linkurile de tip SVG (vectorial) si implicit paginile catre care acestea fac trimitere nu se vor indexa daca nu sunt referentiate sin din alt context. Acest format este folosit de multe ori in harti interactive (spre exemplu, pentru a permite click in interiorul precis al reprezentarii unui judet) sau infografice.
5. John Mueller a oferit clarificari pe twitter cu privire la utilizarea atributului rel canonical in imagini si fisiere pdf. Specialistul Google a specificat ca motorul de cautare nu suporta atributul canonical in Image Search, dar acesta se poate utiliza pentru fisierele de tip pdf, in Web Search. Astfel, putem utiliza spre exemplu rel canonical pentru semnalarea URL-ului canonic pentru un fisier pdf ce contine versiunea pentru print a unei pagini sau anumite specificatii tehnice.
6. Google restrage si mai mult accesul utilizatorilor fara campanii Adwords la datele din Keyword Planner. Aceasta este a doua masura pe care motorul de cautare o ia in vederea limitarii informatiilor pe care o persoana le poate obtine cu privire la volumele de cautare ale cuvintelor cheie, fara o campanie activa Google Adwords. Pe blogul DWF a fost analizata in detaliu aceasta masura si implicatiile pe care le are din punct de vedere SEO, in special la nivel de strategie si identificare a pietei. Solutia de monitorizare SEO folosita in campaniile DWF nu este afectata de aceste modificari Google.
7. Google a extins optiunile de administrare din My Business si permite acum adaugarea sau stergerea de persoane suplimentare, cu drepturi de proprietari sau manageri. Modificarile se pot realiza foarte usor, atat de pe desktop cat si de pe mobil. Dezvoltarile denota interesul pe care Google il acorda afacerilor locale si prezentei lor optime pe web. Tot in zona de Google My Business semnalam si modificarea formatului pentru orele de lucru ale afacerilor listate, precum si integrarea mai buna cu Google Maps.
9. Google a confirmat ca va extinde afisarea rezultatelor de tip AMP in cautarile realizate de pe terminale mobile. Aflati ce este Google AMP din articolul DWF dedicat acestui subiect in luna martie 2016.
Daca pana in prezent aceasta tehnologie era accesibila in special site-urilor de publishing, Google a publicat de luna trecuta un ghid in care prezinta modul de implementare al standardului AMP intr-un site de eCommerce. Au inceput deja sa apara extensii sau tutoriale care fac acest lucru pe platformele cele mai uzuale de eCommerce: implementare AMP pe Magento, Google AMP in magazinele Prestashop sau AMP pentru OpenCart.
Procedurile de auditare DWF au fost actualizate pentru verificarea implementarii corecte a acestei tehnologii in site-urile pe care le optimizam din punt de vedere SEO.
10. Google a publicat un material oficial, in care defineste notiuni precum „impressions, positions and clicks”. Practic, este prima data cand aflam ce intelege Google printr-un click, o pozitie in motorul sau de cautare sau o afisare (impresie). Articolul este foarte detaliat si intra in detalii precum numararea afisarilor elementelor dintr-un slider.
In mod deosebit, este de remarcat ca numarul ce indica pozitia medie a site-ului pe baza unui query poate insemna lucruri diferite, in functie de tipul de interogare si de alti parametrii. Google incheie explicatiile referitoare la pozitii printr-o recomandare de monitorizare periodica a acestora, in special pentru identificare modificarilor bruste.
11. Gary Illyes, inginer Google, a spus pe twitter ca redirectioarile de tip 30x (cu referire in special catre 301 si 302) nu mai duc la pierderea de PageRank (autoritate SEO pe care o transfera) atunci cand sunt folosite. In replica la un comentariu care aduce in discutie un video postat de Matt Cutts pe aceasta problema acum cativa ani, Illyes spune ca algoritmii Google sunt in continua imbunatatire, iar explicatia respectiva era probabil corecta la acea data, dar nu mai este actuala.
12. Instrumentul Google de verificare a datelor structurate ofera de luna aceasta suport pentru Schema 3.1. Pentru detalii oficiale despre modificarile si imbunatatirile pe care le aduce aceasta noua versiune a standului Schema.org dar si pentru exemple de cod, accesati acest link.
DWF monitorizeaza zilnic update-urile Google si anunturile oficiale ale motorului de cautare, astfel incat sa fim la curent cu cele mai noi informatii in acest domeniu, iar campaniile SEO pe care le gestionam sa beneficieze in mod direct.
In cazul in care considerati ca exista update-uri Google importante care s-au realizat in luna august si pe care nu le-am consemnat in acest articol, va rugam sa mentionati acest lucru in comentarii.