Google restrange si mai mult accesul la datele din Keyword Planner
Google Keyword Planner este un instrument SEO esential in procesul de keyword research din cadrul unei campanii de optimizare online pentru ca, din pacate, este singura sursa din care putem afla care este volumul aproximativ de cautari al unui cuvant cheie sau al unei expresii.
Acum 6 saptamani am semnalat pe blogul DWF un update realizat de Google, prin care datele oferite de acest tool au devenit mai dificil de utilizat. Consecinta directa a fost sporirea dificultatii de a calcula dimensiunea unei piete. In esenta, de la acest update a devenit mai dificil de aflat care este numarul mediu de cautari luna pe o anumita industrie, astfel incat sa putem estima ce volum de trafic poate atrage un site optimizat pe aceasta. Solutia de monitorizare SEO DWF rezolva insa aceasta problema.
Intr-o discutie pe forumul oficial Google dedicat produsului Google Adwords, a aparut acum cateva zile o postare din partea unui reprezentant al motorului de cautare, ce semnaleaza un nou update care va restrange si mai mult accesul la aceste informatii. Restrangerea accesului se va realiza in doua etape:
- Google va afisa datele in Keyword Planner doar pentru utilizatorii cu cel putin o campanie Adwords activa.
- In functie de bugetul campaniei Adwords, Google va afisa informatii mai detaliate sau mai putin detaliate despre volumele de cautari.
Ce inseamna acest lucru mai exact? Practic, in conturile care nu consuma suficient de multi bani pe Adwords (nu este stabilit inca nivelul, dar probabil o sa fie un prag dinamic), nu se vor mai afisa volumele de cautari pentru cuvintele cheie verificate, informatia fiind livrata sub forma unor intervale. De exemplu, pentru „ceasuri barbatesti” este posibil sa nu mai apara volumul de cautari efectiv (adica aproximativ 33.100), di un interval de tipul „intre 10k si 100k cautari lunare”.
Exemplu de raport Google Keyword Planner, preluat dintr-un cont de Adwords din US, ce nu are un buget lunar semnificativ:
Ca si in cazul update-ului anterior, este de asteptat ca aceasta modificare sa apara si pe conturile din Romania in cel mai scurt timp. Problema majora consta in faptul ca acum Google conditioneaza practic accesarea unor informatii despre piata de consumarea unui buget in programul Google Adwords. Ceea ce pana acum am luat ca pe un lucru natural, adica sa putem afla care este potentialul unei industrii, este pe cale sa devina o informatie accesibila doar in anumite conditii si implicit cu un anumit cost.
Anuntul Google mentioneaza ca acest mod de afisare se poate activa si in cazul in care se fac foarte multe interogari de pe un cont. Practic, pentru o agentie SEO, care in procesul de keyword research pentru un client verifica in mod uzual cateva zeci de mii de cuvinte cheie, lucrurile vor devenii foarte dificile.
Este de vazut de asemenea cum vor raspunde la aceasta modificare instrumentele de keyword research din piata, care se bazeaza in buna masura pe datele oferite de Google Keyword Planner.
Nici agentiile de PPC nu „scapa” neafectate de acest update, reprezentantul Google mentionand intr-o alta postare ca modificarea se va aplica si pe conturile de MCC.
Echipa DWF lucreaza deja la o solutie pentru a putea accesa in continuare aceste informatii in beneficiul clientilor sai din campaniile de SEO gestionate.