Recomandari oficiale Google pentru Mobile SEO, plus bonus DWF
Google ofera periodic recomandari punctuale cu privire modul in care este bine sa fie gestionate anumite elemente intr-un site (ex: canonical tag, paginatie, date structurate, meta taguri etc.). In cadrul DWF, consideram foarte valoroase aceste informatii si monitorizam cu atentie blogul oficial Google pentru Webmasteri, pentru a afla in timp util despre ele si a le implementa in campaniile SEO pe care le gestionam.
Recent Google a publicat un articol dedicat unei situatii comune: migrarea versiunii de mobil a unui site de la URL-uri dedicate (de exemplu m.site.ro) pe o varianta de tip responsive. Pe blogul DWF au fost abordate mai multe teme conexe acestui topic, accesibile in urmatoarele articole:
- Ghid SEO pentru migrarea unui site
- Migrarea corecta a unui site de la HTTP la HTTPS
- 10 greseli frecvente in Mobile SEO si recomandarile DWF pentru remedierea lor
Recomandarile Google pentru migrarea versiunii de mobil de pe URL-uri dedicate se pot sumariza in 4 pasi (pentru fiecare pas, am adaugat o serie de precizari suplimentare, mentionate de Google drept bune practici in alte contexte):
1. Asigurati-va ca designul de tip responsive este implementat corect pe URL-urile catre care doriti sa faceti migrarea. Puttei verifica modul de afisare pe mai multe tipuri de telefoane mobile, folosind simulatoare web dedicate.
2. Implementati redirectionarile tip 301 de la URL-urile de forma m.site.ro catre corespondenele lor actuale. Aceste redirectionari trebuie implementate pentru toate paginile care au raspuns pana acum la o adresa de tip m.site.ro (de obicei se pot aplica reguli generale de redirectionare).
3. Eliminati setarile care directioneaza automat utilizatorii de mobil catre URL-urile dedicate, in functie de device-ul folosit. Adresele dedicate trebuie sa ramana accesibile, pentru ca Googlebot sa „vada” redirectionarile.
4. In cazul in care nu aveati deja setat rel canonical pe paginile de tip responsive, catre ele insele, Google recomanda implementarea acestui tag. De asemenea, dat fiind ca nu vor mai exista URL-urile dedicate pentru mobil, recomandam eliminarea tagului „rel alternate”, pe care il foloseati probabil pentru a indica URL-urile corespondente, de mobil.
Google precizeaza ca in cazul in care folositi Dynamic Serving pentru afisarea continutului mobil (deci sunt pastrate aceleasi URL-uri), nu este nevoie de setarea redirectionarilor. Aceasta metoda permite afisarea unui continut HTML diferit in functie de device-ul utilizat de vizitator, dar sistemul este mult mai dificil de intretinut.
Google recomanda implementarea de tip Responsive Web Design. Diferentele esentiale fata de celelalte modalitati de implementare se pot sumariza astfel:
Dat fiind accentul tot mai mare pus de Google pe mobile web, dar si pentru ca traficul de pe mobil depaseste 80% in anumite domenii, consideram actiunile de Mobile SEO drept o componenta esentiala intr-o campanie SEO de succes. In acest sens, salutam initiativa Google de a publica acest tip de clarificari.
Pentru implementarea unor bune practici in materie de MObile SEO, recomandam cel putin utilizarea instrumentelor Google PageSpeed Insights, Google Mobile-friendly Test si raportul Mobile Usability din Google Search Console. Aceste instrumnte sunt gratuite si ofera foarte multe date cu privire la oportunitatile de optimizare SEO a unui site, din punct de vedere mobile web.
De asemenea, recomandam implementarea tehnologiei AMP acolo unde este posibil acest lucru.
Bonus DWF: 9 Bune practici pentru mobile-web
- Este bine sa aveti o caseta de cautare vizibila pe mobil.
- Pastrati apelurile la actiune vizibile (ce doriti sa faca utilizatorul intr-o pagina?)
- Meniurile sa fie usor de navigat (puteti simplifica meniul din varianta desktop).
- Faceti usoara metoda de intoarcere la pagina de start.
- Permiteti utilizatorilor sa achizitioneze ca vizitator anonim, fara sa aiba cont.
- Faceti usor de finalizat procesul de conversie pe un alt dispozitiv.
- Fluidizati formularul de cumparaturi, reducandu-l la minimum posibil.
- Furnizati un calendar vizual pentru selectarea datelor.
- Asigurati-va ca imaginile de produse pot fi marite.