fbpx

Experienta DWF la BrightonSEO 2019: trenduri SEO & prieteni noi

Asa cum anuntam pe blogul DWF in urma cu 10 zile, anul acesta am participat la BrightonSEO, cea mai mare conferinta de SEO din Europa. Din cate stim, DWF a fost singura agentie din Romania prezenta la eveniment, motiv pentru care am decis sa revenim cu un nou articol, pentru a impartasi aceasta experienta.

Dupa un drum de 2 ore cu trenul rapid, direct de la aeroportul Luton, am ajuns in Brighton. Ne-am cazat rapid prin AirBnB si am pornit sa exploram orasul. Vizitat anual de 8 milioane de turisti, Brighton se remarca prin deschiderea generoasa catre mare, monumente istorice, dar si constructii care folosesc tehnologie de ultima generatie (nu ratati observatorul British Airways i360 – foto mai sus).

Sunt mult lucruri de facut si de vazut in Brighton, insa noi am mers acolo pentru SEO 🙂 Daca doriti sa vizitati orasul, am inteles ca cea mai buna perioada din an este in lunile mai – august, iar informatii complete despre atractiile turistice gasiti pe https://www.visitbrighton.com/.

#Prezentari @ BrightonSEO

Organizat in Brighton de 10 ani, evenimentul a gazduit anul acesta peste 4,000 de participanti, din 52 de tari diferite. Publicul este format in mare parte din agentii de SEO, specialisti care gestioneaza campanii SEO in particular, sau companii ce dezvolta software pentru acest domeniu.

In cele doua zile de eveniment s-au 52 de workshop-uri SEO si 94 de prezentari pe teme SEO. Cantitatea de continut relevant, pe orice topic legat de SEO, este pur si simplu dincolo de orice am vazut pana acum, la orice alt eveniment. Cu subiecte clasificabile pe toate gradele de dificultate, de la tehnici de keyword research, pana la metodologii avansate de automatizare SEO, imbunatatire viteza si indexare javascript, BrightonSEO le-a avut pe toate!

Cea mai completa lista a prezentarilor este disponibila pe site-ul SiteVisibility. Colectia nu include insa prezentarile de la workshop-uri. Din pacate, cred ca simpla vizualizare a acestor slide-uri nu transmite energia din sala si nu este suficienta pentru intelegerea contextului in care sunt puse observatiile.

Intre prezentarile din care am invatat cel mai mult, mentionam:

Demna de mentionat este si prezentarea de final, by Dave Trott: “Simple is smart. Complicated is stupid”.

Cele cateva idei subliniate in acest articol nu reflecta insa adevarata calitate a continutului de la conferinta. Sunt foarte multe prezentari la care nu am reusit sa ajungem, din motive obiective: pur si simplu, nu te poti duplica.

#Expozanti @ BrightonSEO

In zona dedicata expozantilor au fost instalate peste 80 de standuri, de toate formele si marimile: de la “spidere” cu o persoana la desk, pana la setup-uri complexe, cu 20+ persoane in staff. Astfel, am avut ocazia sa-i cunoastem pe oamenii din spatele unor instrumente pe care le folosim zilnic, precum:

  • ScremingFrog (cel mai robust crawler pentru analiza tehnica SEO);
  • ahrefs (probabil cel mai bun instrument pentru analiza si optimizarea profilului de linkuri);
  • DeepCrawl & OnCrawl (crawling in cloud, pentru analiza site-uri cu milioane de pagini);
  • SearchMetrics (solutie SEO enterprise, cu costuri de 500,000 euro / an pentru o licenta);
  • PitchBox (platforma pentru gestiune campanii globale de outreach);
  • etc.

Chiar daca discutam despre companii cu cifre de afaceri de zeci sau chiar sute de milioane de euro, ale caror solutii sunt folosite de profesionisti SEO din toata lumea, am fost surprinsi sa constatam ca, nu de putine ori, la standuri erau prezenti chiar fondatorii sau directorii generali ai acestor firme. Astfel, am avut ocazia sa-i cunoastem pe fondatorii ahrefs.com, ScreamingFrog, SuperMetrics, PitchBox etc.

La standurile acestor companii s-au organizat demonstratii de utilizare avansata a optiunilor disponibile, pentru identificarea unor insight-uri SEO. De asemenea, am primit acces la versiuni aflate inca in stadiul de testare, cu care specialistii SEO DWF au astfel posibilitatea sa lucreze, inainte ca ele sa devina accesibile publicului larg.

#Prieteni @ BrightonSEO

In plus fata de cele de mai sus, deplasarea la Brighton a reprezentat pentru DWF si o ocazie buna de a lega noi prietenii. Renumit pentru cele doua universitati tehnice, orasul gazduieste nu mai putin de 4,000 profesionisti si agentii de marketing (SEO, PPC, WebDesign si altele). De asemenea, proximitatea fata de Londra si costurile mai scazute de office space, au facilitat relocarea mai multor agentii aici.

La DWF, ne place sa invatam permanent lucruri noi, nu doar din conferinte sau analize SEO. In acest sens, am legat dea lungul timpului relatii de prietenie cu agentii de SEO de pe intregul continent, cu care ne intalnim in mod regulat, la care angajatii DWF merg in schimb de experienta sau de la care primim vizite periodice in Bucuresti.

Doar anul acesta, colegi din DWF au mers la Basta Digital (Slovacia), BlueRank (Polonia), unde au petrecut cate o saptamana, pentru a se conecta la modul lor de lucru si a aduce idei noi. Pana la finalul acestui an, specialistii SEO DWF vor vizita NetPeak (cea mai mare agentie SEO din Bulgaria) si KG Media (Croatia). La randul nostru, am gazduit anul acesta in sediul DWF oameni de la aceste agentii, dar si din Austria, Ungaria sau Cehia.

In urma unei cercetari detaliate a pietei din Brighton, ne-am propus sa cunostem trei agentii de SEO, dintre care am reusit sa ne vedem cu doua: SiteVisibility si Oban International.

#Vizita DWF la SiteVisibility, Brighton

Foarte aproape de centrul orasului, insa pe o strada mai putn circulata, este sediul SiteVisibility. Una dintre cele mai apreciate agentii de SEO din Brighton, SiteVisibility este coordonata de Jason Woodford (CEO), co-fondator si organizator al evenimentului BrightonSEO.

Cu o experienta de 18 ani (agentia a fost fondata in anul 2001), SiteVisibility se afla si in spatele The Internet Marketing Podcast, un podcast cu peste 90,000 de ascultatori pe luna, din 90 de tari. Din biroul organizat pe 3 etaje, agentia gestioneaza in prezent proiecte pentru 45-50 de clienti, carora le livreaza insa un pachet complet de servicii de marketing.

Fiind prima intalnire, am abordat subiecte ce tin in special de valori ale companiei, viziune, misiune, strategie de dezvoltare, etc. Au fost relativ surprinsi ca DWF a reusit sa mentine focus pe SEO, intr-o piata ca Romania, pe care o percepeau ca fiind prea mica pentru a sustine o agentie specializata. De asemenea, am identificat multe similitudini in ceea ce priveste modul efectiv de lucru, stilul de raportare si startegiile SEO folosite. La capitolul instrumente SEO, nu am gasit practic nici o diferenta.

Ne-am despartit de Jason cu certitudinea ca ne vom revedea din nou, fie la urmatoarele editii BrightonSEO, fie in cadrul unuia dintre viitoarele schimburi de experienta, pe care le-am stabilit deja cu agentii din UK.

P.S. Echipa SiteVisibility a apreciat foarte tare ghiozdanul plin cu ciocolata ROM, pe care l-am adus la intalnire 🙂

#Vizita DWF la Oban International, Brighton

A doua agentie pe care am vizitat-o in Brighton a fost Oban International. Compania are o puternica legatura cu mediul academic, fiind fondata de unul dintre profesorii de la Universitatea din Brighton, in urma cu mai bine de 20 de ani. La sediul din Upper North Street, nr. 21, ne-a intampinat Sarah Jennings, CEO al companiei de aprox. 4 ani:

Desi am ales initial Oban International pe criterii de dimensiune organizatie, reputatie, experienta, asteptandu-ne sa avem multe de invatat de la ei, intalnirea cu Sarah a depasit orice asteptari. Fire calda, permanent cu zambetul pe buze, Sarah ne-a primit cu o deschidere sincera si am simtit imediat o conexiune deosebita.

Am petrecut mai bine de 2 ore la sediul Oban, explorand alternativ practicile celor doua agentii in ceea ce priveste viziune, valorile, echipa, metodele de lucru, tipologia de servicii si multe altele. Despre ei, am retinut aspecte precum:

  • s-au pozitionat foarte clar pe servicii de tip “SEO pentru internatioanal”, adica SEO pentru branduri din UK, care tintesc piete de pe tot Globul; in prezent, agentia deserveste clienti in 80 de tari;
  • au o echipa interna formata din 45 de persoane, insa o retea de parteneri (LIMEs) alcatuita din peste 2,000 de colaboratori locali, prezenti din tarile unde au operatiuni; practic, lucreaza cu specialisti in tari precum Japonia, Brazilia, Turcia, Israel, Nigeria etc, pentru a intelege in mod corect contextul politic, cultural sau spiritual al pietelor pe care le tintesc;
  • echipa interna este structurata intr-o organizare de tip matrice; acest lucru ne-a bucurat mult, pentru ca este exact genul de structura pe care o creionam in prezent pentru DWF, iar insight-urile pe care le-am primit de la Sarah ne-au ajutat enorm in acest demers;
  • pun foarte mult accent pen dezvoltarea de continut, in toate proiectele SEO pe care le gestioneaza; la nivel de analiza tehnica nu am sesizat inovatii deosebite, insa pe zona de strategie content aveau un proces foarte bine pus la punct;

Sarah ne-a marturisit ca a vizitat Romania cu mai bine de 30 de ani in urma, motiv pentru care am profitat de ocazie pentru a o invita in Bucuresti. Am stabilit initierea discutiilor pentru un schimb de experienta intre cele doua agentii, care se va concretiza cel mai probabil in contextul urmatoarei editii de BrightonSEO.

Ca si in cazul SiteVisibility, am remarcat o foarte clara articulare a misiunii pe care agentia o are si in functie de care isi organizeaza intreaga activitate. Sub sloganul “Connecting cultures”, Oban International isi propune sa deblocheze ponetialul care exista in companiile ce tintesc piete straine, ajutandu-le sa-si imbunatateasca performanta in marketing, pe orice piata de pe Planeta.

#Intalnire cu Basta Digital & alti prieteni

Tot la eveniment, am avut placerea sa ne regasim cu alti prieteni din Europa, de la agentii cu care lucram in proiecte comune sau cu care avem o relatie de prietenie.

Astfel, ne-am vazut cu Andrej Salner si Jan Laurencik, parteneri in Basta Digital, probabil cea mai importanta agentie SEO din Slovacia. Seara, am petrecut timp de calitate impreuna, explorand diferite idei de dezvoltare si imbunatatire a proceselor de lucru.

#Mai mergem @ BrightonSEO 🙂

Astazi, la o saptamana de la eveniment, ne amintim cu drag de zilele petrecute in Brighton. Experienta a fost deosebita, iar faptul ca am reusit sa ne conectam cu agentii de acolo, sa discutam deschis pe subiecte relevante pentru dezvoltarea DWF, reprezinta in mod cert un mare castig.

Urmatoarea editie BrightonSEO este in aprilie, 2020.
Noi am rezervat deja biletele! Ne vedem acolo 🙂