SEO din Polonia. Trei colegi de la DWF și-au mutat birourile pentru o săptămână la una dintre cele mai mari agenții de digital poloneze
În ultimii ani de zile asistăm la o adevărată ”invazie” a companiilor din Polonia care aleg să se extindă și pe piața din România. Astfel, branduri de renume precum LPP Group (care deține lanțurile de magazine Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay), CCC, Pepco, 50style, 4fstore, Answear sau ePantofi și-au creat deja loc în retailul din țara noastră. Iar acesta este doar începutul, fiindcă multe companii din centrul și vestul Europei văd în România o piață cu un mare potențial.
Noi, în cadrul DWF, lucrăm deja cu o parte din brandurile din Polonia care s-au extins și în România, precum 4fstore.ro, epantofi.ro sau bolf.ro. De asemenea, agenția noastră a aderat cu succes de curând și în Blue Alliance – o alianță a celor mai mari agenții de digital din centrul și estul Europei – tocmai pentru a gestiona cât mai bine aceste proiecte transfrontaliere.
Având în vedere liberalizarea pieței pe care a adus-o accederea în Uniunea Europeană, internaționalizarea business-urilor a devenit un must-have pentru orice afacere care a atins pasul maturității și dorește să treacă la următorul nivel.
#DWF Exchange – 5 zile în birourile Bluerank
Pentru a înțelege cât mai bine acest proces, dar și pentru că în ADN-ul DWF dorința de perfecționare și autodepășire este adânc înrădăcinată, trei dintre colegii noștri și-au făcut bagajele și au poposit timp de o săptămâna în Lodz, la Bluerank – una dintre cele mai vizibile agenții de online marketing din Polonia.
Aceste schimburi de experiență cu agenții din alte țări au devenit deja o obișnuință pentru noi și fac parte din DWF Exchange – un program intern prin care colegii care își doresc să vadă cum se fac lucrurile și în altă parte, au oportunitatea de a vizita cele mai mari agenții de digital din Europa.
În timpul petrecut în Polonia am încercat să înțelegem cât mai bine mediul de business de acolo, dar și să învățăm din abordarea unei agenții cu 120 de angajați și o cifră de afaceri de 6 milioane de euro.
De asemenea, am petrecut o zi și în Varșovia, la Blueffect – un eveniment de online marketing care pune accent pe digitalizarea mediului de afaceri și identificarea de oportunități prin intermediul cărora companiile se pot dezvolta.
În cele 5 zile petrecute la Bluerank ne-am întâlnit cu fiecare departament din cadrul agenției și am avut ședințe aplicate pentru a învăța procesele lor de management, dar nu au lipsit nici discuțiile despre noile direcții din SEO și online marketing.
Am aflat astfel informații foarte importante despre modul de lucru al agenției, despre procesele lor interne și mai ales, despre modalitatea de a integra diverse departamente în cadrul aceluiași proiect.
Ne-am întors cu zeci de pagini de notițe și cu idei valoroase pe care am început deja să le aplicăm la DWF, mai ales în ceea ce privește organizarea internă și fluidizarea fluxului de task-uri.
#România vs Polonia. La digital, nu la fotbal
Că la fotbal am văzut deja cam cum stă treaba. Poate că la digital lucrurile stau altfel…
Deși mulți văd Polonia ca pe o țară mult similară României, și astfel, destul de des sunt făcute multe paralele și comparații între cele două state, de fapt Polonia are foarte multe particularități prin care se diferențiază de noi, mai ales în ceea ce privește online marketing-ul și mediul de business.
În acest sens, dacă la noi încă există companii mari care încă nu au făcut pasul spre online, sau care nu profită pe deplin de această oportunitate, în Polonia gradul de digitalizare al mediului de business se apropie cu pași mari de 100%. De asemenea, utilizatorii polonezi de internet sunt mult mai familiarizați cu shopping-ul online. Dacă la noi doar 15% dintre cei care fac cumpărături online aleg să plătească cu cardul, în Polonia procentul e de peste 90%.
Totodată, diferențe majore am întâlnit și în ceea ce privește modalitatea de livrare a cumpărăturilor online. Spre deosebire de țara noastră, unde curierul ne bate la ușă pentru a ne livra pachetul, polonezii folosesc foarte mult automated parcel lockers – dulapuri stradale de la care îți poți ridica produsul comandat pe internet. În acest sens, în principalele orașe din Polonia există o infrastructură foarte dezvoltată de automated parcel lockers care a făcut posibilă popularizarea acestui obicei.
#Există viață și după birou! Mai ales în delegațiii!!!
Pe lângă experiența de a vedea modul de lucru al agențiilor din alte țări, DWF Exchange înseamnă și distracție, nu doar muncă.
Astfel, am profitat din plin de orele de după program și am vizitat Lodz și Varșovia până când picioarele noastre au simțit nevoia să se revolte. Am admirat clădirile vechi de pe Piotrkowska Street iar în Manufaktura ne-am delectat cu cei mai delicioși burgeri pe care i-am mâncat vreodată.
Am verificat, bineînțeles, și fiecare bere poloneză care ne-a ieșit în cale și apoi ne-am distrat încercând să pronunțăm în limba lor berile pe care le băusem. Lucru care nu prea ne-a ieșit, judecând după privirile oamenilor din jurul nostru…