Cum a fost la cel mare SEO Meeting din Bratislava și ce am învățat de acolo

Acum câteva zile, la sfârșitul lunii februarie, DWF a fost invitată în Bratislava, de către Basta Digital, la SEO Zraz – cea mai mare conferință de SEO organizată până acum în Slovacia.

Având 12 speakeri de la cele mai importante agenții SEO din Slovacia, Cehia, Austria și România, SEO Zraz a reușit să adune pentru câteva ore mare parte din comunitatea slovacă de SEO.

În fața unei audiențe de peste 200 de specialiști SEO, speakerii au adus în atenția publicului ultimele update-uri Google, s-a discutat pe larg despre viitorul SEO și, mai ales, s-a vorbit deschis și detaliat despre cele mai eficiente strategii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare.

Bine, bine, ați putea spune, dar ce căuta DWF la acea conferință și cu ce am rămas după acest meeting SEOistic centralo-estic european?

DWF și schimburile de experiență cu alte agenții SEO din Europa

În ultimii doi ani de zile, schimburile de experiență cu agenții SEO din centrul și vestul Europei au devenit una dintre prioritățile DWF.

Totul a început la sfârșitul anului 2016 când la ușa noastră a bătut (a se citi că a trimis un mail) Rudolf Hric de la agenția Pizza SEO din Bratislava, Slovacia – actualmente Basta Digital – care și-a exprimat interesul de a lucra o săptămână la sediul DWF, cu scopul de a învăța modul nostru de a face lucrurile să se întâmple.

L-am primit pe Rudolf cu brațele deschise, i-am descris workflow-ul intern, i-am împărtășit micile noastre secrete SEO și, bineînțeles, i-am arătat și motivul pentru care Centrul Vechi al Bucureștiului este un loc atât de vizitat de turiști, mai ales pe timp de noapte.

Ne-am despărțit de Rudolf după o săptămână, dar deja îl simțeam parte a familiei DWF, așa că, după câteva luni, colega noastră Ana a aterizat în Bratislava (de fapt în Viena, sincer să fiu, și apoi a luat trenul spre Bratislava) și a lucrat timp de o săptămână la sediul Pizza SEO.

A fost un schimb de experiență nemaipomenit, din care ambele agenții au învățat o mulțime de lucruri una de la cealaltă – aspecte care s-au concretizat ulterior în procedurile și organizarea noastră.

De atunci încolo, DWF a interacționat cu mai multe agenții din Slovacia, Polonia și Austria cu care avem parteneriate și proiecte în comun. Chiar mai mult, pentru anul acesta avem deja stabilite schimburi de experiență cu alte agenții de digital din Spania și Germania.

Ce s-a dezbătut la SEO Zraz

Revenind la evenimentul de la sfârșitul lunii februarie din Bratislava, vreau să menționez în primul rând că am fost plăcut surprins de comunitatea SEO slovacă. Am întâlnit o mulțime de oameni prietenoși, foarte la curent cu ultimele noutăți și update-uri Google, care au fost extrem de dispuși să ne împărtășească și nouă din experiența lor.

În cadrul SEO ZRAZ am descoperit, dar și notat cu atenție, informații importante despre strategiile pentru optimizarea pe zona de Voice Search, precum și câteva tips&tricks foarte valoroase despre link building.

Nu în ultimul rând, colegul nostru Mihai Vînătoru a surprins audiența, dezvăluind secretele și strategia sa prin care în ultimul an a semnat cu nu mai puțin cu 90% dintre cei cărora le-a făcut o propunere SEO.

Ce am învățat din Slovacia

Mai întâi de toate, vreau să punctez faptul că m-a impresionat foarte mult orașul Bratislava. Am fost cazați în Centrul Vechi, într-o mansardă care ne-a cucerit prin aspectul ei boem și nonconformist. În fiecare dimineață am fost surprinși de pașii tăcuți ai trecătorilor care încercau, parcă, să nu calce prea apăsat peste pavelele pline de istorie din centrul Bratislavei, precum și de acordurile încântătoare ale muzicii clasice ce se auzeau de la cofetăria-muzeu de vizavi.

Am întâlnit în Bratislava o atmosferă calmă, liniștitoare – oarecum contrastantă cu vibe-ul agențiilor de digital din Slovacia. Fiind într-o piață mai mică decât cea din România, și ceva mai aglomerată din punct de vedere al concurenței, agențiile de online marketing slovace sunt oarecum forțate să se miște mai repede decât respiră pentru a putea să se dezvolte – un aspect pe care noi, ca agenție din București, l-am înțeles foarte bine.

În pauzele dintre prezentări am interacționat cu mulți specialiști locali, am stabilit relații cu diverse agenții și am realizat că, deși piețele din Austria, Cehia și Slovacia sunt destul de diferite față de cea din România, avem, totuși multe aspecte în comun, atât din punct de vedere al metodologiilor SEO utilizate, cât și din perspective economice sau sociale.

A doua zi după prezentare, împinși de la spate de entuziasmul de la SEO Zraz, am vizitat două dintre agențiile de top din Bratislava – Basta și UI42 – ocazie cu care am încercat să aflăm cât mai multe informații legate de organizarea lor și de modul în care își desfășoară activitatea.

La Basta Digital am reîntâlnit aerul boem din centrul Bratislavei. Prietenul nostru Rudolf Hric ne-a întâmpinat cu un aer degajat, în papuci și haine confortabile – părea că se simte la muncă aproape ca acasă. Florile dintre birouri, rastelul cu biciclete de la intrare și micile caricaturi de pe dulapuri ne-au pus puțin pe gânduri, mai ales că în scurt timp urmează să ne reamenajăm sediul.

La UI42 ne-am simțit pentru câteva clipe ca acasă. Acolo am întâlnit-o pe Alina – o româncă din Bacău, project manager la UI42 pe proiectele de sud-estul Europei.  Am fost plăcut impresionați de dimensiunea transfrontalieră pe care tind să o aibă tot mai multe businessuri din Slovacia, forțate să își deschidă orizontul și spre alte țări pentru a se dezvolta.

Concluzionând, mica excursie din Bratislava s-a dovedit a fi foarte productivă – ne-a ajutat să înțelegem modul în care procesul SEO se desfășoară și în alte piețe și, mai ales, ne-a oferit idei cu ajutorul cărora să implementăm noi strategii și proceduri prin care să ne îmbunătățim procesele și să adăugăm plusvaloare în campaniile noastre.