Ce influenta au factorii de Social Media intr-o strategie SEO din 2015

Acest articol face parte din seria Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015, alaturi de alte articole, dedicate factorilor tehnici de ranking, factorilor de user experience etc.

Corelatia intre semnalele sociale si ranking-ul unui site in Google a ramas practic neschimbata, la un nivel ridicat, conform datelor obtinute de Searchmetrics din analiza celor peste 300.000 de linkuri procesate in vederea obtinerii acestui studiu. URL-urile ce rankeaza foarte bine au si multe semnale sociale, numarul acestora crescand exponential pentru primele pozitii. Factorii analizati sunt urmatorii:

1. Numarul total de semnale Facebook (like-uri si share-uri)

Acest indicator a crescut pentru toate rezultatele examinate, atat c aurmare a cresterii continue in popularitate a retelei sociale, cat si in urma unei tot mai bune integrari a instrumentelor acesteia in site-uri. In conditiile in care pe unele domenii Facebook trimite deja mai mult trafic site-urilor decat Google, reteaua sociala nu poate fi ignorata ca si canal de marketing:

social_facebook-total

2. Semnale pe Google+

In general, paginile care ocupa locul 1 in Google – in special branduri – au mia multe +1ri decat site-urile aflate pe pozitii inferioare. Corelatia este de asemenea foarte mare si in acest caz, chiar daca a scazut putin fata de anul anterior. Reamintim insa urmtorul lucru: corelatie != cauzalitate, adica daca mai multe site-uri aflate pe primele pozitii au in comun un lucru, nu inseamna automat ca acel lucru a cauzat (a dus la) ocuparea pozitiei respective. Petru mai multe detalii in acest sens, verificati si acest articol.

social_google-plus

3. Twitter si Pinterest

In ambele cazuri, corelatia este pozitiva, adica site-urile cu un ranking bun in anul 2015 tind sa aibe mai multe semnale sociale, din toate retelele, inclusiv twitter si pinterest. Testele efectuate de noi infirma insa existenta unei cauzalitati directe intre cresterea numrului de semnale sociale si o pozitionare mia buna in Google. Acest lucru este subliniat si de Google, care a afirmat in repetate randuri ca semnalele sociale nu sunt un factor direct de ranking.

Concluzii:

Cu siguranta, semnalele sociale au un rol important in generarea de trafic relevant, brand awareness, crescand gradul de incredere si performanta de ansamblu a unui domeniu. Continutul de calitate performeaza de obicei bine in retelele sociale, iar motoarele de cautare doresc sa promoveze acest tip de continut.

Provocarea majora pe care consideram ca o are inca Google si care impiedica o crestere a importantei semnalelor sociale ca factor de ranking este dificultatea in a face un algoritm sa discearna daca un anumit continut se bucura de succes in social media datorita calitatii sale, sau pentru ca este amuzant ori face trimitre ironica la persoane sau situatii reale.

In infograficul Searchmetrics, semnalele sociale primesc nota 0 ca importanta intre factorii de ranking, adica analiza nu a identificat o relatie de cauzalitate intre acestia si ocuparea unor pozitii mai bune in Google.

Acest articol face parte din seria Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015.

Data articol: 25 august 2015

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.