Cei mai importanti 7 Factori Tehnici (on-page) de ranking Google in 2015
Continut
Acest articol face parte din seria Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015.
Aceasta sectiune trateaza cu precadere factorii tehnici de ranking, ce tin mai degraba de constructia unui site si nu neaparat de continutul acestuia. De exemplu, cand facem referire la „descriera” unei pagini in acest context, ne referim la tagul meta-description, nu la un fragment de text vizibil in cadrul site-ului. In cazul in care unele notiuni nu va sunt clare, puteti solicita informatii suplimentare in comentarii sau folosind formularele de contact din site-ul DWF.
Analiza Searchmetrics acorda o nota fiecarui factor, in functie de impactul pe care acesta il are pentru o pozitionare buna in Google. Notele sunt de la -1 (impact negativ in ranking), pana la 2 (impact pozitiv foarte mare). Nota 0 semnifica lipsa unei corelatii intre respectivul factor si o pozitionare buna in Google.
1. Existenta tagurilor H1, H2 si meta description.
Aprox. 80% din site-urile care rankeaza in prima pagina Google au acest tag, in vreme ce media pentru paginile 2 si 3 este de 79%. Valorile sunt in crestere fata de anul trecut cu aproximativ 4%, ceea ce inseamna ca din ce in ce mai multe site-uri depun cel putin eforturi elementare de optimizare On-Page. Aceasta diferenta minora intre valorile corespunzatoare celor doua intervale studiate demonstreaza o corelatie minora din acest punct de vedere: practic, existenta tagurilor H1 si H2 este ceva normal in orice demers de optimizare SEO. Searchmetrics acordaa cestor factori nota 1 – impact pozitiv.
2. Cuvant cheie in numele domeniului
Acum cativa ani, existenta cuvantului cheie principal in numele domeniului aducea un avantaj in SEO site-ului respectiv, din punct de vedere al rankingului pentru acel cuvant cheie. Aceste domenii sunt cunoscute sub numele de EMD (exact-mach domain), iar Google a facut un update de algoritm inca din 2012, in care anuleaza acest avantaj. Analiza Searchmetrics arata in felul urmator:
Doar 5% din site-urile aflate in prima pagina au cuvantul cheie principal in numele domeniului, procent aflat in scadere fata de anul trecut si fata de anii anteriori. Totusi, analiza Searchmetrics nu conexeaza in mod strict scaderea in ranking de prezenta respectivului cuvant in domeniu, ci invoca probabilitatea ca multe astfel de domenii pur si simplu sa nu aibe o calitate suficient de buna pentru a raspunde asteptarilor celor care cauta. Ca regula generala: cand va ganditi la un domeniu nou, nu cautati cu price pret sa includeti cuvinte cheie in acesta, pentru ca nu ofera nici un avantaj in SEO. Searchmetrics acorda acestui factor nota o – nici un impact SEO.
3. Implementare https
Acest indicator a fost anuntat (nu tocmai) recent de Google ca fiind un factor de ranking, chiar daca influenta acestuia in algoritm nu a fost indicata. Searchmetrics a masurat pentru prima data anul acesta gradul de utilizare al acestui element, rezultand o diferentavizibila intre site-urile aflate pe prima pagina si cele din paginile 2, 3. Astfel, in prima pagina proportia de site-uri care utilizeaza https este cu 10 procente mai mare (vezi grafic). Criptarea este deosebit de importanta ca indicator de incredere, pentru site-urile de e-commerce sau site-urile care solicita informatii de la vizitatori (captura de leaduri). Searchmetrics acorda acestui factor nota 1 – impact pozitiv pentru campania de SEO.
4. Volumul de cautari pentru numele domeniului
Acest indicator este pozitionat de Searchmetrics in topul factorilor cu cea mai mare influenta pentru SEO. Agentia il clasifica drept un factor tehnic, insa noi consideram ca este unul care s-ar fi incadrat mai bine in categoria „User Experience”, fiind pana la urma o rezultanta a autoritatii brandului, care se acumuleaza in urma interactiunii oamenilor cu site-ul sau imaginea companiei.
A fost masurat volumul de cautari in Google pentru numele de domeniu, in varianta cu si fara TLD (exemplu: emag si emag.ro), adica s-a identificat numarul de oameni care cauta lunar una dintre cele doua varianta, cu intres evident de a accesa respectivul site. Pentru acuratetea rezultatelor nu au fost luate in calcul datele referitoare la Wikipedia. Se pot observa doua aspecte: 1) este o crestere evidenta fata de anul 2014 in termeni absoluti, adica site-urile care rankeaza in prima pagina Google au tendinta sa fie cautate de un numar mare de oameni, care stiu deca ce vor, adica sunt persoane care cunosc deja respectivele branduri; 2) cautarile dupa numele domeniului (de tip brand sau keyword + brand) influenteaza in mod pozitiv rezultatele in Google pentru cautarile non-brand. Searchmetrics acorda acestui factor nota 1 – impact pozitiv pentru campania de SEO.
5. Vizibilitatea SEO a domeniului
Corelatia intre scorul de vizibilitate general al domeniului si pozitionarea acestuia in prima pagina pe diverse cuvinte cheie este foarte mare. Acest lucru inseamna ca rankingul este puternic influentat si de Autoritatea Domeniului, adica de cat de bine este deja vazut de Google site-ul respectiv.
Daca un site rankeaza deja bine in Google, este mai usor sa fie optimizat si pentru cuvinte noi. Cheia in acest caz este identificarea corecta a Vizibilitatii SEO. La DWF, puteti solicita un Audit SEO, pentru calcularea scorului de vizibilitate SEO al site-ului dvs. si implicit o estimare a bugetului si orizontului de timp necesar pentru ca site-ul dvs. sa ajunga pe prima pagina in Google pentru orice cuvinte cheie. Searchmetrics acorda acestui factor nota 2 – impact pozitiv foarte mare pentru campania de SEO.
6. Subdomeniu sau pagina interna, tip director?
Aceasta discutie revine periodic, cu precadere cand este vorba de implementarea unui blog pe un site. Adresa acestuia trebuie sa fie de forma blog.domeniu.ro sau domeniu.ro/blog? Conform analizelor Searchmetrics, sanse mai bune de pozitionare in Google are a doua varianta, pentru ca „mosteneste” autoritatea domeniului pe care rezida. Spre deosebire, cazul blog.domeniu.ro este perceput drept site nou, pentru care trebuie sa se inceapa de la zero construirea unui profil de linkuri si a unei autoritati.
7. Viteza de incarcare a site-ului
Inca din 2010, Google a anuntat ca ia in calcul viteza de incarcare a unui site cand face pozitionarea acestuia in rezultate. Altfel spus, viteza conteaza. Datele analizate de Searchmetrics confirma aceasta tendinta a motorului de cautare, fiind evidenta o preponderenta a site-urilor cu o viteza buna de incarcare in prima pagina Google:
Din graficul de mai sus, rezulta doua observatii principale: 1) site-urile din prima pagina Google au o viteza medie de incarcare cu 20% mai buna decat site-urile din paginile 2 si 3, aceasta fiind de aproximativ o secunda; 2) site-urile optimizate pentru mobil, care au o viteza buna de incarcare, tind sa ocupe prima pagina in Google, in detrimentul site-urilor cu o viteza de incarcare mai redusa. Pentru a verifica viteza de incarcare a site-ului dvs., puteti utiliza chiar instrumentul Google, special construit in acest sens: Google PageSpeed Tool.
Concluzie:
Conform studiului Searchmetrics, viteza de incarcare a site-ului este cel mai important factor tehnic SEO in anul 2015, alaturi de Vizibilitatea SEO a domeniului:
Acest articol face parte din seria Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015.