fbpx

Cronica SEO – Februarie 2019: update-uri Google si noutati SEO,

Pe plan international, luna februarie s-a remarcat prin mai multe fluctuatii la nivel de Google SERP, ceea ce a generat in repetate randuri supozitii cu privire la un update major Google. Acestea nu s-au confirmat insa pana in prezent. In Romania, din datele DWF, volatilitatea rezultatelor Google in luna februarie a fost mai scazuta, in comparatie cu cea din ianuarie.

In cazul in care nu ati consultat recapitularea DWF cu privire la update-urile Google din ianuarie, 2019, gasiti articolul pe blog. Ca de fiecare data, va invitam sa completati in comentarii stirile relevante, pe care considerati ca le-am scapat din vedere.

1. Google a anuntat oficial ca va afisa in mod consolidat informatii despre URL-urile din site, tinand cont de versiunea lor canonica. Incepand cu 10 aprilie, acest mod de raportare se va reflecta sin in datele oferite prin API, ceea ce inseamna ca vor exista anumite variatii la nivel de raportare.

2. Google a introdus oficial posibilitatea de a confirma proprietati web (site-uri) la nivel de domeniu, nu doar de URL. Acest lucru este important, pentru ca asigura o integritate a datelor in contul de GSC, pentru toate subdomeniile unui site. Optiunea este deja prezenta in contul DWF:

3. Google a inceput sa trimita notificari catre webmasteri, atunci cand un site inregisteaza scaderi semnificative de clicks in Search Console, la nivel de saptamana. Salutam optiunea, insa este de remarcat ca poate sa fie declansata de elemente obiective, precum sezonalitatea. Din pacate, nu exista posibilitatea de a face anumite setari in ceea ce priveste aceste notificari.

4. In luna februarie, Google a publicat un whitepaper cu titlul “How Google Fights Disinformation“. Din analiza preliminara a documentului, realizata in cadrul DWF, am observat la pagina 13 cum Google mentioneaza clar folosirea unui algoritm diferit de ranking pentru interogarile de tip YMYL (cu continut medical):

“where our algorithms detect that a user’s query relates to a “YMYL” topic, we will give more weight in our ranking systems to factors like our understanding of the authoritativeness, expertise, or trustworthiness of the pages we present in response.”

Acest lucru confirma observatiile noastre, precum si abordarea pe care o avem in campaniile SEO DWF si care pune un accent deosebit pe analiza competitorilor care au deja o vizibilitate buna pe interogarile relevante pentru proiectul in care lucram. Nu credem in “liste cu factori SEO” sau “retete de optimzare” standard.

5. Martin Splitt, inginer Google, a inceput o serie video pe Youtube, in care discuta despre implicatiile concrete ale optimizarii unui site construit in JavaScript. Acest tip de site-uri sunt in mod traditional considerate dificil de optimizat, insa Google ofera documentatia necesara, astfel incat SEO & JavaScript sa nu mai fie noua notiuni atat de incompatibile.

6. Google a actualizat documentatia oficiala pentru pagini de tip Q&A (intrebari si raspunsuri). Acest update aduce cu sine si noi optiuni in zona de date structurate pentru acest tip de continut, anuntate si pe blogul Google pentru Webmasteri, intr-un articol dedicat.

Motivatia Google pentru acest tip de continut este ca el se preteaza foarte bine la afisarea in “smart answers”, adica acele box-uri prin care motorul de cautare raspunde direct unei interogari, afisand informatia in SERP, pe “pozitia 0”.

7. Intr-o discutie pe twitter, John Mueller a spus ca site-urile cu versiuni in mai multe limbi, care folosesc aceleasi imagini pe acestea, trebuie sa aplica “alt” text localizat pe ele, adica tradus in limba pentru care se face afisarea.

8. Intr-un video hangout disponibil pe Youtube, John Mueller raspunde la o intrebare legata de optimizarea paginilor de categorie in site-uri de tip eCommerce. El subliniaza faptul ca nu recomanda adaugarea unor “calupuri uriase de text” in partea inferioara a acestor pagini, prin prisma faptului ca acest continut nu are o utilitate reala pentru vizitatori.

El nu recomanda in mod ferm evitarea adaugarii “oricarui” tip de continut suplimentar in paginile de tip listing! In plus, recomanda imbogatirea paginii prin adaugarea mai multor informatii pentru fiecare produs in parte, titluri mai sugestive si o buna integrare cu restul site-ului (structura, breadcrumbs, interna linking etc).

9. Pentru unele restaurantele integrate cu sistemul DineTime, Google a introdus optiunea de a “te aseza la coada de asteptare”. Noul buton apare pe profilul de Google My Business al restaurantului, cand acesta este accesat in urma unei cautari in Google Search. Pentru Romania, nu am observat inca aceasta optiune.

10. Google My Business a lansat un nou formular de plangeri, in care utilizatorii pot semnala companii ce desfasoara activitati ilegale sau frauduloase si sunt listate in rezultatele locale Google. Sesizarile vor fi procesate manual de un departament de analiza.

11. Pe forumul Google pentru Local Business, a fost anuntat un update la nivelul procesului de acordare / afisare reviews pentru hoteluri, concretizat prin faptul ca pe profilul de Google My Business se vor afisa recenzii si din surse externe, nu doar acordate direct in serviciul Google. Pentru moment, exista un numar limitat de provideri integrati.

Mai multe informatii despre cum functioneaza sistemul de reviews pe Google, gasiti aici. De asemenea, acest aspect este integrat si in sistemul de raportare DWF pentru local SEO:

Tot in relatie cu industria ospitalitatii, Google a anuntat ca hotelurile au acum posibilitatea de a specifica orele de check-in si check-out, in conturile lor de Google My Business.

12. Au fost semnalate mai multe teste Google de afisare in zona de imagini (Google images), insa nu se remarca nici o modificare majora pana in acest moment. Este posibil ca Google sa pregateasca un update semnificativ al acestei sectiuni, din ce in ce mai populara pentru utilizatori.