Cronica SEO – Ianuarie 2019: Update-uri Google si noutati SEO

In urma cu 3 ani si o luna, pe 4 februarie 2016, publicam pe blogul DWF primul articol dintr-o serie draga noua, care s-a bucurat de multa apreciere din partea cititorilor acestui Blog. Este vorba despre acele articole lunare, in care sintetizam cele mai importante update-uri Google din luna anterioara, fie comunicate oficial de Google, fie semnalate de comunitatea SEO internationala.
Pe langa rolul rezumativ pe care aceste materiale il au, adaugam in ele si observatii „personale”, realizate pe baza lucrurilor pe care le-am observat in campaniile DWF pe parcursul respectivei perioade de timp. Practic, incercam astfel sa aratam si cum s-au refelctat update-urile Google despre care vorbim pe site-urile din Romania.
Dupa o pauza de cateva luni, in a doua jumatate a anului 2018, reluam acest proiect, prin publicarea articolului dedicat noutatilor SEO si update-urilor Google din luna ianuarie. In cursul zilelor urmatoare, vom publica si articolul aferent lunii februarie, astfel incat sa ajungem „la zi” cu noutatile. In cazul in care doriti sa contribuiti la acest proiect, puteti semnala noutati relevante SEO pe adresele disponibile in sectiunea de contact sau direct prin comentarii la articolele lunare. Spor la citit!
#Update-uri Google ianuarie, 2019
1. Discutii in comunitatea SEO despre posibile update-uri Google pe 6, 9 si 15 ianuarie; din partea Google nu a fost dat nici un comunicat in acest sens. Serviciul de monitorizare volatilitatea SERPs oferit de Cognitive SEO afiseaza o activitate crescuta pe Google.ro insa la aproximativ o saptamana distanta de semanlele oferite de instrumentelele similare, care monitorizeaza Google.com

Din datele interne DWF, bazate pe monitorizarea zilnica a pozitiilor in primele 10 pagini din Google.ro pentru 150,000 cuvinte cheie, observam de asemenea o activitate peste medie ca intensitate. Nu exista insa pana in prezent indicii care confirme un update major Google.
2. In Google Search Console s-a manifestat o eroare din partea Google, care genera afisarea de date incorecte in relatie cu versiunea AMP a unui site. Acest lucru a dus la expedierea unor mesaje de eroare catre proprietarii site-urilor, lucru care a alarmat unele persoane. John Mueller a confirmat pe twitter ca este o eroare din partea Google si ca se lucreaza la remedierea ei.
3. Google a publicat pe blogul oficial pentru webmasteri un articol dedicat integrarii in Google News. Materialul ii priveste in primul rand pe publisherii de tip ziar sau televiziune, care folosesc de obicei acest serviciu. Desi informatia nu este noua (ea exista deja in documentatia Google), faptul ca Google pune acum accent pe aceste lucruri poate semnala ca pregateste un update pe aceasta zona.
4. Tot pe blogul oficial Google pentru webmasteri au fost anuntate planurile de dezvoltare la noul Search Console. Astfel, pana la finalul lunii martie, acest instrument esential in orice campanie SEO, ar urma sa ne ofere informatii suplimentare precum: erori de crawling si de sitemaps, date mai detaliate prin URL inspection tool, date structurate (schema.org) si rapoarte dedicate in functie de anumite domenii de activitate.
Pentru anumite site-uri din portofoliul DWF, aceste informatii au inceput deja sa apara in Google Search Console, ceea ce ne ofera un avantaj, dat fiind ca avem timp sa pregatim procedurile tehnice de analiza, pe care sa le aplicam apoi pe toate conturile, cand optiunea devine general disponibila:

De asemenea, din postarea Google rezulta ca este posibil ca accesul la vechiul Google Search Console sa fie eliminat, incepand din cursul lunii martie. Noua interfata este disponibila aici, iara daca aveati site-ul confirmat in vechiul sistem, el se regaseste automat in cel nou.
5. Google Search Console inregistreaza inca un update in luna ianuarie 2019, in sectiunea URL Inspection Tool. Astfel, putem vedea in prezent elemente precum codul de raspuns HTTP, resursele folosite de respectiva pagina, loguri JS si o captura de ecran a modului in care pagina se genereaza efectiv.
6. Google a anuntat pe twitter ca instrumentul pentru verificarea datelor structurate permite acum editarea live de cod html, astfel incat identificarea si rezolvarea erorilor de programare devine mult mai rapida. Instrumentul este gratuit si este disponibil la aceasta adresa.
7. Pe blogul Think with Google, locul in care specialisti Google publica observatii bazate pe analiza comportamentelor utilizatorilor sau a altor seturi mari de date, a fost postat in luna ianuarie un articol, care ofera detalii despre modul in care echipa face SEO pentru acest proiect. Materialul pune un accent deosebit pe impactul optimizarii profilului de Google My Business dar si pe alte interventii tehnice la site (canonicals, sitemap, href lang, meta data etc.):

8. Search Engine Roundtable preia si dezvolta o stire din Moz, potrivit careia Google a inceput sa afiseze un numar considerabil mai mare de rich data in SERPs, pe rezultate cu caracter medical. Pe rezultatele din Romania nu este inca vizibila o astfel de modificare, insa acest lucru se poate corela cu Google Medic Update, care s-a manifestat si in tara noastra in luna august, 2018.
9. Pentru a adresa business-urile care nu opereaza intr-un punct fix (ex: food trucks, instalatori, electricieni etc.), Google a lansat un update in interfata de adaugare companie noua pe Google My Business. Mai multe detalii gasiti in articolul oficial, dedicat acestui subiect. Din analizele DWF, Local SEO devine o sursa de vizibilitate din ce in ce mai importanta pentru companiile din Romania.
10. Tot in Google My Business a fost introdusa o optiunea noua, care permite gestionarea mult mai facila a locatiilor multiple. Update-ul permite editarea punctelor prin upload de fisier Google Sheets, fiind deosebit de utila pentru companii cu zeci sau sute de locatii (este nevoie sa aveti cel putin 10 locatii, pentru a putea accesa noua modalitate de editare).