Google Update: 13 martie, 2019 – ce stim pana in acest moment
Continut
#Update – 26 martie:
Pentru a intelege mai bine acest update, am dezvoltat un sistem in cadrul DWF, care ne permite sa accesam simultan toate conturile de Google Analytics la care avem acces (peste 400, in acest moment). Facand acest lucru, avem posibilitate a analiza „la scara mare” impactul update-ului Google din 13 martie, 2019.
Vizualizate in Google Sheets, datele arata cam asa:
Pe baza acestor informatii, am compilat doua liste, una cu site-uri care au castigat cel mai mult in urma update-ului, dar si una cu domeniile care au inregistrat cele mai mari scaderi. In prezent, specialistii din departamentul tehnic DWF analizeaza aceste liste, pentru a intelege elementele comune din ambele categorii din site-uri.
Observatii preliminare:
- Ni se confirma faptul ca si in Romania sunt site-uri foarte mari, cu brand puternic, care au inregistrat scaderi semnificative. Acest lucru contrazice opiniile generaliste de tip „brandurile au fost avantajate la acest update”.
- Din datele analizate pe conturi de GSC ale unor site-uri mari (>2 mil vizite pe luna din Google organic), afectate negativ de acest update google, am observat ca s-au pierdut pozitii de top, insa in special pe cuvinte cheie destul de putin relevante.
- Site-uri de tip eCommerce, care au construit continut in mod constant in ultimul timp, au inregistrat cresteri semnificative pe acest tip de continut, in detrimentul unor site-uri mari de publishing. Consideram ca acesta poate sa fie un semn al diminuarii ponderii pe care autoritatea domeniului o are in algoritmul de ranking Google.
- to be continued…
#Update – 19 martie:
Analizele preliminare sugereaza ca update-ul din 13 martie este in relatie directa cu cel din luna august, anul trecut. In esenta, s-au comparat liste cu site-urile care au avut cel mai mult de castigat, respectiv care au pierdut cel mai mult trafic in contextul celor doua update-uri.
Mai exact, s-a constatat ca multe dintre site-urile care au inregistrat scaderi in august, 2018, au crescut la acest update, in timp ce acelea care au crescut atunci, au inregistrat acum o corectie negativa.
Search Metrics a oferit o lista cu site-uri care au inregistrat scaderi majore la acest update, in care putem observa site-uri foarte importante, cu continut de calitate:
theatlantic.com a scazut cu 47.69% in vizibilitate SEO.
vanityfair.com a scazut cu 43.69% in vizibilitate SEO.
newyorker.com a scazut cu 44.44% in vizibilitate SEO.
rollingstone.com a scazut cu 20.47% in vizibilitate SEO.
wired.com a scazut cu 24.13% in vizibilitate SEO.
time.com a scazut cu 16.92% in vizibilitate SEO.
inc.com a scazut cu 17.68% in vizibilitate SEO.
esquire.com a scazut cu 20.57% in vizibilitate SEO.
De asemenea, conform Search Metrics, “domains that lost visibility now, were mostly winners at the core update August 1st. Obviously Google reverted some changes and increased the diversity of the domains that now rank for the keywords where the media pages lost,” a spus Tober, fondator Search Metrics.
Pe blogul Sistrix gasim, de asemenea, o lista cu site-uri care au inregistrat cresteri / scaderi SEO, in contextul acestui update. Rezumand observatiile analizei, agentia din UK concuzioneaza:
What’s interesting here is that many of the affected domains (75% of this sample) were also affected by the big updates of 2018 (Core Update March 2018 and the Medic Update in August 2018)
Analiza Sistrix releva si faptul ca in randurile celor care au inregistrat scaderi, nu predomina site-urile de tip YMYL (“your money, your life”), adica principalele despre care se considera ca au fost afectate in august, 2018.
Pe blogul Rank Ranger exista o analiza similara, insa mult mai detaliata, cu focus pe 4 domenii distincte: Turism, Casa si Gradina, Jocuri, Servicii financiare si Sanatate. Pe fiecare dintre aceste industrii s-au inregistrat modificari majore de rankings in prima pagina.
#Observatii DWF:
Pe un set de cuvinte cheie relavant in domeniul medical, am observat scaderi puternice de vizibilitate la site-uri care au inregistrat cresteri in august, 2018 (ex: csid.ro). De asemenea, au crescut la acest update-uri atat site-uri care au scazut anul trecut (ex: farmaciata.ro), cat si site-uri care au crescut la acel update (ex: sfatulmedicului.ro):
Pe alte industrii, am observat site-uri foarte mari care au inregistrat scaderi, ca de exemplu mobexpert.ro sau kika.ro, in beneficiul unor site-uri precum ikea.com sau dedeman.ro. De asemenea, pe zona de IT putem mentiona site-uri precum altex.ro sau evomag.ro, care au scazut in urma acestui update.
In turism, am identificat cresteri semnificative la TUI-TravelCenter.ro, in vreme ce vizibilitatea SEO pentru site-uri precum Paralela45 sau Eximtur.ro sau scazut:
#Recomandari DWF:
- Consultati ultima versiune a Google Quality Rater Guidelines si asigurati-va ca site-ul dvs. respecta criteriile prin care Google evalueaza calitatea unui site.
- Asigurati-va ca site-ul nu prezinta blocaje tehnice, care sa impiedice Googlebot in activitatea de crawling si indexing.
- Construiti pagini astefel incat sa raspundeti intentiei de cautare a utilizatorului. Acesta trebuie „sa-si rezolve problema” cand ajunge pe site-ul dvs., adica sa gaseasca raspuns la intrebarea pe care s-a pus-o atunci cand a facut o cautare.
- Ganditi in termeni de „topics”, nu de „cuvinte cheie”. Oamenii cauta in moduri variate si isi rafineaza sintagmele de cautare, astfel incat sa gaseasca cel mai bun raspuns pentru intrebarile lor.
- Este foarte posibil ca in perioada urmatoare sa apara „replici” la acest Update, adica Google sa rafineze si mai mult algoritmii de ranking. In acest context, este esential sa aveti un sistem de tracking SEO si monitorizare vizibilitate corect setat.
#Update – 15 martie:
Google a publicat un mesaj pe twitter in care indica un nume pentru acest update: „March 2019 Core Update”. Este evidenta ironia Google, care argumenteaza ca astfel va exista claritate in ceea ce priveste tipul de update si momentul cand a fost realizat.
La DWF, colectam in prezent date pentru a evalua impactul acestui update, precum si elementele pe care le au in comun site-urile ce au inregistrat cresteri, sau cele care au scazut. Procesul este unul dificil si avem deja observatii preliminare. Nu dorim sa publicam insa ipoteze bazate pe date partiale.
#Articol original DWF:
Printr-o postare pe twitter, Google a confirmat faptul ca este in derulare un update major, la nivelul algoritmului de ranking. Conform anuntului, acest update nu se refera la ceva specific, ci este unul de tip „broad”, adica pentru imbunatatirea generala a calitatii rezultatelor:
Each day, Google usually releases one or more changes designed to improve our results. Some are focused around specific improvements. Some are broad changes. Last week, we released a broad core algorithm update. We do these routinely several times per year….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) March 12, 2018
Pe forumul WebmasterWorld, mai multi proprietari de site-uri sau specialisti SEO din intreaga lume, semnaleaza variatii de vizibilitate, in contextul acestui update. De asemenea, mai multe intrumente de tracking volatilitate SERPs, prezinta o activitate deosebita:
Infrastructura de tracking DWF, prin care monitorizam zilnic pozitiile a peste 600 de site-uri romanesti in Google, pe desktop si pe mobil, pentru 150,000+ expresii relevante (cuvinte cheie), nu a generat pana in acest moment semnale concludente (care sa reprezinte o abatere statistica suficient de mare).
In comunicarea oficiala cu privire la acest update, Google mentioneaza ca nu exista un factor anume de ranking pe care il are in vedere aceasta actualizare de algoritm. Pe baza acestui considerent, nu se pot specifica anumite interventii punctuale, pe care un site afectat in mod negativ, sa le poate corecta.
Conform Google, la acest update va creste vizibilitatea acelor site-uri care nu au beneficiat la justa valoare din actualizarile anterioare. Avem asadar un update de „rafinare” a algoritmului de ranking, adica un update care isi propune sa corecteze anumite derapaje, constatate probabil de inginerii Google in urma unora dintre update-urile anterioare.
Pe masura ce aflam noutati cu privire la acest update, revenim cu informatii suplimentare. De asemenea, daca aveti exemple de site-uri care au scazut sau care au crescut semnificativ in Google pe parcursul acestor zile, va rugam sa ne indicati aceste cazuri, pentru a le puta include in analiza de impact a acestui update.
Daca doriti sa contribuiti la acest studiu, va rugam sa completati formularul de mai jos, astfel incat specialistii SEO DWF sa poata procesa mai multe informatii:
Despre acest update, remarcam pana in acest moment urmatoarele analize: