Google modifica spatiul de reclame platite din rezulatele de cautare: impactul in vizibilitatea SEO

In 2003, Google a lansat programul Google Adwords, care permite unor entitati independente (companii sau persoane fizice) sa posteze anunturi in rezultatele afisate de motorul de cautare pentru cuvintele cheie relevante, pretul fiind stabilit printr-un sistem de licitatie.

In mod clasic, exista doua zone in care aceste anunturi platite se afisau pe prima pagina Google: 1-3 anunturi deasupra rezultatelor organice si pana la 8 reclame pe coloana din partea dreapta:

adwords

Acest lucru este insa pe cale sa se schimbe. In ultimele saptamani, tot mai multe persoane au sesizat faptul ca Google afiseaza 4 anunturi platite deasupra rezultatelor organice, in loc de maxim 3. Potrivit datelor publicate de Moz, procentul cazurilor in care apar 4 reclame a explodat pe 18 februarie, atingand aproape 20% din interograrile monitorizate:

moz-adwords-units

Efectul masurii asupra vizibilitatii rezultatelor organice (SEO) este unul negativ, dat fiind ca numarul mai mare de rezultate platite duce la o coborare a celor naturale, catre partea inferioara a ecranului. Nu exista semnale potrivit carora numarul de rezultate organice din prima pagina ar urma sa fie redus ca urmare a acestei masuri.

Aceasta modificare este insa dublata de o alta, care ar avea un efect pozitiv mult mai mare asupra vizibilitatii SEO. Google a confirmat ca va renunta la afisarea reclamelor in coloana din partea dreapta a rezultatelor organice. Acest lucru ar duce la o scadere a numarului efectiv de rezultate platite din prima pagina Google, adica la o vizibilitate mai buna a rezultatelor naturale:

pozitii-google-adwords

In perioada urmatoare, pe masura ce modificarile Google se propaga si in Romania, vom asista probabil la o crestere a concurentei si implicit a costurilor aferente campaniilor Google Adwords. In conditiile in care vor exista mai putine locatii pentru afisarea reclamelor, tot mai multe companii vor licita pentru aceleasi locuri, ceea ce va face ca pretul unei campanii PPC sa creasca.

Impactul masurii Google de afisare a 4 reclame in partea superioara a paginii, asupra vizibilitatii SEO a rezultatelor organice nu este unul major. Practic apare un singur anunt platit in plus (doar pe o parte din cautari), lucru echivalent la un anumit nivel cu o scadere de numai o pozitie a site-urilor care se claseaza in top. In acelasi timp, eliminarea coloanei laterale de anunturi Google va duce la un mai mare focus pe toate rezultatele din prima pagina cu rezultate (inclusiv catre cele organice).

Intr-o strategie corecta de promovare online, cele doua canale de atragere trafic relevant, SEO si PPC trebuie sa functioneze in mod integrat, atent monitorizate cu instrumente specifice pentru masurarea rentabilitatii.

Data articol: 20 februarie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.