fbpx

3 Iunie 2019 – Google Core Update

Pe contul oficial de twitter dedicat relatiei cu webmasterii, Google a anuntat in urma cu cateva ore faptul ca astazi, 3 iunie, se va publica un nou update de tip “core”. Update-ul anuntat de Google este de acelasi tip cu update-ul lansat la jumatate lunii martie, 2019.

#Articol initial, 3 iunie, 2019

Pana in acest moment (3 iunie, ora 10:00 AM), pe conturile monitorizate SEO de DWF nu se manifesta un grad crescut de volatilitate in SERP ceea ce inseamna ca update-ul fie nu a fost inca lansat, fie nu a ajuns inca pe Google.ro. Monitorizam in continuare situatia si revenim cu informatii suplimentare, imediat ce acestea sunt disponibile.

Ca si in cazul update-urilor anterioare de acest tip (august 2018 si martie 2019 fiind cele mai recente dintre ele), Google nu va da precizari suplimentare cu privire la natura modificarilor efectuate in algoritmul de ranking. De asemenea, comunicatul oficial nu face referire la un anumit tip de site-uri, ceea ce sugereaza ca regulile din acest update se vor aplica tuturor domeniilor (cu ponderi diferite).

Din experienta update-urilor anterioare, notam:

  • cel mai probabil, nu vor exista elemente punctuale, cu care sa putem asocia variatiile de ranking; acest lucru este cauzat de faptul ca Google foloseste foarte multi factori de ranking, fiind extrem de dificila (daca nu chiar imposibila) izolarea acestora;
  • nu sunt relevante analize de genul “am studiat cele 3 site-uri la care am acces si consider ca X este motivul pentru care au scazut”.  Chiar si in analizele DWF, unde avem acces la conturile de Google Analytics si Google Search Console a peste 400 de site-uri, cu trafic foarte mare si din domenii foarte variate, este dificil de stabilit o relatie intre anumiti parametri si evolutia ranking-ului.
  • pentru a intelege impactul acestui update in vizibilitatea SEO a site-ului dvs. este important sa aveti setat un sistem corect de monitorizare SEO. De asemenea, un astfel de sistem va poate arata si care sunt competitorii care au crescut sau au scazut in Google, ca urmare a unui astfel de update.

Revenim cu upate pe acest articol, in masura in care apar noutati.

#Update – 10 iunie, 2019

Conform instrumentului de monitorizare volatilitate SERP, oferit de CognitiveSEO, update-ul Google s-a manifestat in Romania in intervalul 4-7 iunie, adica a inceput la o zi dupa anuntul oficial al companiei. Acelasi instrument releva o stabilitate relativa pentru zilele de 8, 9 si 10 iunie. Din aceasta perspectiva, putem considera ca update-ul s-a propagat complet in Romania:

Pentru evaluare, am folosit setarile “Top 20”, respectiv “Changes: 3”, adica ne-am propus sa observam variatii mai mari de 3 pozitii in SERP, la nivelul primelor doua pagini Google. Prin contrast, putem observa ca miscarile provocate de update-ul similar Google, de la jumatatea lunii martie, s-au manifestat in rezultatele Google pe Romania timp de aproape o luna de zile. Din acest punct de vedere, consideram ca update-ul actual a avut un impact mult mai mic.

La nivel intern, observam deja o serie de site-uri care au crescut in urma acestui update, unele dintre ele intr-un mod semnificativ. In graficele de mia jos, linia punctata reprezinta scorul de vizibilitate SEO, principalul KPI in campania de crestere a traficului organic:

Acestea sunt insa situatii punctuale, in care site-uri la care s-a lucrat timp de mai multe luni de zile au crescut in mod semnificativ in urma acestui update Google. Obiectivul nostru este insa de a invata prin observatia modului in care s-au comportat din punct de vedere SEO la acest update toate cele 400+ site-uri la datele carora avem acces.

Pentru a face acest lucru, am dezvoltat o infrastructura speciala de monitorizare, ce ne permite sa ne conecta simulta la toate aceste conturi de Google Analytics si Google Search Console, pentru a analiza datele de trafic. Operatiunea se poate realiza insa in conditii se relevanta statistica doar dupa trecerea unui interval de 7 zile de la finalizarea update-ului, pentru a exclude astfel influenta zilelor de weekend asupra volumelor de trafic.

Adaugand la acest lucru faptul ca Google Search Console afiseaza in mod normal datele cu o intarziere medie de 3 zile, rezulta ca vom putea rula testele necesare cel mai devreme in data de 15 iunie. La acel moment vom avea insa lista “castigatorilor”, dar si a site-urilor care au pierdut in urma acestui update Google.

Pe baza acestor informatii, vom depunde eforturi de a deduce aspectele pe care update-ul Google le-a “punctat” la site-uri, astfel incat sa putem adapta strategiile SEO pentru campaniile pe care le desfasuram.