Adio PageRank: Google nu va mai afisa celebrul indicator

Google PageRank este probabil una dintre cele mai cunoscute notiuni in randul proprietarilor de site-uri, fiind mult timp indicatorul suprem al „valorii SEO” a unui website si implicit a unui link oferit de acesta. Exista inca numerosi „specialisti SEO” pentru care aceasta nota continua sa reprezinte criteriul esential in directionarea eforturilor de linkbuilding, de cele mai multe ori cu efecte dezastruoase pentru campaniile pe care le gestioneaza.

Desi PageRank-ul nu a fost niciodata actualizat de Google dupa un calendar strict, in utimii ani s-a observat o scadere semnificativa a frecventei cu care se realiza acest lucru, ultimul update fiind consemnat in anul 2013, dupa o perioada de 10 luni. Acest fapt care a determinat migrarea specialistilor SEO catre indicatori sintetici mai dinamici, precum Moz Domain Authority sau Majestic Trust Flow. PageRank a continuat sa ramana insa un reper in industrie.

Google este pe cale sa puna capat acestor lucruri, prin eliminarea completa a PageRank-ului din datele publice, ceea ce inseamna ca valoarea acestuia nu se va mai afisa in toolbar si nici in alte instrumente de profil de pe Internet. Actiunea este confirmata de un reprezentat Google, citat de site-ul TheSEMPost:

„As the Internet and our understanding of the Internet have grown in complexity, the Toolbar PageRank score has become less useful to users as a single isolated metric. Retiring the PageRank display from Toolbar helps avoid confusing users and webmasters about the significance of the metric.”

PageRank-ul va continua sa fie calculat de Google si utilizat in cadrul algoritmului de ranking, insa valoarea sa nu va mai fi publica. Acest lucru transmite un mesaj clar catre webmasteri: nici un indicator sintetic nu este absolut, astfel incat eforturile nu trebuiesc directionate spre imbunatatirea lui, ci spre utilizator, adica spre oferirea acestuia de continut relevant si a unei bune experiente de utilizare.

In mod cert, exista in continuare metode prin care un specialist SEO poate discerne „valoarea” unui link. Vom discuta insa despre acestea intr-un articol dedicat, pe blogul DWF.

Data articol: 9 martie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.