fbpx

Cum va puteti controla reputatia online? Aflati din acest eBook ORM!

Agentia noastra a publicat recent un eBook dedicat managementului reputatiei online (ORM). Materialul se bazeaza pe doua resurse principale: in primul rand, au fost accesate cele mai recente studii in domeniu, publicate in Statele Unite de agentii specializate in acest serviciu. In al doilea rand am inclus in acest eBook informatii invatate din propria experienta, castigata in urma derularii a peste 20 de campanii ORM in Romania, pentru persoane publice, medici, politicieni sau companii.

Acest articol prezinta pe scurt cateva dintre ideile principale din eBook, insa va invitam sa descarcati gratuit materialul, accesand pagina dedicata: Controleaza rezultatele negative din Google, pentru brandul sau numele tau.

Indiferent daca sunteti un artist, un bun profesionist sau o companie, oamenii vor face o cercetare in Google inainte a lua decizia de a lucra cu dvs. In plus, 89% din consumatori folosesc motoarele de cautare pentru a lua o decizie de cumparare, conform unui studiu Google. Iata doar doua motive pentru care reputatia dvs. online sau cea brandului pe care il reprezentati sunt atat de importante.

Ce trebuie sa stiti despre rezultatle negative din Google:

In eBook se detaliaza mecanismul prin care, cu cat un articol negativ devine mai popular, cu atat urca mai sus in Google. Din acest motiv, rezultatele negative sunt practic permanente in motorul de cautare, adica nu dispar de la sine. Odata ce un articol negativ a fost indexat de Google, acesta poate sa apara in primele pagini de cautari in momentul in care un potential client cauta numele tau sau al companiei tale.

Pe masura ce oamenii fac cautari in jurul brandului dvs., acestia vor fi atrasi de un titlu negativ mult mai mult decat de unul pozitiv, ceea ce va rezulta intr-un numar mare de accesari al articolului defaimator. Pentru Google, o rata de click (CTR) mai mare va fi un semnal de popularitate si va avea tendinta de a-l urca tot mai sus in cautari, in detrimentul rezultatelor pozitive:

rezultate-negativeIn eBook gasiti informatii detaliate despre cum se poate masura acest impact, dar si exemple de moduri concrete in care situatia poate sa va afecteze:

  • Consumatorii nu iti vor mai cumpara produsele sau serviciile;
  • Riscati sa pierdeti parteneriate sau colaborari importante;
  • Eficienta campaniilor dvs. de marketing scade;
  • Eventualii investitori se pot teme sa va ofere finantare;
  • etc. (mai multe cazuri, prezentate in eBook)

Cum puteti elimina rezultatele negative din Google?

eBook-ul prezint 9 metode prin care puteti ajunge sa ocupati primele doua pagini in Google cu rezultate aflate in controlul dvs., care prezinta o imagine reala a business-ului pe care il aveti sau a propriei persoane. Rezultatele negative sunt impinse in paginile inferioare, unde au o vizibilitate nesemnificativa. In plus, cu cat controlati mai bine primele doua pagini in Google, cu atat este mai greu pentru un rezultat negativ sa ajunga acolo.

Aceasta sectiune din eBook include prezentarea unor tehnici de Social Media, SEO, Content Marketing, Digital PR in vederea atingerii obiectivului dorit. In cazul in care gasiti dificil de inteles unii termeni de specialitate, ne puteti contacta pentru a disuta impreuna care este cea mai buna solutie de ORM in cazul situatiei dvs.

Materialul prezinta in primul rand directii pentru crearea de continut pozitiv nou, in resurse care ajung foarte usor sa rankeze in primele doua pagini Google. In al doilea rand, sunt expuse tenici avansate de On-Page SEO, scheme de Social Sharing si Linkbuilding, pentru optimizarea rezultatelor pozitive deja existente.

Aflati cum puteti cere direct la Google eliminarea rezultatelor care va afecteaza reputatia online

In Uniunea Europeana, toate motoarele de cautare au fost obligate sa respecte “Dreptul de a fi uitat” (“right to be forgotten”), incepand cu 13 mai 2014. Astfel, utilizatorii web pot cere cu ajutorul unui formular ca informatiile “irelvante, depasite sau nepotrivite” sa fie sterse din index. In eBook si in acest articol gasiti toate informatiile necesare initierii acestui demers si linkul direct catre formularul Google pentru plasarea cererii.

Totusi, din punct de vedere statistic, sansele de a inlatura rezultatele negative prin “dreptul de a fi uitat” sunt destul de mici, datorita numarului mare de cereri depuse si a ratei mici de solutionare pozitiva. In primele 3 luni ale anului 2015, peste 200,000 astfel de cereri fusesera trimise catre Google din tari aflate in cadrul uniunii Europene, cea mai mare parte dintre ele cu privire la informatii private sau de alta natura personala:

cerinte-google-orm

Aveti o problema de reputatie online, dar va lipseste timpul necesar pentru gestionarea acestei situatii?

In cazul in care va hotarati sa apelati la o persoana sau o agentie specializata in ORM pentru rezolvarea acestei situatii, va sugeram sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:

  • La furnizorul cu care doriti sa lucrati va exista o persoana de contact ce va poate raspunde prompt la orice intrebare legata de campania de ORM;
  • Asigurati-va ca intelegeti corect si complet strategia pe care furnizorul serviciilor ORM doreste sa o foloseasca; daca ceva vi se pare obscur, imoral sau ilegal, probabil asa este (sunt furnizori care apeleaza la tehnici de hacking pentru “spargerea” site-urilor ce contin comentariile negative);
  • Compania sau persoana cu care doriti sa lucrati are experienta in proiecte de ORM si va poate arata rezultate obtinute anterior (atentie insa la discretia furnizorului);
  • etc. (mai multe informatii in acest sens gasiti si intr-un articol cu sfaturi pentru alegerea unui serviciu de ORM, de pe blogul nostru)

Acest articol prezinta pe scurt cateva dintre ideile principale din eBook, insa va invitam sa descarcati gratuit materialul, accesand pagina dedicata: Controleaza rezultatele negative din Google, pentru brandul sau numele tau.