Webinar #4: Recapitulare topics GA Marea curățenie de primăvară în contul tău de Google Analytics
La finalul celor trei webinarii organizate de DWF despre setarea contului de Google Analytics a fost prezentată o recapitulare a topicurilor prezentate (The Google Analytics 20’s Checklist, Erori pe numere importante – comenzi, goals, Schema de Enhanced Ecommerce).
Sinteza temelor discutate a fost preluată sub forma unor slide-uri și a fost însoțită de întrebări și răspunsuri variate pe tema instalării corecte a Google Analytics, verificări punctuale de instalări pe conturile care nu au putut fi verificate live în cadrul webinariilor anterioare.
Scopul celor 3 întâlniri online pe teme de GA a fost acela de-a vă ajuta să nu mergeți la “blind date” cu datele site-ului vostru.
Comparația cu un blind date (întâlnire pe nevăzute) nu este întâmplătoare. Fără o viziune de business prin care să fie interpretate informațiile, acestea rămân la stadiul de no data sau, ca să continuăm analogia, se află în postura de blind data (date “oarbe”, irelevante, inutile).
Primul webinar – The Google Analytics 20’s Checklist – v-a prezentat detalii din proiectele de date și cum să găsiți răspunsuri la întrebările voastre de business, printr-o setare adecvată a conturilor de GA. Cum să parcurgeți drumul de la blind data și date nestructurate către insight-uri și mai ales către o înțelepciune (wisdom) bazată pe aceste insight-uri.
Au fost abordate problemele ce apar în partea tehnică a configurării GA și importanța colectării corecte a datelor, ca să obțineți acele insight-uri relevante pentru perspectivele fiecărui business care comunică, vinde și evoluează în mediul online.
Cel de-al doilea webinar – Erori pe numere importante – comenzi, goals – a prezentat provocările din zona de date, cu accent pe erorile de tracking. Acestea apar din cauza datelor inconsistente, uneori chiar incorecte și a implementărilor defectuoase, generate de lipsa specialiștilor în analiza datelor online sau de probleme în structura echipelor tehnice.
Soluția propusă în cadrul webinarului de bazează pe 3 produse: produsul de acuratețe, cel de analize, rapoarte esențiale și produsul de power custom insights. Acestea grupează pașii către analiza metricilor, identificarea oportunităților, prioritizarea insight-urilor acționabile, derularea efectivă a acțiunilor și analizele de business.
Webinarul 3 – Schema de Enhanced Ecommerce – a prilejuit prezentarea modului de funcționare a schemei de EE și a pregătirilor pentru GA4 cu o implementare reușită de Enhanced Ecommerce.
Au fost prezentate caracteristicile și avantajele utilizării aceste scheme, alături de modalitățile de evaluare a implementărilor de Enhanced Ecommerce pentru diferite conturi, atât din punct de vedere tehnic, cât și al calității informațiilor colectate.
Abordarea webinarului s-a bazat pe faptul că Enhanced Ecommerce reprezintă echivalentul în e-commerce a acțiunilor de merchandising și product marketing din magazinele fizice tradiționale. Au fost detaliate funcționalitățile EE ca instrument de lucru, metodă de evaluare a vânzărilor online, aplicare a strategiei de business și mod eficient de implementare a funcționalităților GA.
Cele 4 întâlniri online deschid o serie mai largă de webinarii care să vă ajute în organizarea activității de marketing digital și în stabilirea obiectivelor adecvate pentru business-ul vostru.
Orice afacere online are site-ul propriu poate și un magazin online prin care își vinde produsele. Aparent cu toții privim aceleași tabele de date despre clienți, click-uri, încasări și produse preferate. Diferența constă în modul de interpretare a cifrelor din aceste rapoarte.
Aici intervin insight-urile din GA și din alte softuri similare de tracking, analiză și reporting. Prin implementarea recomandărilor prezentate, veți reuși extragerea insight-urilor de business, pe baza cărora să realizați acțiuni de marketing online din ce în ce mai bune.