Proiect de 3.264 de ore, livrat in doar 2 zile prin crowdsourcing
Despre Proiect:
Un recunoscut producator de tigari a desfasurat o campanie offline pentru promovarea noilor sortimente de tigari. In perioada campaniei s-au obtinut numele, prenumele si adresele de e-mail a peste 20.000 de persoane, care au interactionat cu noile produse. Pentru a intelege impactul global al campaniei, compania si-a dorit sa monitorizeze efectul produs in mediul online (cati oameni au postat poze legate de campanie sau au mentionat intr-un comentariu acest lucru).
Provocarea:
Pentru a putea masura impactul campaniei, a fost necesara in primul rand identificarea celor 20.000 de persoane pe Facebook, Instagram si Twitter. In a doua etapa, dupa identificarea acestor profile, a fost nevoie de analizarea postarilor acestora (din perioada campaniei) pentru a vedea daca au fost mentionate noile produse (imagini sau mesaje).
Solutia clasica:
Pentru realizarea proiectului erau necesare cel putin 3.264 de ore de lucru si ar fi implicat o echipa de 20 de persoane care sa lucreze intens timp de o luna de zile. Acest estimat se bazeaza pe un timp mediu de lucru de 10 minute/ contact, necesar pentru: identificarea celor 3 profile sociale si parcurgerea postarilor din fiecare, spre a identifica postarile relevante.
Problemele depistate:
- Personalul insuficient – era nevoie de 20 de angajati noi, doar pe perioada proiectului, iar angajarea personalului reprezenta un efort in plus, timp pierdut si costuri salariale nejustificate;
- Timp indelungat – 3.264 de ore dedicate acestui proiect, plus timpul dedicat angajarii personalului necesar, ar fi insemnat inca o luna in plus;
- Costuri ridicate – salariile noilor angajati plus alte impozite;
- Calitatea indoielnica a datelor – din cauza faptului ca noii angajati nu aveau experienta in realizarea task-urilor si nu exista niciun sistem de asigurare a calitatii, datele puteau fi eronate.
Solutia noastra:
Cu ajutorul platformei de Crowdsourcing, specialistii nostri au cautat cele 20.000 de leaduri pe Facebook, Instagram si Twitter, pornind de la numele si adresele lor de email. Ulterior, s-a verificat fiecare cont de social media pentru a identifica cate din cele 20.000 de persoane au postat informatii legate de noile sortimente de tigari.
Pentru a asigura calitatea si acuratetea datelor, in cercetarea fiecarui contact au fost implicate 3 persoane diferite, pentru a minimiza probabilitatea aparitiei unei erori. In total, in proiect au fost implicate 4.200 de persoane, care au reusit sa livreze rezultatele in doar 2 zile.
Rezultatele si Avantajele Clientului
- Rapiditate – In 2 zile, clientul a putut beneficia de rezultate;
- Salabilitate – 4200 de persoane au fost implicate in proiect, fara a fi nevoie de angajarea unor oameni noi;
- Costuri reduse – Clientul a platit doar pentru rezultatul final;
- Asigurarea calitatii – Task-urile au trecut printr-un sistem de asigurare a calitatii.