Recapitulare update-uri Google: mai, iunie, iulie 2017

Incepand din ianuarie 2016, pe blogul DWF a fost publicat in fiecare luna un articol recapitulativ, in care am rezumat cele mai importante evenimente, anunturi oficiale Google sau observatii din comunitatea internationala, relevante din punct de vedere SEO. Acest demers reprezinta o expresie a efortului intern, pe care il depunem zilnic in cadrul DWF, de a ramane conectati la noutatile din domeniu. 

Un cumul de factori ne-au impiedicat sa publicam articolele aferente lunilor mai si iunie, cea mai recenta analiza publicata pe site pana in prezent cuprinzand noutatile Google din luna aprilie 2017. Astfel, in acest material vom sintetiza atat noutatile Google aferente lunii iulie, cat si cele mai importante informatii din perioada anterioara. Ca de fiecare daca, va indemnam sa semnalati in comentarii eventuale amanunte care nu au fost mentionate in aceasta recapitulare.

Noutati SEO si update-uri Google mai 2017:

  • Google a anuntat in mod oficial ca motorul de cautare nu va mai prelua informatii din DMOZ pentru meta title si description. Referitor la aceste elemente, articolul Google face referire la o resursa din sectiunea de ajutor pentru webmasteri, in care sunt mentionate o serie de bune practici pentru realizarea corecta a unor elemente meta title si description.
  • Pe blogul oficial Google a fost postat un „remainder” cu privire la faptul ca algoritmul de ranking poate sesiza campaniile de linkbuilding bazate pe postarea de articole fara valoare pentru cititori in diferite siteuri, cu scopul de a obtine linkuri. 
  • John Mueller a creat un grup de discutii dedicat identificarii unor solutii pentru indexarea paginilor construite in JavaScript. Specialistii DWF s-au inscris deja in grup.
  • A fost actualizata documentatia prin care site-urile care listeaza evenimente pot aparea in rezultatele speciale Google. 

Noutati Google si update-uri SEO in luna iunie, 2017:

  • Google lucreaza la o solutie pentru a ajuta oamenii sa-si gaseasca mai usor un job, direct din interfata motorului de cautare. Feature-ul este inca in Beta, fiind anuntat la Google I/O 2017 si pe blogul oficial Google. Pentru listarea anunturilor, sunt necesare implementari in site
  • A fost publicat un Ghid, in care Google prezinta detalii despre modul de indexare si ranking al rezultatelor speciale in SERPs. Pentru moment sunt disponibile informatii despre paginile de tip Job, Reteta si Eveniment.
  • Comunitatea SEO internationala a semnalat un update important de algoritm in jurul datei de 25 iunie, insa Google nu a confirmat acest lucru. Sistemele care inregistreaza volatilitatea SERPs-ului au semnalat o activitate crescuta in aceasta perioada.
  • Google a lansat „Posts” in contul de Google My Business, prin care permite proprietarilor de locatii sa posteze un mesaj care se va afisa rezultatele de cautare, in cadrul box-ului cu informatii despre brand. Mesajul se poate actualiza oricand, din contul de Google My Business, insa are o valabilitate de aprox. 7 zile.
  • La conferinta SMX Advanced, Gary Illyes a spus ca poate dura si pana la 3 luni pentru ca Google sa perceapa toate modificarile implicate de migrarea unui site pe un domeniu nou, chiar si in conditiile in care sunt realizate toate redirectionarile necesare. 
  • Linkurile generate in cadrul elementelor de tip breadcrumb sunt apreciate de algoritmul Google si tratate ca linkuri interne in cadrul procesului de stabilire a autoritatii unei pagini. 
  • Daca un site este penalizat de algoritmul Google Panda, mutarea lui pe un alt domeniu nu este de ajutor in eliminarea penalizarii. Singura solutie este rezolvarea problemelor de calitate continut sau continut duplicat din site.

Noutati si update-uri SEO Google, iulie 2017:

  • Google Search Console primeste un design nou si probabil noi functionalitati. Desi noua versiune nu este inca disponibila public, au aparut deja screen-shots cu noua interfata.
  • Google a actualizat setul de instructiuni pentru verificarea manuala a site-urilor. Cele mai recente update-rui ale acestui document au fost pe 14 martie, respectiv 11 mai, ceea ce sugereaza faptul ca Google acorda o atentie deosebita acestor instructiuni.
  • A fost dezactivata optiunea de cautare instant, care fusese implementata de Google in septembrie 2010. Practic, incepand din aceasta luna nu se vor mai afisa rezultate in Google pe masura ce scriem expresia de catare, ci doar dupa apasarea butonului de cautare.
Data articol: 6 august 2017

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.