fbpx

Recapitulare stiri SEO si update-uri Google, aprilie 2017

Incepand din ianuarie 2016, pe blogul DWF este publicat in fiecare luna un rezumat al celor mai importante stiri relevante SEO sau update-uri Google care s-au intamplat in luna anterioara. Aceasta activitate ne mentine permanent conectati la cele mai proaspete informatii din industria SEO, lucru esential pentru a putea livra campanii SEO performante in cadrul DWF. De asemenea, feedback-ul pe care l-am primit pana in prezent este deosebit de incurajator, lucru care ne motiveaza sa depunem in continuare acest efort. 

Update-uri de algoritm Google, aprilie 2017

  1. Pe 25 aprilie, Google a anuntat in mod oficial un update ce targeteaza site-urile de stiri false. Acest anunt a fost insotit de o serie de precizari suplimentare:
    • Remainder cu privire la update-ul criteriilor Google de calitate pentru angajatii care verifica manual site-uri, in vederea “antrenarii” algoritmului de ranking.
    • Algoritmul Google foloseste sute de factori de ranking, printre care sunt enumerati “prospetimea continutului” si “de cate ori apare in pagina expresia cautata”.
    • Google a integrat instrumente care vor permite oamenilor sa ofere feedback pe rezultatele din Autocomplete, ceea ce va duce la imbunatatirea rapida a acestui feature.
    • A fost realizat un update al paginii How Google Search Works – o lectura obligatorie pentru orice persoana interesata de SEO.
  2. Migrarea Google catre Mobile First Index nu este preconizata pentru acest an, date fiind provocarile tehnice pe care acest lucru le implica, la nivel de infrastructura interna pentru motorul de cautare. De asemenea, Google a declarat in mod repetat ca trecerea se va realiza atunci cand impactul asupra majoritatii rezultatelor web o sa fie minim.

Alte stiri sau informatii SEO relevante, aprilie 2017

  1. Google a anuntat in 2014 ca HTTPS devine un factor de ranking, lucru ce a generat diferie speculatii cu privire la importanta efectiva a acestuia desi s-a specificat in repetate randuri ca este un factor minor de ranking. Pe 21 aprilie, inginerul Google Gary Illyes a mentionat pe twitter ca importanta HTTPS in ranking nu va creste in perioada urmatoare, desi acest lucru a fost discutat.
  2. John Mueller confirma pe twitter ca validarea W3C a unui site nu reprezinta un factor de ranking. Exista foarte multe tool-uri SEO gratuite pe internet, care ofera diferite note pentru “optimizarea” unui site si care depuncteaza site-urile analizate din acest considerent.
  3. Putem utiliza operatorul avansat de cautare “info:url” pentru a vedea ce link considera Google drept canonic pentru u anumit URL. 
  4. John Mueller a raspuns negativ unei intrebari pe twitter cu privire la importanta vechimii domeniului in algoritmul de ranking. Practic, inginerul Google ne spune ca vechimea unui domeniu nu reprezinta un factor de ranking.
  5. Google a anuntat oficial ca a extins modul in care sunt afisate imaginile de produse in rezultatele de pe mobil, daca datele sunt corect formatate cu Schema.org
  6. Google a publicat date oficiale, potrivit carora in 2016 au fost realizate:
    • 130,336 de site-uri analizate manual, de operatori umani;
    • 18,015 de experimente de tip A/B testing in rezultatele Google;
    • 9,800 experimente live, adica in care au fost implicati utilizatori reali;
    • 1,653 – umarul de update-uri pe care Google le-a publicat in 2016.

Considerati ca exista alte update-uri Google realizate in luna aprilie 2017, care nu se regasesc in acest material? Va invitam sa le mentionati in comentarii.