Lidia Berteșteanu, SEO Director DWF: „Partea de machine-learning a Google Analytics 4 ne va ajuta foarte mult să intuim ce vrea utilizatorul”
Miercuri, 25 Mai 2022 la sediul DWF, a avut loc prima ediție din seria de evenimente DWF Talks. Aceasta editie a fost dedicata discuțiilor despre cele mai importante provocări generate de colectarea datelor utilizatorilor online și folosirea acestora de către agențiile de marketing și de magazinele online în contextul tranziției de la Google Universal Analytics la Google Analytics 4
În cadrul evenimentului au participat peste 50 de specialiști, reprezentanți ai unora dintre cele mai cunoscute brand-uri din România și reprezentanți ai presei.
În primul panel al evenimentului Lidia Berteșteanu (SEO Director), Eugen Predescu (Paid Media) și Mihai Vînătoru (CEO DWF), alături de moderatorul evenimentului, Sorin Drăghici (Co-Founder DWF) au vorbit despre cele mai importante schimbări care se vor produce în ecosistemul ecommerce odată cu schimbările care urmează să aibă loc în privința datelor din Google Analytics
Lidia Berteșteanu, SEO Director: Impactul GA4 și machine-learing de la Google:
„Cam o dată de două ori pe an, cu fiecare schimbare pe care Google o face mulți spun ca SEO „moare”. Și uneori poate că au dreptate, când spun că SEO moare, pentru că moare un obicei. Respectiv ce făceam ca marketeri până în momentul acela. Din momentul în care vine un update, trebuie să ne adaptăm pentru că noi oamenii ne schimbăm obiceiurile și modul în care căutăm pe internet lucrurile. Informațiile pe care le căutăm sunt diferite și cumva da moare și se renaște de fiecare dată fiindcă noi trebuie să ne adaptăm. Atâta timp cât vor exista site-uri pe internet și oameni care vor căuta informații va exista și cu siguranță și SEO.”
Lidia Berteșteanu: Cum va impacta trecerea la GA4 serviciile de SEO în raport datele despre tranzacțiile clienților.
„În zona de tranzacții: până acum puteam să le urmărim doar din Google Analytics și dacă nu va exista o migrare corectă de date în care să se păstreze istoricul, atunci vor dispărea și aceste date de tranzacții. Partea aceasta de machine-learning ne va ajuta foarte mult să intuim ce vrea utilizatorul, ne va ajuta să umplem golurile pe care noi le avem în informații, din felul în care interacționează utilizatorii cu paginile. Deci e și bine, este și rău. Depinde cum privești problema și de specialiștii care se vor ocupa de această problemă.”
Au fost prezenți în cadrul celui de-al doilea panel, ca speakeri, managerii celor mai importnate platforme de eCommerce: Arthur Rădulescu (CEO Merchant Pro), Cosmin Daraban (CEO GoMag).
Trecerea de la un sistem de colectare și măsurarea a datelor utilizatorilor site-urilor de orice gen – sistem dezvoltat și implementat de Google (Universal Analytics) la un nou sistem de tracking și măsurare adaptat noilor politici de administrare și urmărie a datelor (Google Analytics 4) reprezintă o provocare majoră atât pentru magazinele online, site-urile generaliste, dar și pentriu orice agenție de marketing și publicitate.
DESPRE LIDIA BERTEȘTEANU
Cu o experiență de peste 5 ani în SEO pe piața din Statele Unite ale Americii, Lidia Berteșteanu s-a alăturat echipei DWF în urmă cu 2 ani pe poziția de Content Manager, preluând la momentul acela o echipă de 15 oameni.
În prezent Lidia este SEO Director În cadrul agenției DWF și coordonează toată activitatea diviziei de SEO a agenției, având astăzi peste 60 de oameni în subordine.
DESPRE DWF
DWF este una dintre cele mai mari agenții de digital marketing din România și are cea mai mare și bună divizie de SEO din țară.
Cu 9 ani de experiență, o echipă formată din peste 100de oameni, un portofoliu de peste 850 de clienți și o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane euro în 2021.
DWF a câștigat premii în competițiile internaționale de SEO, iar specialiștii din cadrul companiei sunt regăsiți adesea ca speakeri și formatori la evenimentele de profil.
De asemenea, DWF face parte din familia CEE Digital Alliance, alături de alte 15 agenții digitale independente de top, iar de 5 ani ocupă un loc în juriul Competiției Magazinelor Online GPeC ca specialiști SEO.
Pentru mai multe informații:
Denis Drăghici Chief Marketing Officer denis.draghici@dwf.ro 0771 235 215