Lidia Berteșteanu, SEO Director DWF: „Partea de machine-learning a Google Analytics 4 ne va ajuta foarte mult să intuim ce vrea utilizatorul”

dwf staff

 Miercuri, 25 Mai 2022 la sediul DWF, a avut loc prima ediție din seria  de evenimente DWF Talks. Aceasta editie a fost dedicata discuțiilor despre cele mai  importante provocări generate de colectarea datelor utilizatorilor  online și folosirea acestora de către agențiile de marketing și de  magazinele online în contextul tranziției de la Google Universal  Analytics la Google Analytics 4 

În cadrul evenimentului au participat peste 50 de specialiști,  reprezentanți ai unora dintre cele mai cunoscute brand-uri din  România și reprezentanți ai presei. 

În primul panel al evenimentului Lidia Berteșteanu (SEO Director),  Eugen Predescu (Paid Media) și Mihai Vînătoru (CEO DWF), alături de  moderatorul evenimentului, Sorin Drăghici (Co-Founder DWF) au vorbit  despre cele mai importante schimbări care se vor produce în  ecosistemul ecommerce odată cu schimbările care urmează să aibă loc în privința datelor din Google Analytics 

lidiea bertesteanu dwf

Lidia Berteșteanu, SEO Director: Impactul GA4 și machine-learing  de la Google: 

„Cam o dată de două ori pe an, cu fiecare schimbare pe care  Google o face mulți spun ca SEO „moare”. Și uneori poate că au  dreptate, când spun că SEO moare, pentru că moare un obicei.  Respectiv ce făceam ca marketeri până în momentul acela.   Din momentul în care vine un update, trebuie să ne adaptăm pentru  că noi oamenii ne schimbăm obiceiurile și modul în care căutăm pe  internet lucrurile. Informațiile pe care le căutăm sunt diferite și cumva  da moare și se renaște de fiecare dată fiindcă noi trebuie să ne  adaptăm.  Atâta timp cât vor exista site-uri pe internet și oameni care vor  căuta informații va exista și cu siguranță și SEO.” 

Lidia Berteșteanu: Cum va impacta trecerea la GA4 serviciile de  SEO în raport datele despre tranzacțiile clienților. 

„În zona de tranzacții: până acum puteam să le urmărim doar din  Google Analytics și dacă nu va exista o migrare corectă de date în   care să se păstreze istoricul, atunci vor dispărea și aceste date de  tranzacții. Partea aceasta de machine-learning ne va ajuta foarte mult să intuim ce vrea utilizatorul, ne va ajuta să umplem golurile pe care noi le  avem în informații, din felul în care interacționează utilizatorii cu  paginile. Deci e și bine, este și rău. Depinde cum privești problema și de  specialiștii care se vor ocupa de această problemă.” 

Au fost prezenți în cadrul celui de-al doilea panel, ca speakeri,  managerii celor mai importnate platforme de eCommerce: Arthur  Rădulescu (CEO Merchant Pro), Cosmin Daraban (CEO GoMag). 

merchantpro vs gomag

Trecerea de la un sistem de colectare și măsurarea a datelor  utilizatorilor site-urilor de orice gen – sistem dezvoltat și implementat de  Google (Universal Analytics) la un nou sistem de tracking și măsurare  adaptat noilor politici de administrare și urmărie a datelor (Google  Analytics 4) reprezintă o provocare majoră atât pentru magazinele online,  site-urile generaliste, dar și pentriu orice agenție de marketing și  publicitate. 

DESPRE LIDIA BERTEȘTEANU 

Cu o experiență de peste 5 ani în SEO pe piața din Statele Unite ale  Americii, Lidia Berteșteanu s-a alăturat echipei DWF în urmă cu 2 ani pe  poziția de Content Manager, preluând la momentul acela o echipă de  15 oameni. 

În prezent Lidia este SEO Director În cadrul agenției DWF și  coordonează toată activitatea diviziei de SEO a agenției, având astăzi  peste 60 de oameni în subordine. 

DESPRE DWF 

DWF este una dintre cele mai mari agenții de digital marketing din  România și are cea mai mare și bună divizie de SEO din țară.  

Cu 9 ani de experiență, o echipă formată din peste 100de oameni,  un portofoliu de peste 850 de clienți și o cifră de afaceri de aproximativ  3 milioane euro în 2021. 

  DWF a câștigat premii în competițiile internaționale de SEO, iar  specialiștii din cadrul companiei sunt regăsiți adesea ca speakeri și  formatori la evenimentele de profil. 

De asemenea, DWF face parte din familia CEE Digital Alliance, alături  de alte 15 agenții digitale independente de top, iar de 5 ani ocupă un  loc în juriul Competiției Magazinelor Online GPeC ca specialiști SEO. 

Pentru mai multe informații: 

Denis Drăghici Chief Marketing Officer denis.draghici@dwf.ro 0771 235 215

Data articol: 26 mai 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact