fbpx

DWF la GPeC Summit 2019 – o experienta eCommerce peste 1,000 de cuvinte

La inceputul lunii noiembrie, echipa DWF a participat la GPeC Summit, cel mai mare eveniment de eCommerce si online marketing din Europa Centrala si de Est. Alaturi de sute de pasionati de digital, ne-am bucurat de 2 zile pline de insight-uri despre tot de inseamna eCommerce, statistici impresionante prezentate de unii dintre cei mai buni speakeri si specialisti din intreaga lume, asistand la final și la Gala de premiere a celor mai bune magazine online ale anului 2019.

Ca sustinator al GPeC SUMMIT si al comunitatii de marketing online si e-commerce din Romania, DWF si-a propus sa aduca know-how de ultima ora in materie de SEO si informatii legate de ultimele trenduri din digital. Ca urmare, echipa DWF a fost reprezentata la GPeC SUMMIT atat prin keynote speech-ul lui Mihai Vinatoru pe scena principala, cat si prin standul DWF unde am prezentat informatii de ultima ora pentru cei interesati de SEO. Nu in ultimul rand, ne-am bucurat in mod deosebit de premiul obtinut in cadrul Galei Premiilor E-Commerce pentru Magazinul Online cu Cel Mai Bun SEO, premiu castigat de clientul nostru, floraria online Floria.ro.

#Cronica SEO, un concept iesit din tiparele DWF

Vorbind despre standurile prezente la conferinta GPeC 4-5 Noiembrie 2019, anul acesta am venit cu un concept nou, iesit din tipare am indrazni sa spunem, si anume Cronica SEO. Timp de 2 zile, DWF a intampinat oamenii la stand cu o cronica tiparita, pornind astfel de la cea mai urmarita sectiune lunara a blog-ului DWF, Cronica SEO. Acesta a fost cel mai apreciat concept din ultimii ani de care suntem mandri si pe care vrem sa-l aducem in atentia tuturor oamenilor pasionati de SEO, eCommerce si digital marketing in general.

La standul DWF de la GPeC SUMMIT 4-5 Noiembrie am stat de vorba cu prieteni dragi din industria ecommerce si oameni pasionati de SEO, dar am intalnit si noi SEOisti curiosi dornici sa afle cat mai multe despre cresterea traficului in Google.

Am fost placut impresionati sa vedem reactiile pozitive ale oamenilor care au trecut pe la standul nostru, sa le vedem entuziasmul si curiozitatea de a citi de pe hartie despre ultimul update Google, cel mai important din ultimii 5 ani, cel mai important din istoria companiei cum declara chiar reprezentantii Google. Rasfoind cronica, mai puteai gasi de asemenea paragrafe selectate despre noile tool-uri Google si noutati SEO. La finalul revistei, oamenii au putut completa un rebus ce a avut ca rezolvare termeni si cuvinte din universul SEO.

Kudos to our friends at MTH Digital pentru ajutor in implementarea acestui concept. You rock!

#Blog on problems, not volumes

In cadrul GPeC SUMMIT 4-5 Noiembrie, Mihai Vinatoru, co-founder DWF, a participat la un panel despre trenduri & recomandari in eCommerce, alaturi de Razvan Acsente (Digital Commercial Manager Vodafone), Marian Hurducas (Manager & Founder Necktie Agency), Doina Vilceanu (Chief Marketing Officer ContentSpeed), Florinel Chis (Director Executiv ARMO), Cosmin Daraban (GoMag), Catalin Macovei (Co-Founder MOLOSO) si Bogdan Manolea (Co-Founder TRUSTED.ro).

Pe scena Mihai a vorbit despre Google Entity Clusters. Este important ca Google sa poata asocia brandul nostru cu subiecte asemanatoare domeniului de activitate, pentru a avea o relevanta mai buna in relatia cu conceptul central.

De asemenea, am atins topicul oportunitatilor SEO pe blogosfera romaneasca si provocarile aferente. Cea mai mare parte din cautarile Google este reprezentata de cautarile de tip informational, ale caror rezultate pot inregistra si un CTR de 70%. Este, in acelasi timp, si un dezavantaj faptul ca pagina de rezultate Google este acaparata de rezultate platite. Cand vine vorba de un blog cu scop SEO, Google prefera informatiile calitative si atestate de catre specialisti. Scopul principal al acestui plan editorial este ca utilizatorul sa interactioneze cat mai mult cu brandul, atunci cand se afla in etapa de informare, urmand ca ulterior, cand ajung la o decizie de cumparare, sa aleaga magazinul brandului printr-o cautare de tip navigational.

Un ultim subiect abordat in cadrul panelului a fost referitor la viteza de incarcare a siturilor. Un parametru esential in 2019 cand vine vorba de SEO este viteza de incarcare a sitului atat pe mobile, cat si pe desktop, folosind programe precum GTmetrix & Google PageSpeed Insights. Aceste lucruri trebuie realizate pe fiecare pagina a sitului pentru a preveni penalizarea Google in privinta Landing Page Experience.

La finalul GPeC SUMMIT, magazinele care au avut cele mai bune performante in 2019 au fost premiate in cadrul Galei Premiilor E-Commerce. DWF se mandreste cu clientul sau Floria, care a obtinut premiul pentru cel mai bun SEO pentru un magazin online.

Conform feedback-ului celor 1500 de oameni prezenti la summit, editia GPeC de pe 4-5 noiembrie de acest an a fost cea mai bine privita din cei 14 ani atat din punct de vedere al organizarii, cat si din punct de vedere al standurilor & speakerilor prezenti, asa ca nu putem spune decat ca ne-am bucurat ca am putut fi prezenti.