Cum te poate ajuta G Suite cu marketingul

Continut
- #Ce este G Suite?
- #Cum să utilizezi aplicațiile G Suite în marketing?
- #Cum poți începe să folosești G Suite?
Software-ul Cloud de la Google permite departamentelor de marketing ale mai multor companii din România să funcționeze perfect, în ciuda distanțării sociale. În colaborare cu un partener Google Premium, Fly On The Cloud, am pregătit o listă de sfaturi utile despre cum să valorifici funcționalitatea G Suite în marketing.
Fly On The Cloud stabilește cadre eficiente bazate pe cloud pentru întreprinderile din sectorul IMM-urilor din România, Polonia, Ungaria și Bulgaria. Sunt una dintre puținele companii strâns asociate cu Google, Facebook și Zendesk în zona CEE. În această postare, am dori să introducem câteva soluții și instrumente care să sprijine productivitatea echipelor și a întregii companii.
#Ce este G Suite?
G Suite, cunoscută și sub denumirea de Gmail pentru afaceri, este o suită de aplicații de birou care poate susține o companie în aproape fiecare sarcină. Principalele avantaje ale acestei soluții includ:
- scalabilitate ridicată – costul G Suite poate ajunge la 3,12 EUR pe utilizator pe lună și crește în funcție de nevoile și de numărul de angajați. Poți extinde serviciul adăugând noi utilizatori în planul existent sau actualizând planul în sine pentru a avea acces la noi funcții.
- -all-in-one – G Suite conține căsuțe poștale, spațiu de stocare, o varietate de aplicații pentru productivitate la birou și o consolă de administrare convenabilă care îți permite să păstrezi controlul asupra datelor pe care le prelucrează angajații.
- Securitate – deși toată activitatea are loc în cloud, este mult mai sigur decât serverele locale. Poți avea încredere în infrastructura construită de una dintre cele mai mari companii tehnologice din lume.
- Convenabilitate – cu G Suite, ai acces la toate datele companiei de oriunde în lume. Singurul lucru de care ai nevoie este o conexiune wi-fi de încredere.
#Cum să utilizezi aplicațiile G Suite în marketing?
#1. Gmail pentru comunicare profesională
Gmail cu un domeniu personalizat al companiei (de exemplu, nume@companiata.ro) este instrumentul de bază care permite angajaților să rămână în contact cu persoane din interiorul și din afara organizației. E-mailurile sunt în continuare principalul canal de comunicare cu clienții, colegii și partenerii de afaceri. Este important să utilizezi o căsuță poștală de încredere pentru a putea afișa în mod corespunzător profesionalismul companiei tale. Gmail funcționează pe orice dispozitiv, atât în browser, cât și ca aplicație mobilă.
#2. Google Drive pentru stocarea datelor în echipe
În departamentul de marketing, este greu de imaginat că unii angajați ar putea păstra activele esențiale (video, grafică, logo-uri, oferte) doar pe hard disk-ul computerului de lucru. Cu Google Drive, fiecare coechipier poate accesa oricând toate fișierele de pe o unitate partajată, ceea ce este incredibil de convenabil.
#3. Editori de documente pentru o colaborare mai ușoară
Colaborarea cu colegii la un document în timp real este cu totul altceva. În Documente, Prezentări, Formulare și Foi de Calcul, utilizatorii pot vizualiza, edita sau comenta la fișiere, indiferent unde sunt și ce dispozitiv folosesc. Din fiecare fișier, poți discuta cu toți cei care îl editează în prezent. Aceasta este una dintre cele mai importante funcționalități ale programelor destinate echipelor de marketing. Iată 3 sfaturi despre cum să utilizezi aplicațiile Google pentru activități de marketing zilnice:
#Foi de Calcul care generează UTM-uri pentru orice campanie
Fără analize, eforturile departamentului de marketing sunt imposibil de evaluat. Fiecare marketer cu experiență știe să nu lanseze niciodată o campanie care nu este măsurată. Dar, după ceva timp, este greu să urmărești fiecare UTM pe care l-ai folosit vreodată – și fiecare greșeală poate produce o încurcătură în rapoartele Google Analytics. Acesta este motivul pentru care ar trebui să utilizezi Foi de Calcul Google. Iată un exemplu de foaie de calcul care va menține în permanență UTM-ul organizat:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EcfWc_joZ7QDhug4yrffnvToCJtspDliR_d6NGz2cZA/edit?usp=sharing
#Crează pagini de contact în Google Sites
Cu G Suite nu este nevoie de niciun constructor de site-uri externe pentru a crea pagini de contact. Google Sites este foarte intuitiv și îți permite să încorporezi tot felul de suporturi. Folosește-l cu Google Forms pentru a aduna și organiza toate oportunitățile de afaceri.
#Tradu un document în orice limbă cu Google Docs
Nu toți utilizatorii G Suite sunt conștienți de faptul că aplicația Google Docs este complet integrată cu Google Translate. Asta înseamnă că poți traduce un document text, de orice mărime, în limba dorită, cu doar câteva clickuri. Accesează Instrumente > Traduceți documentul și alege limba. Copia documentului cu traducere completă va apărea pe Google Drive.
Este demn de remarcat faptul că Google Translate, disponibil autonom în motorul de căutare Google, are o limită de 5000 de caractere. Utilizarea Google Docs este o modalitate inteligentă de a evita limita și de a traduce texte lungi mai ușor.
#4. Google Meet and Calendar pentru organizarea apelurilor video
Proiectele la birou, din fiecare industrie, sunt de obicei asociate cu zeci sau chiar sute de întâlniri organizate lunar. Utilizează Google Calendar pentru a te asigura că nu ratezi niciun eveniment. Poți programa întâlniri cu colegi, clienți, influenceri, agenții și freelanceri – chiar și cu persoane din afara domeniului tău și cu cei care nu au un cont Google. Fiecare întâlnire din Calendar este echipată cu un link generat automat pentru camera Google Meet, astfel încât să poți avea conversații productive fără să întâlnești pe cineva față în față.
Prin partajarea calendarelor cu colegii, poți vedea ce program au în orice zi. În acest fel, poți planifica întâlniri la o dată care să se potrivească tuturor participanților.
Hangouts Meet este un instrument de apel video instant, care vine la îndemână în timpul lucrului la distanță, al evenimentelor online și al cooperării cotidiene în cadrul echipei de marketing. Apelurile din videoconferința săptămânală cu colegii ajută la eficientizarea cooperării indiferent de locul în care se află oricare dintre aceștia.
#Cum poți începe să folosești G Suite?
Dacă te gândești să utilizezi G Suite în afacerea ta, contactează partenerul local Google Cloud. Fly On The Cloud te poate ajuta cu implementarea și configurarea inițială a conturilor de domeniu și utilizator. Cu ajutorul lor, vei putea încerca serviciul gratuit timp de 30 de zile. În plus, vei avea întotdeauna pe cineva să te ajute cu orice nelămurire despre serviciile cloud, pentru că oferă asistență permanentă în limba română.