ECOMPEDIA: Cum sa cresti brandul magazinului tau online prin Brand Content

La sfarsitul anului 2018 erau aproximativ 15 000 de magazine online în Romania, iar previziunile GPeC pentru 2019 spun ca piata de e-commerce va depasi 4.5 miliarde de Euro. Toate statisticile arata un trend ascendent in comertul online, dar magazinul tau online nu are rezultatele pe care le asteptai? Asta inseamna ca strategia ta marketing nu este suficient de competitiva in contextul actual. 

 

Daca abordezi in continuare contentul in maniera traditionala, rezumandu-te la descrierea produselor si la articole de blog in care enumeri calitatile acestora, consumatorii te vor ignora si vor prefera sa cumpere de la un brand care le ofera un plus de valoare, fie ca este vorba despre divertisment, informatii utile sau o noua perspectiva asupra vietii. 

 

Continutul creat de un brand, care informeaza, care distreaza sau care trezeste o emotie, se numeste brand content. Acesta este continutul care dezvolta o relatie intre consumator si brand si, totodata, cel care imbunatateste pozitionarea unui brand pe piata de e-commerce. 

 

Brand contentul este, pe scurt, diferentiatorul dintre miile de magazine online care se lupta sa castige atentia consumatorilor. Rezultatele obtinute de colegii din laboratorul de experimente DWF sunt cat se poate de clare: 93% dintre magazinele online analizate (63 de magazine online) care includ brand contentul in strategia lor de content marketing au inregistrat o crestere de 273% dupa primul an a numarului de cautari pe brand.

 

#Ce avantaje aduce continutul de brand magazinului tau online?

 

  • Se viralizeaza usor, spre deosebire de un banner publicitar, care nu aduce valoare audientei si este putin probabil sa fie share-uit.

 

  • Capteaza atentia audientei pentru o perioada de aproape 20 de ori mai mare decat un banner publicitar, ceea ce creste increderea in acesta si probabilitatea ca utilizatorul sa-si reaminteasca numele brandului.

 

  • Faciliteaza o legatura emotionala intre brand si audienta sa.

 

  • Imbunatateste pozitionarea brandului pe piata prin crearea unor asocieri pozitive intre acesta si audienta, nu prin expunerea repetata la un slogan.

 

  • Audienta poate deveni parte integranta a identitatii de brand prin interactiune activa, nu prin consum pasiv de publicitate.

 

  • Aduce trafic pe site si insoteste consumatorul in toate fazele procesului de cumparare, contribuind la cresterea vanzarilor.

 

#Ce inseamna sa cresti brandul magazinului tau online prin brand content?

 

Sa folosesti brand contentul ca sa cresti un brand in e-commerce inseamna sa creezi o experienta unica pentru consumator. 

 

  • Integreaza brand contentul in strategia de content marketing a magazinului tau online si amplifica-l prin ad-uri platite pe canalele de social media. Continutul de brand nu inlocuieste marketingul bazat pe performanta, ci il completeaza. 

 

  • Uita de continutul care iti promoveaza direct produsele sau serviciile si bazeaza-te pe experienta unui content writer specializat, care stie cum sa creeze un context captivant in care brandul sa fie introdus natural si credibil. 

 

  • Straduieste-te sa formezi in jurul tau o comunitate de fani, nu de clienti. Ofera-le continutul pe care il cauta si profita de diversitatea formelor pe care le poate lua brand contentul:

 

  • Ghiduri explicative
  • Ebook-uri 
  • Infografice originale si atractive 
  • Articole de blog cu povesti care ii inspira
  • Videoclipuri amuzante sau demonstrative
  • Podcasturi
  • Quiz-uri 

 

De asemenea, nu minimiza importanta studiilor de caz. Sunt extrem de eficiente pentru cresterea credibilitatii brandului si contribuie la cresterea scorului E-A-T (Expertiză – Autoritate – Încredere) al noilor algoritmi de căutare Google. 

 

  • Fa-ti continutul cat mai accesibil, combinand optimizarea SEO cu publicarea pe canalul adecvat audientei pentru care a fost creat. 

 

  • Creeaza asocieri pozitive intre brand si audienta. Identifica emotiile cu care se asociaza cel mai bine produsele sau serviciile magazinului tau online: nostalgie, incantare, siguranta, pasiune, etc. 

 

  • Monitorizeaza feedback-ul primit de la audienta si adapteaza continutul de brand pentru a servi cat mai bine nevoilor acesteia. 

 

Brand contentul este un element esential intr-o strategie eficienta de content marketing. Scopul acestuia este sa construiasca un dialog cu audienta, sa o inspire si sa formeze o comunitate in jurul unor interese si valori comune. Daca vrei sa cresti brandul magazinului tau online, solutia este cat se poate de clara: trebuie sa te transformi in creator de continut unic si atractiv pentru public. Specialistii nostri de la DWF te pot ajuta sa creezi un continut de brand puternic, autentic si relevant pentru publicul tau, printr-o strategie eficienta de content marketing.

Data articol: 17 iulie 2019

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.