fbpx

IQADS: Cum incluzi brand contentul în strategia ta de marketing digital

Numai în luna aprilie a acestui an s-au publicat aproape 85 de milioane de articole pe platforma WordPress și asta nu-i nimic în comparație cu luna decembrie 2018, când s-au publicat peste 136 de milioane de articole. Astăzi nu mai este suficient ca o afacere să fie prezentă online și nici măcar marketingul digital nu oferă rezultate dacă oamenii care construiesc strategia nu includ în aceasta brand contentul

#Ce este brand contentul? 

Am putea spune că brand contentul este noul șerif din World Wide Web, conținutul care face ordine printre miriadele de articole neinteresante, irelevante și prost targetate care plictisesc publicul. 

 

Brand contentul este, concret, un conținut cu care audiența alege activ să interacționeze, pentru că îi oferă o valoare intrinsecă, fie ea educațională, informațională, emoțională, estetică sau de divertisment. Este creat, aprobat și susținut de brand, dar pune pe primul loc consumatorii și încearcă să creeze o conexiune cu aceștia. Poate lua diferite forme, de la articole web la filme, de la podcasturi la evenimente. 

 

#Ce nu este brand contentul?

Brand contentul este deseori confundat cu content marketingul, cu storytellingul, cu plasarea de produse, cu articolele native sau cu alte forme de conținut, strategii de marketing ori tehnici publicitare. 

 

Chiar dacă persistă confuzie în jurul conținutului de brand, să știi că acesta nu este un concept întru totul nou. Brand contentul este prezent în media încă din 1930, când Procter & Gamble au creat o serie de emisiuni radiofonice pentru publicul țintă (femeile casnice din clasa mijlocie), ca să-și promoveze săpunurile Ivory. Așa au apărut, de altfel, serialele de tip soap opera. 

 

#Brand contentul este diferit de storytelling

Ambele forme de conținut pot viza emoțiile consumatorilor, dar brand contentul aduce, în plus, utilitate. 

 

#Brand contentul este diferit de native advertising

Spre deosebire de native advertising, care conține un mesaj publicitar, dar este camuflat într-o formă similară contextului în care apare, brand contentul nu este orientat către vânzarea de produse și este publicat pe platformele brandului, fie că este vorba despre blog, forumuri sau canale de social media. 

 

#Brand contentul este diferit de conținutul sponsorizat

Conținutul sponsorizat este creat prin colaborarea dintre brand și publisher, într-o manieră favorabilă brandului, păstrând tonul specific platformei pe care este publicat materialul. Brand contentul este creat de echipa editorială a brandului sau a agenției de marketing digital cu care lucrează acesta și publicat pe platformele brandului, cu scopul de a rezolva anumite nevoi ale audienței, de a o educa sau distra. 

 

#Brand contentul este diferit de content marketing 

Brand contentul este, de fapt, o parte esențială a content marketingului, nu un înlocuitor al acestuia. Content marketingul este o strategie de marketing ce vizează producerea și distribuția diverselor forme de conținut, printre care se numără și brand contentul. 

 

Și astfel ajungem la întrebarea de la care a pornit acest articol: cum integrezi brand contentul în strategia ta de marketing? 

 

#Integrarea brand contentului în strategia de marketing presupune: 

  • Să creezi conținut cu adevărat util consumatorilor, care nu-și pierde valoarea în timp (evergreen). Identifică, împrospătează și optimizează conținutul evergreen deja publicat, care nu oferă rezultate proporționale cu timpul și resursele alocate pentru generare. 

 

  • Să construiești conținut în jurul unor situații ori personaje cu care audiența rezonează și se identifică, nu în jurul unor produse sau servicii. 

 

  • Să generezi conținut în jurul unor subiecte, nu în jurul unor cuvinte cheie. Astfel, vei îmbunătăți arhitectura contentului, vei îmbunătăți poziționarea în rezultatele motoarelor de căutare și vei oferi consumatorilor o experiență completă. 

 

  • Să distribui conținutul de brand acolo unde se găsește audiența interesată de acesta. Nu e nevoie să generezi conținut nou pentru fiecare canal de distribuție: adaptează-i structura și schimbă-i forma (un articol de blog poate deveni infografic pe Pinterest, videoclip pe YouTube și podcast pe LinkedIn). 

 

Abordarea tradițională a marketingului digital este depășită în contextul actual și, cu cât accepți mai repede realitatea, cu atât vei fi mai pregătit să pui la punct strategii de marketing cu adevărat eficiente. Experimentează, mizează pe brand content, pune pe primul plan experiența consumatorului, nu produsele sau serviciile brandului, monitorizează rezultatele și adaptează-ți constant strategia de digital în funcție de acestea, dacă vrei ca eforturile tale să dea roade.