Cum evitati ca site-ul dvs. sa genereze averizarea „Not Secure” in Chrome
Despre impactul SSL in SEO s-au vehiculat multe informatii, chiar si inainte ca Google sa anunte in mod oficial ca acesta este un factor de ranking. Pe blogul DWF exista numeroase articole dedicate acestui subiect, in care am tratat deja teme precum migrarea corecta la SSL.
Conform unui alt anunt oficial Google din 8 septembrie 2016, browser-ul companiei (Google Chrome) va incepe sa afiseze mesaje de avertizare catre utiizatori atunci cand acestia ajung intr-o pagina unde exista un formular de autentificare, insa respectiva pagina nu este pe SSL.
La acea data, Google a anuntat ca avertizarile vor incepe sa se afiseze catre utilizatorii de Chrome din luna ianuarie 2017, pentru a lasa astfel suficient timp proprietarilor de site-uri sa ia masurile necesare. Avertizarea poate aparea n impact negativ asupra ratei de conversie intr-un magazin online sau in orice alt website, cu atat mai mult cu cat Google anunta ca intentioneaza sa accentueze treptat vizibilitatea acestei notificari.
Solutia Google pentru evitarea acestei neplaceri presupune ca orice element de tipul <input type=password> sau formular in cadrul caruia se colecteaza date aferente unui card de credit sa fie localizate intr-o pagina SSL. In esenta insa, pentru viitor, Google recomanda migrarea completa a site-ului pe SSL (ultimul paragraf din articol).
In ultimul rand, prezentam un exemplu de notificare pe care Google o trimite catre propriearii din site-uri afectate de aceasta noutate, prin intermediul Google Search Console. Atentie: este posibil sa nu primiti acest mesaj, chiar daca site-ul dvs. este afectat de update:
Daca doriti sa intelegeti mai bine ce este SSL si cum va poate ajuta site-ul, recomandam acest video, de la o prezentare Google in care un inginer al motorului de cautare a dezvoltat aceasta tema: https://www.youtube.com/watch?v=e6DUrH56g14.
Pe blogul DWF este disponibil in mod gratuit un ghid detaliat referitor la migrarea corecta a unui site la SSL, cu accent pe conservarea vizibilitatii SEO existenta la momentul transferului.