Cronica SEO DWF: recapitulare evenimente mai, iunie, iulie, 2020

Share
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Mihai Vinatoru
Cronica SEO revine pe blogul DWF, dupa o pauza de 3 luni. Au fost 3 luni in care intreaga energie a echipei DWF a fost investita catre campaniile SEO existente in portofoliul agentiei. Fiecare din cele peste 150 de branduri pentru care derulam in prezent campanii SEO, a resimti in mod diferit pandemia generata de Covid-19, fiind nu de putine ori necesare adaptari rapide ale strategiei de business in ansablu, dar si de SEO. “Online-ul” a crescut mult in aceasta perioada si majoritatea magazinelor online au primit mai mult trafic organic din Google. Dincolo de cresterea la nivel de volume cautari, ultimele 3 luni au adus cu ele si mai multe update-uri Google, care au influentat in mod semnificativ distributia acestui trafic. Astfel, desi piata a crescut in ansamblu, exista branduri care au luat partea leului, fiind favorizate atat de cresterea volumelor de cautari, cat si de modificarile de algoritm Google. La DWF, stim ca SEO este un domeniu foarte dinamic si ca trebuie sa ramai permanent conectat la cele mai recente noutati, pentru a observa din timp oportunitatile dar si amenintarile. In Cronica SEO, consemnam o parte din lucrurile care stau la baza abordarii noastre, spre folosul celor care doresc sa gestioneze in regie proprie campanii SEO moderne, dar nu au timpul necesar sa urmareasca zeci de surse oficiale, conturi de twitter sau bloguri din industrie. Spor la citit, dar mai ales la implementat pe propriile site-uri:

#Cronica SEO mai, 2020:

#1) Google Page Experience Update

Google a anuntat un update major in algoritmul de ranking, care va tine cont de exprienta oferita utilizatorilor, atunci cand acestia interactioneaza cu un site. Numit Google Page Experience Update, algoritmul va fi lansat in 2021. Un pas important in aceasta directie a fost integrarea noului raport Core Web Vitals in Google Search Console. De asemenea, postarea oficiala de pe blogul Google subliniaza si faptul ca prin aplicarea acestui algoritm, eligibilitatea unui site pentru Top Stories in SERPs nu mai este conditionata de folosirea tehnologiei AMP. Acest lucru este relevant in special pentru site-urile de continut (stiri), dar si pentru magazinele online cu blog. Google a mentionat ca va reveni cu data exacta a integrarii acestui update in algoritmul live de ranking.

#2) Google Core Update – impact semnificativ in Romania

Pe 4 mai, Google a confirmat pe twitter ca s-a finalizat implementarea unui update major in algoritmul de ranking. La nivel international (limba engleza, in special), impactul a fost unul semnificativ, majoritatea instrumentelor de tracking volatilitate SERPs afisand valori foarte ridicate. In Romania, impactul a fost unul semnificativ. Pe site-urile din portofoliul DWF, vedem in mod “normal” o crestere cu ±50% a traficului organic (SEO), atunci cand ne raportam la nivelulul din anul anterior. Cand calculam acest procent la nivelul intregului portofoliu, nu facem o simpla medie aritmetica, ci ponderam variatiile in functie de cantitatea de trafic a fiecarui site. Dupa update-ul Google Core din luna mai, 2020, media de crestere YoY (Year over Year) a traficului organic pe site-urile din portofoliul DWF a crescut la 75%, urmand ca in luna iunie sa revina in jurul pragului de 70%. Din punctul nostru de vedere, este o crestere semnificativa.

#3) Knowledge Graph – ce sunt si cum le putem influenta

Danny Sullivan a publicat un articol explicativ despre “panourile de cunostinte” (traducerea Google), care apar in rezultatele motorului de cautare pentru diferite interogari, in special atunci cand acestea fac referire directa la o entitate (persoana, organizatie, brand etc). Materialul ofera informatii detaliate cu privire la modul de functionare al acestor panouri, precum si indicatii cu privire la posibilitatea de revendicare a unui panou de cunostinte, in cazul in care aveti autorizatia sa faceti acest lucru. Knowledge Graph este deosebit de util in cazul persoanelor publice, artistilor, dar si a brandurilor, pentru ca permite afisarea de informatii actualizate direct in rezultatele organice Google. De asemenea, in cazul in care pe anumite cautari despre o entitate apar site-uri cu continut negativ, defaimator sau doar neactualizat, panoul de cunostinte Google (aflat in control) poate asigura captarea atentiei celei mai mari parti din audienta interesata.

#Cronica SEO iunie, 2020:

#1) Listare de produse, integrata in rezultatele organice

Google a anuntat extinderea listarii de produse pe format Google Shopping in rezultatele organice. Noile pozitii sunt insa rezervate pentru ocuparea pe criterii de relevanta, adica nu sunt sloturi platite, accesibile prin Google Ads. Astfel, Google ofera magazinelor online sansa de a se lista in mod organic (gratuit) cu rezultate de tip Shopping Ads. Pentru moment, optiunea este activa doar in Statele Unite, insa Google a mentionat ca vizeaza extinderea internationala in perioada imediat urmatoare. Acest anunt vine in completarea celui din aprilie, cand Google comunicase faptul ca rezultatele din serviciul sau dedicat pentru cumparaturi (Google Shopping) vor fi in cea mai mare masura organice (non-paid). Astfel, se deschid noi oportunitati de optimizare si atragere trafic organic relevant, cu vizitatori in faza de achizitie, prin intermediul tehnicilor de optimizare (SEO).

#2) 2019 Web Spam Report, by Google

Ca si in anii anteriori, Google a publicat un studiu, in care ofera detalii cu privire la evolutia acestui fenomen pe web, prin prisma datelor pe care motorul de cautare le proceseaza. Astfel, aflam ca Google identifica zilnic peste 25 de miliarde de pagini cu continut de tip SPAM! De asemenea, in raport se mentioneaza ca anul trecut Google a aplicat 4.3 milioane de penalizari manuale asupra unor site-uri, care au folosit tehnici de optimizare neconforme cu termenii si conditiile Google. Majoritatea acestor incalcari ale regulilor sunt intentionate, in vederea obtinerii unor castiguri rapide si a unor cresteri semnificative de ranking in Google, pe termen scurt. Totusi, am intalnit si cazuri in care proprietarii de site-uri nu stiu ca incalca regulile Google (nu au intentia de a face acest lucru).

#3) Mai multe programe de lucru in Google My Business

La inceputul lunii iunie, Google a implementat posibilitatea setarii unor programe de lucru diferite pe locatiile din Google My Business, in functie de tipurile de servicii pe care un brand le ofera. Spre exemplu, un restaurant poate specifica acum faptul ca micul dejun se serveste doar intre orele 09:00 si 11:00, in timp ce meniul de pizza este disponibil de la ora 12:00 la 19:00. Un program de lucru actualizat este esential in oferirea unei experiente bune utilizatorilor care vad locatiile dvs. pe Google Maps, dar si pentru ranking in rezultatele locale Google. Din analizele departamentului nostru de Local SEO (in cadrul caruia gestionam in acest moment peste 2,000 de locatii), am observat ca programul de lucru este elementul asupra caruia sa intervine cel mai des de catre vizitatorii unei locatii (pentru actualizari). Mai multe detalii despre utilizarea acestei optiuni, in pagina oficiala Google de ajutor.

#Cronica SEO iulie, 2019:

#1) Google Update – 23, 24 iulie

Conform unor site-uri precum SE Land sau SE RoundTable, in perioada 23-24 iulie Google a lansat un nou update pe algoritmul de ranking. Modificarea nu a fost confirmata oficial de motorul de cautare, ceea ce poate sugera ca nu a fost un update de tip Core, ci mai degraba o rafinare a unui update anterior. Oricum am clasifica acest update, cert este ca el s-a facut simtit si in Romania:

#2) Mai mult timp pentru pregatirea migrarii site-ului la Mobile-First indexing

Google a anuntat extinderea datei la care va trece sistemul de crawling si indexare in mod implicit pe versiunea de mobil, pentru toate site-urile. Initial, data limita era septembrie, 2020, insa acum perioada a fost extinsa pana la finalul lunii martie, 2021. Deja, majoritatea site-urilor sunt indexate de Google implicit pe “forma” pentru mobil. Astfel, de multe ori un site poate avea o vizibilitate SEO foarte slaba tocmai pentru ca nu are o versiune optimizata pentru terminale mobile sau aceasta prezinta erori SEO. Majoritatea sistemelor automate de evaluare SEO, dar si unii furnizori de astfel de servicii, se concentreaza pe iedntificarea problemelor de optimizare in versiunea de desktop a site-urilor. La DWF, stim cat de importanta este experienta utilizatorilor care acceseaza un site de pe mobil si analizam cu prioritate modul in care Google indexeaza site-urile de care ne ocupam, din acest punct de vedere.

#3) Update in documentatia despre Google Discover

Sursa de trafic importanta pentru site-urile de continut din strainatate, Google Discover este inca o zona putin explorata in Romania. Recent, Google a actualizat documentatia aferenta acestui serviciu, cu indicatii ce pot ajuta la o mai buna optimizare a continutului. Este foarte interesant faptul ca aici Google face referire directa la E-A-T (expertiza, autoritate, credibilitate), indicatori prin care algoritmul de ranking evalueaza relevanta continutului in relatie cu o anumita intentie de cautare. De obicei, Google evita aceasta asociere in comunicarile despre algoritmul general de ranking.

#4) Clarificare date structurate pentru mai multi itemi in pagina

Pe aceasta pagina, Google a adaugat precizari suplimentare in luna iulie, care vizeaza folosirea corecta a datelor structurate, in situatiile in care o pagina listeaza mai multe elemente de acelasi tip. In esenta, documentul ofera doua alternative de implementare: ca elemente subsumate (unul inclus in altul) sau ca elemente individuale. Exemplul dat in documentatie face referire la modul de prezentare al unei retete, dar sintaxa se poate extinde si la alte subiecte.

#5) Optiune noua de filtrare in Search Console: News

Pana la acest moment, vizibilitatea unui site in rezultatele organice Google, precum si traficul efectiv atras, puteau fi segmentate in functie de 3 zone: Web (cautarile “clasice”), Images si Video. Recent, Google a introdus si optiunea “News”, care afiseaza datele aferente traficului organic de pe sectiunea de stiri a motorului de cautare. Informatia este deosebit de valoroasa pentru site-urile de stiri, care pot acum intelege mai bine cum performeaza pe aceasta zona. De asemenea, printr-o analiza a noilor datel din Google Search Console, se pot identifica mai rapid oportunitati supliemntare de ranking. In viitor, este posibil ca tot aici sa vedem si optiunea “Voice” (sau ceva similar), care sa ne permita izolarea datelor pentru cautarile realizate prin comenzi vocale. Momentan, nu exista posibilitatea segmentarii acestui trafic in Google Search Console si nici in Google Analytics.
Scris de
Mihai Vinatoru

Articole asemanatoare

Cookies

Acest site foloseste cookies. Confidentialitatea datelor