Ce este Reteaua de parteneri media DWF si cum poti face parte din ea?

In cadrul agentiei DWF intelegem ca optimizarea unui site inseamna mai mult decat realizarea unui set de actiuni ce fac site-ul sa fie bine vazut de Google. Site-urile nu sunt facute pentru motoare de cautare, ci pentru oameni. Un magazin online nu va vinde niciodata produsele sale unui crawler Google care indexeaza site-ul, iar un site de servicii nu o sa primeasca niciodata o solicitare de oferta din partea unui server al companiei americane. La Digital Workforce campaniile SEO contin o foarte importanta componenta de comunicare. Noi credem ca un site trebuie sa vorbeasca in primul rand pe limba oamenilor, chiar daca in paralel stie sa se faca inteles si de catre Google. Din punct de vedere al continutului, exista doua directii principale in care se pot depune eforturi pentru ca mesajul unui site sa ajunga la oameni, iar acestia sa-l inteleaga corect si complet:

  1. Continutul on-site de cea mai buna calitate, adica: detaliile produselor (modul in care acestea sunt documentate); articole informationale pe blog dedicate domeniului de activitate; o sectiune de intrebari frecvente; etc.
  2. Continut off-site de calitate, care face referire la site si produsele sau serviciile sale.

In acest articol vom discuta pe larg despre punctul al II-lea. Veti afla ce este Reteaua de parteneri media DWF, care este rolul ei in campaniile de optimizare SEO pe care le realizam pentru clienti, dar si cum puteti face parte din ea, daca aveti un blog sau un website de calitate.

1. Ce este Reteaua de parteneri media DWF si ce tip de site-uri fac parte din ea

Pe scurt, Reteaua de parteneri media DWF reprezinta un grup de site-uri romanesti, atent selectionate de catre agentia noastra. In cadrul Retelei de parteneri media DWF sunt mai multe categorii de site-uri, dupa cum urmeaza:

  • Ziare cu difuzare nationala: Adevarul, Ziarul Financiar, Capital, Evenimentul Zilei, etc.
  • Site-uri de presa locala (la nivel judetean);
  • Site-uri de reviste online specializate pe domenii;
  • Cataloage de afaceri cu autoritate pe piata din Romania;
  • Bloguri personale si bloguri specializate (de nisa).

Pentru ca un site sa devina membru in Reteaua de parteneri media DWF, trebuie sa indeplineasca o serie de criterii, in functie de grupa din care face parte. Aceste criterii reflecta metodologia noastra de lucru si difera de la un tip de site la altul. Cele care se aplica in cazul blogurilor sunt detaliate pe larg in capitolul 3: Ce criterii trebuie sa indeplineasca un blog pentru a face parte din Reteaua de parteneri media DWF. La momentul publicarii acestui articol, Reteaua de parteneri media DWF numara:

  • 16 ziare cu difuzare nationala;
  • 74 de site-uri apartinand unor ziare locale;
  • 18 reviste online dedicate unor domenii de activitate;
  • 14 cataloage de afaceri romanesti, atat generaliste, cat si pe domenii;
  • 200+ bloguri personale sau specializate (de nisa).

2. Cum colaboram cu Reteaua de parteneri media DWF in campaniile de comunicare si optimizare SEO

In momentul in care decidem impreuna cu clientul ca este oportuna o strategie de content marketing pentru campania sa de promovare, realizam impreuna cu acesta un Brief, adica o schita a ideilor principale pe care trebuie sa le comunicam. Dupa acest pas, realizam o selectie in Reteaua de parteneri media DWF, spre a alege cele mai relevante site-uri pentru domeniul respectiv. In functie de modul de colaborare agreat cu fiecare partener, exista doua variante de lucru:

  1. Transmitem Brieful catre partenerul media, pentru ca articolul sa fie scris de redactia sa;
  2. Dam acest Brief in lucru unui copywriter specializat, care va redacta articolul propriuzis.

Content-MarketingOdata publicat materialul, ne ocupam activ de promovarea sa prin realizarea de actiuni care includ, dar nu se limiteaza la: postarea pe grupuri de Facebook relevante, promovarea pe Google+ si Twitter, includerea de referinte spre acel articol in alte articole scrise pentru client, etc. In acest fel, atragem trafic relevant pe site-ul partenerului media, mai exact pe pagina in care este publicat articolul realizat in beneficiul clientului nostru. De obicei, un articol publicat pe site-ul unui ziar cu difuzare nationala (precum adevarul.ro sau evz.ro) atrage in urma eforturilor noastre de promovare o audienta medie de 1 – 2 mii vizitatori in primele zile de la publicare. Acest trafic se concretizeaza in vizite pe site-ul clientului, dar si in semnale sociale pe care articolul le primeste (Like-uri, Share-uri, Google +uri etc.). Al doilea beneficiu major pentru partenerul media este faptul ca alte materiale, publicate pe alte site-uri, vor contine linkuri spre articolul publicat in paginile sale, ceea ce va duce la imbunatatirea profilului sau de linkuri si implicit la cresterea rankingului sau in Google. Al treilea beneficiu important al site-urilor din Reteaua de parteneri media DWF este vizibil in cazurile in care noi producem continutul care se publica. Practic, partenerul primeste din partea copywriter-ului nostru un articol unic, de calitate, ce reprezinta continut proaspat pentru propriul site. Singura sa “investitie” este timpul alocat postarii efective pe site.

3. Ce criterii trebuie sa indeplineasca un blog pentru a face parte din Reteaua de parteneri media DWF

Detaliem in aceasta sectiune doar criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca un blog pentru a face parte din Reteaua de parteneri media DWF. Pentru celelale categorii de site-uri procesul de selectie este unul mai elaborat, iar frecventa de integrare a unor siteuri noi din acele categorii este mai redusa. Referitor la bloguri distingem doua tipuri principale: 1) Bloguri personale; si 2) Bloguri de nisa sau bloguri specializate pe un anumit domeniu. O parte din criteriile pentru acceptarea unui blog in Reteaua de parteneri media DWF sunt urmatoarele:

  • Blogul trebuie sa aiba o vechime de cel putin 12 luni;
  • Sa fie cel putin 5 articole ne-promotionale scrise pe blog in ultimele 30 de zile;
  • Nu sunt acceptate site-uri create special pentru postarea de advertoriale;
  • Articolele scrise pe blog sa nu contina greseli gramaticale in forma repetata;
  • Postarile de pe blog trebuie sa aibe un engagement, concretizat in comentarii de la cititori;
  • Valori ok pentru Page Authority (indicator Moz) si TrustFlow (indicator Majestic);
  • Numarul de accesari al blogului (DWF poate solicita acces la Google Analtics);
  • etc.

4. Ai un site sau un blog? Iata ce beneficii ai si cum poti sa devii membru in Reteaua de parteneri media DWF:

In momentul in care site-ul tau devine membru in Reteaua de parteneri media DWF primesti o serie de cel putin 7 beneficii. Iata doar cateva dintre ceste beneficii, fara ca ele sa fie insa listate intr-o ordine anume:

  1. Castigi bani cu blogul tau, facand ceea ce-ti place: scrii despre produse sau servicii pe care le folosesti deja sau pe care poti sa le primesti gratuit pentru testare;
  2. Articolele pe care le postezi sunt promovate de specialistii DWF, ceea ce inseamna ca blogul tau o sa primeasca mai mult trafic;
  3. Pentru ca sunt promovate in Social Media, articolele de pe blogul tau vor avea mai multe semnale sociale: like-uri, share-uri, etc.;
  4. Spre articolele de pe blogul tau vor aparea linkuri in alte site-uri, ceea ce va face ca blogul tau sa creasca pe Google;
  5. Incasezi bani legal pe munca ta, cu contract de colaborare si taxe platite la Stat;
  6. Primesti consultanta gratuita din partea unui specialist SEO DWF daca ai o problema de indexare a blogului tau in Google;
  7. Te poti califica pentru programul nostru de Internship, in care ai sansa sa inveti cum se lucreaza intr-o Agentie Digitala si chiar sa devii colegul nostru permanent.

Bonus: In cazul in care modul de colaborare este unul in care noi iti oferim articolele deja scrise de copywriterii DWF, practic blogul tau primeste continut nou si de calitate, fara ca tu sa aloci timp sa te documentezi si sa-l scrii.

Ai un site sau un blog despre care consideri ca indeplineste criteriile de mai sus? Ca sa devii membru in Reteaua de parteneri media DWF, completeaza acest formular. Un specialist DWF te va contacta pentru detalii in cel mai scurt timp.

mm
Managing Partner & Crowdsourcing Specialist @ DWF
Comentarii: