Ce este Google Analytics 4
Google Analytics 4 reprezintă cel mai recent tip de proprietate GA și reprezintă experiența standard Google Analytics, iar din iulie 2023 va fi instrumentul default de analiză a datelor și rapoartelor despre activitatea website-urilor.
Așadar GA4 este cel mai recent tool de Google Analytics, iar migrarea la GA4 de la forma actuală Universal Analytics (UA sau GA3) reprezintă o prioritate și o urgență pentru milioane de afaceri online din toată lumea.
Motivul principal al accelerării acestui upgrade îl reprezintă faptul că proprietățile Google Analytics 4 pot fi folosite pentru a măsura atât traficul site-ului, cât și gradul de folosire a aplicațiilor. Cu ajutorul GA4 firmele vor putea să măsoare concomitent activitatea userului pe website, magazin online, aplicații mobile ș.a.
Ce aduce nou Google Analytics 4
Pe baza analizei exhaustive a site-urilor și aplicațiilor, GA4 poate prezenta rapoarte personalizate cu un grad de customizare superior celorlalte versiuni de GA. Setarea conversiilor se realizează printr-un singur click, deoarece orice interacțiune/event poate fi marcată ca o conversie.
Particularitatea care-l face atât de apreciat este abordarea tuturor interacțiunilor dintre user și website sub forma unor evenimente (events), fără împărțirea pe categorii, acțiuni sau etichete.
Orice interacțiune cu site-uri sau aplicații este automat înregistrată ca un nou parametru al unui eveniment. Download, click pe links, mailing și video streaming – toate acestea reprezintă acțiuni specifice interacțiunii user – site sau user – aplicație, iar în GA4 ele pot fi măsurate, evaluate și analizate ca evenimente.
Astfel pot fi observați, măsurați și evaluați parametri noi, segmente de public și evoluții ale acestora. Cele mai importante tipuri de evenimente pe care le abordează GA4 sunt:
- Evenimente colectate automat (Automatically collected events) – înregistrate automat la configurarea datelor (fără cod în pagina de website sau în aplicație, doar cu cod GA4 instalat pe site prin gtag.js sau GTM);
- Evenimente de măsurare îmbunătățită (Enhanced measurement events) – selecție de evenimente înregistrate automat la proprietatea GA4, și care pot fi activate sau dezactivate direct din interfața de utilizare a GA4;
- Evenimente recomandate (Recommended events) – evenimente înregistrate cu nume și parametri predefiniți, fiind utilizate pentru obținerea unor detalii și rapoarte specifice; înglobează cele mai noi funcții și integrări, nu pot fi preluate automat în GA4, trebuie adăugat cod în paginile web sau în aplicațiile respective;
- Evenimente personalizate (Custom events) – evenimente selectate, denumite și implementate de user, pentru a beneficia de o experiență 100% customizată; definirea evenimentelor personalizate, cu audiențe personalizate, de bazează pe activarea event-urilor de măsurare îmbunătățită și a celor recomandate, ce creează premisele de înregistrare și compatibilitate.
Ce particularități și avantaje prezintă GA4
Caracteristicile funcționale ale GA4 asigură atribuirea conversiilor pe canale de trafic, conform specificațiilor setate de programator:
- Last click (last interaction) – conversia este atribuită sursei de trafic pentru sesiunea curentă, traficul direct este ignorat și sesiunile anterioare nu primesc credit;
- First click – conversia este atribuită acelui canal de trafic ce a adus inițial vizitatorul respectiv pe site (în aplicație);
- Linear – conversia este alocată către toate canalele de trafic prin care a venit vizitatorul;
- Position-based – tuturor surselor de trafic li se atribuie credit, dar proporțiile majore ajung, pe baza poziției, la prima și la ultima sursă de trafic; schema de atribuire este 40%-20%-40%;
- Time decay – toate sursele de trafic au credit alocat, în funcție de eficiența pe care au avut-o în apropierea userului de conversia efectivă; astfel, sursele pentru vizitele cele mai recente primesc cel mai mare credit;
- Data-driven – creditul este alocat diferitelor surse de trafic pe baza unui algoritm specific GA4, care, în premieră, este accesibil tuturor userilor; pentru a sublinia importanța data analytics, versiunea implicită de analytics a GA4 este data driven attribution.
Cele mai importante avantaje ce rezultă din specificul GA4 și modul său de acțiune sunt:
- Un tracking mai eficient al interacțiunii utilizatorilor cu site-ul;
- O analiză superioară a interactivității utilizatorilor;
- Segmente de public mai puternice pentru campaniile publicitare;
- Funcții mai inteligente de tracking și de confidențialitate a utilizatorilor;
- Configurare simplificată a obiectivelor și a evenimentelor;
- Vizualizări și raportări îmbunătățite;
- O gamă mult mai largă de parametri de lucru.
La aceste caracteristici îmbunătățite față de versiunile anterioare de GA, noul tool al Google aduce setări suplimentare ale segmentelor de public, pentru un remarketing eficient și indicatori adecvați analizării unor volume mari de date :
- Sesiuni de peste 10 seconds (Engaged sessions) – o formă actualizată a ratei de respingere (bounce rate), ce cuprinde și conversia, sau vizualizarea a minimum 2 screen-uri de aplicație sau 2 web pages;
- Rata de implicare (Engagement rate) – procentul sesiunilor cu interacțiune efectivă (durata navigării pe screen/page să fie de peste 10 secunde) din numărul total de sesiuni;
- Numărul de sesiuni cu interacțiune pe utilizator (Engaged sessions per user) – total de sesiuni per utilizator și proiecția pe numărul total de utilizatori; este un indicator important pentru observarea tendințelor și măsurarea gradului de implicare a userilor în interacțiunea cu site-ul sau aplicația respectivă;
- Durata medie de activitate pentru ecranul aplicației/pagina de web (Average engagement time) – informații furnizate de GA4 automat, fără necesitatea configurării lor speciale în GTM.
Cu posibilitate de actualizare a modelării datelor prin conversion modeling și libertate de setare a modelului de atribuire direct din setări, GA4 reprezintă un tool de Google Analytics ce asigură acces mai rapid și mai larg la date, statistici și rapoarte. Acest acces este nu doar mai facil, ci reprezintă o experiență personalizată, prin care se pot obține informații detaliate pentru fiecare pagină web sau aplicație.
Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabiliți o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.
Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959