5 tipuri de imagini pe care să le folosești în articolele de blog

Creierul uman procesează imaginile de 60,000 de ori mai rapid decât textul. Mai mult, site-urile care introduc elemente vizuale în conținutul publicat cresc de 12 ori mai repede decât cele care folosesc doar text.

Acestea sunt doar câteva date care arată că fotografiile joacă un rol important în modul în care utilizatorii parcurg articolele și înțeleg mesajul transmis. 

Iată, așadar, cinci tipuri de imagini pe care îți recomandăm sa le folosești în postările de blog. 

#1. Fotografii de stock (stock photography)

 

Acestea sunt imaginile utilizate în majoritatea articolelor. Însă o greșeală pe care multe bloguri o fac este aceea de a folosi fotografii de stock care ori nu au nicio legătură cu subiectul articolului, ori au fost deja folosite și răsfolosite pe bloguri și în publicațiile online. Următoarea imagine este una pe care probabil ai vazut-o de sute de ori:

shutterstock

Sursa foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/portrait-beautiful-black-hair-business-woman-570630421 

 

Fără îndoială, cu toții ne-am plictisit de aceleași fotografii repetate pe toate site-urile. Iată cateva moduri prin care poți evita folosirea unor astfel de imagini și alege, în schimb, fotografii de stock relevante și autentice: 

  • caută imagini ce reflectă ideea pe care vrei să o exprimi și articulează mesajul pe care-ți dorești să-l transmiți;
  • optează pentru fotografii cu o rezoluție foarte bună;
  • pentru a se potrivi cu layout-ul și aspectul blogului, poți edita imaginile cu ajutorul Canva, Photoshop sau oricărui alt software pe care-l deții;
  • ai grija ca în fotografiile cu persoane, subiecții sa fie surprinși în ipostaze naturale.

shutterstock_img

Sursa foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/business-team-working-office-worker-concept-433415476

 

#2. Screenshot-uri

 

screenshot

 

Cu un screenshot îți poți ajuta potențialii clienți să-și facă o idee despre produsele sau serviciile pe care le oferi. În plus, capturile de ecran sunt foarte utile pentru a-ți susține promisiunile. De exemplu, dacă ai o aplicație ce promite că oferă anumite funcționalități, un simplu screenshot poate reprezenta dovada existenței acestora. De asemenea, poți folosi diferite adnotări pentru a explica, pas cu pas, într-un articol de blog, cum poate fi utilizat un produs sau serviciu.

 

ss

 

#3. Infografice

 

Infograficele sunt niște imagini cu ajutorul cărora poți prezenta schematic date și statistici într-o maniera interesantă și foarte ușor de înțeles. Le poți integra cu succes în articolele de blog, drept completare pentru informațiile redactate, ori le poți folosi ca articole de sine stătătoare. Informațiile pe baza cărora creezi un infografic trebuie să fie corecte și relevante pentru subiectul articolului de blog.  

Prin folosirea infograficelor, șansele ca cititorii să-ți distribuie articolele pe rețelele sociale sunt destul de mari. Asta nu doar că-ți va crește traficul și notorietatea, ci va genera și o mulțime de backlink-uri către site.

 

#4. Imagini royalty-free

 

poze

 

Platforme ca Pixabay, Pexels și Unsplash îți pun la dispoziție sute de mii de imagini înregistrate sub licența CC0 (Creative Commons Zero), pe care le poți folosi în articolele de blog. În ciuda faptului că aceste fotografii nu sunt atât de calitative precum cele de stock, ele reprezintă o variantă decentă și accesibilă. Ai grijă, totuși, să verifici cu atenție ca imaginile să fie într-adevăr royalty-free:

 

 

#5. Grafice și tabele

 

grafice

Sursa foto: https://pixabay.com/vectors/gui-interface-internet-program-2311261/

 

Articolele de blog care conțin grafice și tabele ce sunt foarte valoroase din perspectivă educativă și de business. Acestea atrag atenția altor bloguri de nișă, trusturilor de presă sau site-urilor din diferite industrii, ce pot distribui întreg articolul, ori folosi graficele și tabelele respective drept sursă pentru redactarea unor noi materiale, iar asta poate avea o influență pozitivă asupra procesului de link building. 

 

#Beneficiile folosirii imaginilor în articolele de blog

 

Pe lângă înfrumusețarea aspectului articolelor, folosirea imaginilor în postările de pe blog, are numeroase alte beneficii::

  • introduce pauze pe parcursul textului. Nimeni nu are răbdare să citească un șir nesfârșit de paragrafe fără pauză;
  • introduce noi idei și menține curiozitatea cititorului. Imaginile țin cititorii interesați să parcurgă textul. Dacă tocmai ai citit un paragraf la finalul căruia vezi o fotografie ce-ți indică despre ce va fi următoarea parte a articolului, vei fi, cel mai probabil, curios să afli mai multe;
  • ajută cititorul să înțeleagă ceea ce vrei să transmiți. Imaginile, în special infograficele, graficele și tabelele, sunt de mare ajutor atunci când vrei să explici o idee bazată pe date și statistici într-un mod cât mai plăcut și ușor de înțeles.
Data articol: 17 februarie 2020

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.