Marea curățenie de primavară în contul tău de Google Analytics

Ai un magazin online pe o platformă de ecommerce care te ajută să vinzi o gama de produse mai mică sau mai mare pe internet? Faci acțiuni de marketing online periodic și investești un buget lunar adecvat? Ești atent la veniturile obținute din vânzările online și la costurile campaniilor media desfășurate de tine sau de o agenție de digital (ppc performance, seo, social media, email marketing etc)?

Trebuie să instalezi corect Google Analytics să poți evalua eficiența canalelor media

Divizia „Data Insights” a DWF, de la înființarea ei a coordonat și implementat peste 30 de proiecte de date – implementare cod google analytics și google tag manaer, corecții pe schema de enhanced ecommerce, alte implementări de taguri sau pixeli specifici platformelor de advertising precum google ads, facebook ads, a proiectat dashboarduri specifice pentru rolul de Online Marketing Specialist sau eCommerce Manager in Google Data Studio și a ajutat clienții DWF la interpretarea acestor rapoarte și cifre, în luarea deciziilor de business.

Marea curățenie de primavară în contul tău de Google Analytics

Scopul acestei campanii este de a ajuta toți colegii de industrie care se înscriu la seria de webinarii ce va fi organizată să aibă un cont corect instalat, cu un tracking corect de Google Analytics.

Această campanie este dedicată tuturor acelora care:

  • Își verifică periodic contul de Google Analytics și constată diferențe de peste 10% între comenzile înregistrate acolo și cele înregistrate în platforma de eCommerce, nu doar de #BlackFriday;
  • Vor să afle în maxim 5 minute care este eficiența campaniilor din Google Ads sau din Facebook Ads și vor să vadă costurile și veniturile în același tabel (roi, roas, cpr – cost per revenue);
  • Au dubluri de comenzi, adică același Transaction ID este colectat de 2x, de 3x.. de 7x și astfel au revenue greșit și se bazează în calculul eficienței campaniilor online pe aceste cifre greșite (din experiență această eroare afectează 33% din clienți);
  • Nu înțeleg de ce este o greșeală sa aibă Bounce Rate-ul ZERO (0 – 10%), nu știu că au codul de Google Analytics de 2x pe site sau un eveniment care crește artificial numărul de page views;
  • Se uită în rapoartele de eCommerce și constată că în raportul Product List Name nu este afișat nimic, este 0 pe toată linia;
  • Vor să învețe cum să măsoare corect cifrele proprii pentru a lua decizii bune de business, în măsura în care reducem erorile inerente de colectare prezente în aproape orice instalare de Google Analytics.

Această campanie nu este dedicată celor care:

  • Colaborează deja cu o agenție specializată în date (google analytics, data studio, tag mananger etc) și au verificat că toate cifrele sunt corecte, și fac asta periodic printr-un sistem de monitorizare periodic (noi facem asta de 2x pe săptămână);
  • Colaborează cu o agenție de media care a instalat Google Analytics și care a setat un Goal pentru a servi optimizării unor campanii de Google Ads / Facebook Ads, dar care a omis partea de optimizare a conversiei prin lipsa unui Funnel pe checkout;
  • Colaborează cu un programator care a instalat Google Analytics și care confundă deseori noțiunea de categorie vândută cu noțiunea de list-name, adică tip de raft unde se afișează produsul, în schema de Enhanced Ecommerce, adică echivalentul marketingului la raft din magazinele tradiționale – merchandising, product marketing.

Vom susține o serie de 4 webinarii despre cum să instalăm corect Google Analytics

În cadrul acestei campanii educaționale vom arăta celor care se vor înscrie care sunt verificările pe care le facem noi atunci când preluăm un contract nou pe acest tip de serviciu, un proiect de date: ducem magazinul online de la “no data” sau “bad data” la “good data” sau “accurate data”.

Vor fi 3 webinarii tehnice – workshop-uri de lucru, în care vom arăta pas cu pas ce facem noi în cadrul departamentului Data Insights, care sunt procedurile interne de verificare pentru ca la finalul acestei acțiuni să avem date corecte, măsurate în cel mai bun mod posibil, date calitativ superioare care să asiste clientul în deciziile de marketing pe care le ia zilnic să își crească vânzările online.

Programul celor 4 webinarii din campania Marea Curățenie de Primăvară din tău de Google Analytics

Toate aceste webinarii vor avea o scurtă parte teoretică de prezentare a procedurilor de verificare și apoi vom folosi conturile voastre de Google Analytics pentru a vedea dacă ele sunt conforme cu normele noastre de calitate, dacă ele corespund bunelor practici din industria de digital.

În momentul în care vom ajunge la partea practică vom analiza site cu site, cont de google analytics cu cont de google analytics înscrise în webinar, respectând dorința de a împărtăși cu ceilalți participanți, sau nu, aceste informații. Vom vedea dacă ele au erori de tracking similare cu cele discutate în secțiunea teoretică.

Numărul de locuri este limitat de capacitatea noastră fizică de a face aceste verificări live … și de abonamentul la zoom. Vom fi patru specialiști în date din cadrul DWF care vom face aceste verificări în paralel pentru cei înscriși, din care unele vor fi împărtășite cu restul de participanți în mod public.

Vom folosi în zoom și breakout rooms și se vor retrage acolo clienții care au solicitat o verificare a contului de GA fără ca acest lucru să fie împărtășit public, în limita capacităților noastre de lucru. Vom avea 30-45 de minute de verificare a acestor conturi și doar acest timp va limita numărul de conturi pe care le vom verifica live.

Webinar 1 – The Google Analytics 20’s Checklist

23 martie, ora 18.00 – link youtube: https://youtu.be/oU7-x9yow-s

Teorie – Prezentarea procedurii interne de verificare în 20 de puncte a setărilor contului de Google Analytics, a rolului fiecărei setări, de ce este bine să fie făcute „ca la carte”, ca în manualul lui Google Analytics.

Practică – evaluarea cont cu cont a setărilor din Google Analytics, o parte în public, în main room, o parte în privat, în breakout rooms.

Webinar 2 – Erori pe numere importante – comenzi, goals

30 martie, ora 18.00 – link youtube https://youtu.be/qJnQGl-LIFA

Teorie – Prezentarea procedurilor interne de verificare a setărilor pe Goals pentru site-uri de tip lead generation, procedura de verificare a dublurilor de comenzi, un dashboard în google data studio sau un custom report în google analytics, procedura de investigare a procentului de comenzi lipsă din google analytics.

Practică – evaluarea cont cu cont a erorilor pe numere de mai sus, goals greșite, dubluri de comenzi, lipsa de comenzi în Google Analytics.

Webinar 3 – Schema de Enhanced Ecommerce

06 aprilie, ora 18.00 – link zoom pe email

Teorie – Prezentarea teoriei, de ce este foarte utilă pentru un Category Manager, pentru un Product Marketer, pentru un achizitor de produse schema de EE – Enhanced Ecommerce, legătura cu Merchandisinng-ul sau Marketingul la Raft din boutique-urile / supermarket-urile tradiționale fizice; erorile uzuale care apar la implementarea ei și unde se colectează date greșite.

Practică – evaluarea cont cu cont a implementărilor de EE – Enhanced eCommerce din punct de vedere tehnic și din punct de vedere al calității informațiilor colectate.

Webinar 4 – Recapitulare și concluzii

13 aprilie, ora 18.00 – link zoom pe email

Recapitulare – câteva slide-uri de informații importante, întrebări și răspunsuri variate pe tema instalării corecte a Google Analytics, verificări punctuale de instalări pe conturile care încă nu au putut fi verificate live în cadrul webinariilor anterioare.

Cum poți participa la aceste webinarii de verificare a contului tău de Google Analytics? Este gratis?

Da este gratis. Dar vom colecta datele tale de business și îți vom cere acces în Google Analytics dacă vrei să verificăm contul tău.

Mai mult, vom folosi acele emailuri pentru a-ți trimite o ofertă comercială. Îți vom cere să fii de acord să stabilim ulterior o întâlnire pentru a-ți prezenta oferta noastră de servicii de date – google analytics, google tag manager, google data studio, alte activități similare.

 

Înscrie-te!

 

DATA from DWF ● DATA you TRUST ● DATA you CONTROL ● DATA is your FRIEND ● DATA is always FAIR

Data articol: 14 martie 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.