Youtube SEO – tot ce trebuie să știi

Share
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Andreea Murărița

Când a apărut YouTube, puțini oameni își imaginau ce impact va avea după câțiva ani. Primul filmuleț a fost postat în anul 2005. Youtube a fost, un an mai târziu, cumpărat de Google, iar până în anul 2013, acesta avea un miliard de utilizatori.

În 2020, lucrurile au evoluat foarte mult, ajungând la mai mult de două miliarde de utilizatori. Au apărut și multe reclame, dar și soluția – Youtube Premium.

Haideți să vedem câteva statistici care ne ajută să înțelegem impactul acestei platforme și algoritmul ei:

  • YouTube este al doilea cel mai vizitat site și al doilea cel mai folosit motor de căutare de pe internet, după Google.
  • Acești utilizatori (2 miliarde activi) urmăresc zilnic peste un miliard de ore de videoclipuri care generează miliarde de vizualizări video.
  • Peste 70% din timpul total de vizionare provine de la dispozitive mobile.
  • Utilizatorii petrec peste o oră pe zi vizionând YouTube doar pe dispozitivele lor mobile.
  • 80% din vizualizări sunt din afara Statelor Unite.
  • 65% dintre utilizatori încearcă să găsească soluții la problemele lor pe acest canal. 
  • 70% din vizualizări vin din suggested videos.
  • 50% dintre utilizatori s-au interesat despre un produs sau serviciu în prealabil pe Youtube, după care l-au căutat offline 
  • O pagină poate fi îmbunătățită cu 80% prin adăugarea unui filmuleț, traficul acesteia crescând cu 157%.

Dar cum funcționează YouTube SEO? Care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgeți pentru a vă optimiza canalul YouTube pentru căutare? Am prezentat mai jos principalele reguli și cele mai bune instrumente pentru rezultate wow.

 

 

#1. Reguli de bază

După cum am citit mai sus, știm deja că algoritmul Youtube este dat în cea mai mare proporție de recomandările de filmulețe similare. Acesta este marele secret: a reuși să includem filmulețele noastre în acea listă. 

Mai jos veți regăsi regulile de bază de optimizare SEO a filmulețelor prin includerea cuvintelor cheie principale în secțiunile potrivite.

#1.Keyword research pentru Google și Youtube

Întâi de toate, trebuie să realizăm un keyword research. Procedura este asemănătoarea cu cea pentru Google. 

Acest pas este recomandat chiar înainte de a-ți alege tema filmulețului, pentru a alege o temă cu un volum de căutare mare și cele mai relevante cuvinte pentru aceasta. 

Câteva instrumente pentru un keyword research ca la carte pe Youtube: Google Trends, Ahrefs (Keywords research pentru cuvinte cheie, Content Explorer pentru alte video-uri și cu Site Explorer – video-uri cu trafic mare), Youtube Ads, YouTube Autosuggest, dar și extensia vidIQ.

#2. Redenumirea fișierului video înainte de upload

Chiar dacă nu pare a fi un factor care să ajute la optimizarea SEO pentru Youtube, numele fișierului video poate ajuta motorul de căutare să înțeleagă despre ce este vorba în filmuleț.

De aceea, este important să folosiți cele mai relevante cuvinte cheie din keyword research pentru redenumirea fișierului video înainte de a-l uploada. 

De exemplu, pentru un video care explică pașii optimizării SEO pe Youtube, fișierul video-ului poate fi denumit chiar „optimizare_seo_youtube”. 

#3. Titlul videoclipului

La fel ca pentru Google, titlul este un factor de ranking important pentru Youtube. Este cel mai bun loc unde să folosiți cuvintele cheie cu cele mai mari volume de căutare, cât mai la început. 

Limita de caractere recomandată este de 60 de caractere.

#4. Descrierea videoclipului

Descrierea este al doilea cel mai important loc unde trebuie să includem aceste cuvinte cheie. În primul rând, vom face motorul de căutare să înțeleagă pentru ce cuvinte vrem să fim găsiți, iar în al doilea rând, vom ajuta utilizatorii să înțeleagă despre ce este vorba în filmuleț și cum pot interacționa cu canalul nostru.

Limita recomandată pentru descrierile video YouTube este de 1000 de caractere.

Dacă alegi să scrii o descriere mai lungă, reține că YouTube afișează doar primele două sau trei rânduri de text (cele 1000 de caractere). După acel moment, utilizatorii trebuie să apese pe „arată mai mult” pentru a vedea descrierea completă. 

De aceea, este recomandat să includeți la începutul descrierii cuvintele cheie relevante și cu cele mai importante informații, cum ar fi Call to Action-uri sau link-uri importante.

Nu uitați de hashtag-uri!

#5. Tags (etichete)

Academia creatoare oficială YouTube sugerează utilizarea de etichete pentru a permite utilizatorilor să știe despre ce este vorba în video-ul tău.

Youtube folosește tag-urile pentru a înțelege conținutul și contextul videoclipurilor. În felul acesta, își dă seama cum să asocieze videoclipul cu altele similare, ceea ce poate lărgi acoperirea conținutului vostru. 

Scopul etichetelor este acela de a explica conținutul videoclipului. O etichetă irelevantă, dar populară, nu vă va ajuta să ajungeți în rândul videoclipurilor relevante pentru acele etichete. Ba chiar puteți fi penalizat de Youtube. 

Folosiți boostul VidIQ pentru a obține etichete și sugestii recomandate.

#6. Categorizarea videoclipului

Gruparea video-urilor în categorii îl ajută pe Youtube să facă anumite liste de redare și să încadreze video-urile în anumite tipare. Ceea ce poate fi foarte util pentru noi toți în atingerea publicului dorit.

S-ar putea să nu fie atât de simplu pe cât pare. De fapt, Academia de creatori YouTube sugerează marketerilor să parcurgă un proces cuprinzător pentru a determina din ce categorie aparține fiecare videoclip. Este util, scrie ghidul, „să se gândească la ce funcționează bine pentru fiecare categorie” pe care le luați în considerare răspunzând la întrebări precum:

  • Cine sunt cei mai buni creatori din categorie? Pentru ce sunt cunoscute și ce fac bine?
  • Există modele între audiențele canalelor similare dintr-o anumită categorie?
  • Videoclipurile dintr-o categorie similară au calități de distribuire precum valoarea, lungimea sau formatul de producție?

#7. Thumbnail

Miniatura video este imaginea pe care o văd spectatorii în rezultatele căutării pe Youtube. Acestea sunt, de obicei, primul lucru la care te uiți înainte de a da click pe un videoclip.  

Alături de titlul videoclipului, acea miniatură trimite un semnal telespectatorului despre conținutul videoclipului, astfel încât acesta poate impacta numărul de click-uri și vizualizări pe care acesta le primește.

Academia Creator raportează că „90% dintre videoclipurile cu cele mai bune performanțe de pe YouTube au miniaturi personalizate”, recomandând utilizarea de imagini care sunt de 1280×720 pixeli – reprezentând un raport 16: 9 – care sunt salvate ca 2MB sau mai mici .jpg,. fișiere gif, .bmp sau .png. 

Contul de YouTube trebuie să fie verificat pentru a încărca o imagine de miniatură personalizată. Pentru a face acest lucru, intră pe youtube.com/verify și urmează instrucțiunile.

Sfaturi pentru thumbnails:

  • Contrasturi luminoase și întunecate între prim plan și fundal
  • Imaginea unei persoane cu autoritate ajută întotdeauna
  • Textul nu este întotdeauna necesar în miniatură, titlul este suficient.

#8. Subtitrări

Subtitrările sunt un alt mod prin care puteți oferi context în ceea ce privește conținutul video-ului vostru, atât pentru Youtube, cât și pentru utilizatori, mai ales când aceștia nu pot asculta filmuețul. 

Pentru a adăuga subtitrări la video-ul tău, există două modalități, în funcție de limba acestuia:

  • Manual 
  • Automat – Fișier SRT

Limba română nu este, încă, în lista limbilor eligibile pentru încărcarea unui fișier SRT, deci va trebui să o faceți manual. Youtube oferă ajutor în acest sens, împărțind deja secțiunile în care se aude o voce. 

Pentru oricare din cele două modalități, dă click pe „Videoclipuri” în „Video Manager”. Găsește videoclipul la care dorești să adăugi subtitrări și dă click pe săgeata derulantă de lângă butonul de editare. Apoi, alege „Subtitrari / CC”.  

#9. Adăugarea de cards și end cards 

Cardurile YouTube sunt o caracteristică interactivă care încurajează spectatorii să întreprindă una din cele cinci acțiuni:

  • Vizionați un alt videoclip sau playlist
  • Descoperiți un alt canal YouTube
  • Donați unei organizații nonprofit
  • Răspundeți la un sondaj
  • Accesați un link extern

Trebuie doar să selectați tipul de card pe care doriți să-l utilizați, să alegeți o opțiune adecvată (de exemplu, video sau playlist) și mai rămâne să selectați un moment din filmuleț în care doriți să se declanșeze.

Când un vizualizator ajunge la acele secunde, titlul videoclipului va intra sub formă de sugestie. Când un utilizator face clic pe pictograma de informații, poate alege să urmărească videoclipul sugerat.

End cards sunt similare cu cardurile, doar că apar la finalul filmulețului. 

Acestea sunt micile thumbnail-uri care încurajează spectatorii să exploreze mai mult conținut sau direcționează audiențele pentru a face o anumită acțiune.

Cele mai folosite end card-uri sunt cu butonul de Subscribe și cu alte videoclipuri similare din playlist. Youtube va înțelege, de asemenea, că încercați să semnalați conținutul similar și îl va plasa în lista sugestiilor de videoclipuri. Acest lucru vă poate ajuta și să obțineți mai mulți abonați și să mențineți spectatorii consumând conținutul dvs.

#10. Publicarea și promovarea filmulețului

După ce publici filmulețul, există o mulțime de variante prin care îl poți promova pentru a-l ajuta să ajungă la publicul dorit de voi. Câteva exemple:

  • Youtube Ads
  • Facebook Ads
  • Influencers
  • Embed în blog, așa cum vom discuta mai jos.

# 2. Embedding

Așa cum am citit în studiile de la începutul articolului, includerea unui video pe o pagină web îi crește performanța considerabil. De ce să nu obținem, astfel, și vizualizări pentru videoclipurile noastre de pe Youtube?

În articolul scris de Vlad Săndulescu pe blogul DWF sunt detaliate motivele pentru care este importantă embedarea videoclipurilor: 

Embedarea unui videoclip este recomandata din mai multe motive:

  • Usurinta de a adăuga filmulețul în articol (copy paste a unui simplu cod HTML, al unui iFrame)
  • Resurse minime de consum pentru ca filmuletul nu va rula pe site-ul tău, deci din punct de vedere al consumului de resurse , serverul vostru nu suferă.
  • Nu veți avea absolut niciodată probleme de copyright în momentul în care veți embeda video-uri (în cazul în care nu sunteți autorul de drept al video-ului), pentru că problema juridica este în mana platformei de hosting, în speță Youtube, sau alte site-uri de genul de unde puteți embeda video-uri: DailyMotion, Vimeo, Vevo, etc.”

Când încărcați videoclipul pe o platformă de publicare video, cum ar fi YouTube, faceți și videoclipul mai ușor de distribuit și de găsit. YouTube se ocupă de scurtarea tuturor linkurilor și de legăturile rapide către toate rețelele de socializare populare. De asemenea, videoclipul pe YouTube poate fi găsit de spectatorii YouTube obișnuiți, care s-ar putea să nu vadă conținutul dvs. pe site-ul dvs. web. Acest lucru îi poate face să își dorească să viziteze site-ul pentru a afla mai multe despre voi.

Videoclipul va fi redat, de asemenea, mai rapid și într-o calitate mai bună, fiind găzduit în altă parte. Acest lucru va beneficia de optimizarea generală a motorului de căutare. 

Așadar, dacă îți încarci videoclipul pe WordPress, vei rata utilizatori prețioși și optimizări potențiale pe care le pot oferi serviciile de găzduire video.

#3. Analiza performanței

Puteți utiliza YouTube Analytics și Google Analytics pentru a urmări performanța video-urilor voastre și pentru a afla mai multe despre vizualizări, surse de trafic, timpul total de vizionare și pentru a găsi cele mai populare videoclipuri. 

Dar care sunt indicatorii pe care trebuie să îi urmărim după postarea videoclipului? Cum ne dăm seama dacă avem succes?

User satisfaction: 

#Watch time

Timpul de vizionare este cantitatea totală de minute petrecute de spectatori pentru vizionarea videoclipurilor. Este o măsură esențială deoarece YouTube crește videoclipuri și canale cu watch time mai mari în secțiunea cu rezultatele căutării și recomandări. 

#Average percentage viewed

Procentul mediu vizionat este procentul din fiecare videoclip pe care l-a vizionat media utilizatorilor. Măsoară capacitatea videoclipului de a atrage atenția utilizatorilor în întregime. Atunci când YouTube își dă seama că videoclipurile dvs. pot atrage atenția oamenilor, le vor recompensa cu clasificări mai bune de căutare și recomandări. 

#Average view duration 

Durata medie a vizualizărilor este durata totală de vizionare a videoclipului împărțită la numărul total de redări video. Dar, dacă videoclipul dvs. poate angaja spectatori, durata medie a vizionării și timpul total de vizionare vor crește în același timp, stimulând clasamentul dvs. de căutare și recomandări. 

#Engagement

    • Comentarii
    • Salvări
    • Shares
    • Likes

Comentariile, salvările, aprecierile și nemulțumirile, dar și distribuirile oferă o mulțime de date valoroase calitative ale videoclipurilor voastre.

Comentariile pot arăta o imagine clară a efectului emoțional pe care videoclipul îl are asupra spectatorilor. Aceste acțiuni pot evalua cât de mult apreciază spectatorii conținutul și marca voastră, deoarece oamenii împărtășesc conținut care confirmă personalitatea lor ideală, iar persoanele care distribuie videoclipul afișează public că au încredere în voi și vă susțin. 

Preferințele și neplăcerile vă pot ajuta să determinați ce subiecte video funcționează cel mai bine cu publicul vostru în particular. 

Puteți urmări și indicatori cae subliniază autoritatea canalului, în comparație cu a competitorilor, la modul general:

  • Subscriberi
  • Total watch time
  • Views.

#4. Strategii de evaluare a competiției și de întreținere a traficului

În loc de concluzie, vă ofer o listă de strategii care să vă ajute mai departe, în afara optimizării SEO efective a videoclipurilor pe Youtube.

  1. Faceți o listă de YouTubers pe care îi știți, care creează conținut similar cu al vostru, care au aproximativ același număr de abonați. Urmăriți conținutul lor în mod regulat pentru a vedea despre ce subiecte vorbesc și despre ce puteți învăța de la ei.
  2. Pentru a găsi canale noi de dimensiuni similare cu ale voastre, utilizați instrumentul VidIQ pentru a căuta YouTubers (filtru după dimensiunea canalului) care creează conținut popular.
  3. Accesați pagina canalului acestor videoclipuri și faceți clic pe butonul albastru de tendințe pentru a vedea ce videoclipuri funcționează bine în acest moment (așa cum sunt sortate după Vizualizări pe oră). Acestea vor fi probabil subiectele în trend din genul dvs. chiar acum.
  4. Folosiți instrumentul Subscriber Analysis pentru a descoperi ce alte videoclipuri și canale vizionează audiența dvs.
  5. Configurați Alerte despre tendințe pe e-mail pentru canalele pe care le urmăriți – acestea vor fi incluse ca opțiuni de selecție în pagina de alerte, pe măsură ce le adăugați la lista voastră.
  6. Cu toate aceste informații, acum veți înțelege foarte bine ce conținut prinde pentru publicul vostru țintă. Faceți videoclipuri pe aceste subiecte!
  7. În sfârșit, nu vă temeți să vă implicați cu comunitățile acestor canale „rivale”. Rivalii pot deveni rapid prieteni și pot duce la colaborări în care creatorii video ajung să își împărtășească publicul.
  8. Includeți un sondaj cu vot, încurajează implicarea.
  9. Adăugați întotdeauna videoclipurile într-un playlist. Acest playlist poate fi adăugat și în cards. 
  10.  Asigurați-vă că împărtășiți conținutul vostru pe alte platforme de socializare și cu comunitățile din care faceți parte, cum ar fi forumurile.
  11.  Reveniți la videoclip în primele 2, 12 și 24 de ore și răspundeți la cât mai multe comentarii posibile pentru a susține implicarea.
  12. Monitorizați traficul pentru a observa evoluția videoclipurilor.

Un articol foarte util pe acest subiect a publicat pe blogul DWF și colegul nostru, Vlad Săndulescu, specialist SEO Senior în cadrul agenției: Cum sa-ti optimizezi filmuletele de pe site si de pe Youtube. Materialul său explorează zona de optimizare clipuri video, pentru o afișare cât mai bună în rezultatele organice Google.

Scris de
Andreea Murărița

Articole asemanatoare

Cookies

Acest site foloseste cookies. Confidentialitatea datelor