Webinar #3: Schema de Enhanced Ecommerce (Enhanced Ecommerce) Marea curățenie de primăvară în contul tău de Google Analytics
Cel de-al treilea webinar are în prim plan Schema de Enhanced Ecommerce (EE), caracteristicile și avantajele utilizării aceste scheme, alături de modalitățile de evaluare a implementărilor de Enhanced Ecommerce pentru diferite conturi, atât din punct de vedere tehnic, cât și al calității informațiilor colectate.
Cum să te pregătești pentru GA4 cu o implementare reușită de Enhanced Ecommerce
Implementarea Schemei de Enhanced Ecommerce se poate realiza în mai multe moduri, prezentate în materialul video al webinarului:
- Enhanced Ecommerce via GTM – recomandarea DWF
- Enhanced Ecommerce via GTAG – programare direct în site
- Enhanced Ecommerce via analytics.js – programare direct în site
- Ecommerce via GA4 – similar cu punctul a, dar cu un manual ușor diferit pentru implementare.
În timpul utilizării apar erori diverse, unele care țin de implementare, altele care provin din proiectarea schemei de Enhanced Ecommerce și din tipul de informație colectat. De multe ori există o necorelare între abordarea programatorilor și conceptul de business la nivel managerial.
Pentru alinierea celor două viziuni este necesară o implementare corectă a Enhanced Ecommerce, printr-o tehnologie de tracking adecvată. O schemă de Enhanced Ecommerce peste GA3 sau, în mod similar, o schemă ecommerce (E) peste GA4 trebuie să fie implementată via GTM (Google Tag Manager) și nu să fie pusă direct în site.
Avantajele utilizării GTM sunt multiple:
- scăderea costurilor cu trackingul până la 50% atunci când sunt schimbări de site, replatforming;
- posibilitatea de scalare – se poate implementa aproximativ orice fel de tracking/pixel/tag existent pe piață necesar unei platforme de marketing terțe;
- redistribuirea efortului de programare (o parte la programatorul platformei, o parte la specialistul în GTM);
- ecommerce via GA4 este 99% similar cu schema de Enhanced Ecommerce via GTM pentru proprietățile de tip UA (GA3), ceea ce determină reducerea timpului necesar pentru implementarea ecommerce peste GA4, dacă EE via GTM este instalat corect;
- este GDPR ready, iar o instalare de tipul GTM server side, permite un management mai facil al datelor private colectate și stabilește care dintre ele sunt share-uite cu diverse servicii de marketing terțe.
O implementare reușită a schemei de Enhanced Ecommerce are la bază migrarea rapidă a site-urilor din GA3 în GA4, cu tot cu schema de Enhanced Ecommerce, pentru ca modificările în Google Analytics anunțate pentru iulie 2023 să fie pregătite din timp și să nu afecteze deciziile de business – dashboards, analize, interpretare, insights.
Cum funcționează schema de Enhanced Ecommerce (Enhanced Ecommerce)
Înțelegerea logicii de configurare corectă și aplicare riguroasă a unei scheme de Enhanced Ecommerce face diferența între eșec și succes în materie de marketing digital.
Enhanced Ecommerce reprezintă echivalentul în e-commerce a acțiunilor de merchandising și product marketing din magazinele fizice tradiționale. Se realizează plasarea de produs în site, în mod similar plasării unor produse pe rafturi, noțiunea aici în digital fiind de tip de raft, sau tip de algoritm folosit pentru un box/carusel de produse.
Este important să gândești în logică de business, iar categoriile de produse pe care le măsori în Google Analytics să fie aceleași cu cele din programul de gestiune (CRM, ERP ș.a.). Site-ul este doar un mod de a afișa informația, o vitrină virtuală pe care trebuie s-o aranjezi inteligent.
Identificarea tipurilor de raft este foarte importantă și reprezintă noțiunea de Listă din Enhanced Ecommerce. Cele mai des întâlnite sunt: related products, carusel pe home page, upsell block pe fiecare pagină de produs, best sellers ș.a. Listele realizate trebuie clasificate după algoritmul de business utilizat la organizarea produselor (mărfurilor) în site.
O altă etapă importantă este selectarea produselor potrivite pentru fiecare tip de raft sau listă. Aceste decizii sunt fundamentate pe logica afacerii, iar plasarea lor adecvată este foarte importantă pentru eficiența magazinului online.
Ce produse intră în lista best sellers? Cum se construiesc legăturile de tip related products? Merchandising-ul din offline se regăsește în această etapă critică pentru succesul vânzărilor pe internet.
Schema de Enhanced Ecommerce trebuie implementată riguros, fără confuzii între noțiunea de categorie de produse vândută și tipuri de raft sau liste – o confuzie des întâlnită la implementarea de către programatori neasistați de analiști.
Așadar, Schema de Enhanced Ecommerce din GA3 sau Schema de Ecommerce din GA4 este un instrument de lucru, o metodă de evaluare a vânzărilor online, o aplicare a strategiei de business și un mod eficient de implementare a funcționalităților GA, pentru ca întâlnirea cu marketingul digital să fie… love at the first site!