Webinar #2: Erori pe numere importante – comenzi, goals Marea curățenie de primăvară în contul tău de Google Analytics
Seria de webinarii DWF despre setarea contului de Google Analytics a continuat cu o prezentare a celor mai importante erori ce apar în activitatea de e-commerce și în administrarea site-urilor de afaceri. Cum identificați aceste erori și care este modalitatea de a alege indicatorii utili în luarea deciziilor? Liviu Taloi, Data Managing Director răspunde la întrebările despre erori pe numere importante, comenzi și obiective (goals), în cel de-al doilea webinar pe teme de GA.
Datele sunt importante. Asigurați-vă că sunt și corecte. Error is terror!
Provocările unui proiect de date se referă atât la procesele de marketing, cât mai ales la erorile de tracking ce apar în implementări. Marketingul digital câștigă notorietate cu fiecare campanie online reușită și pierde din credibilitate la fiecare problemă ce apare din cauza datelor inconsistente sau a echipelor tehnice neexperimentate. Ce este de făcut?
Urmăriți prezentarea video realizată de Liviu și parcurgeți itinerariul unei călătorii de la bad data sau chiar no data până la acele good data pe care vă puteți baza în fundamentarea strategiilor de business.
Dacă avem un site de tip lead generation este obligatoriu să măsurăm obiectivele de business, acele Goals din Google Analytics. Nu este suficient să măsurăm doar vizitele, este nevoie sa înțelegem măsura în care acele vizite au contribuit la creșterea businessului nostru. Dacă pe modelul de business de ecommerce avem comanda și valoarea comenzii, pe modelul de business bazat pe cerere de ofertă (lead generation) avem goal-ul și valoarea acestui goal.
În clipul video de mai sus sunt detalii utile despre procedurile interne de verificare a setărilor pe Goals pentru site-urile de tip lead generation.
În același webinar a fost prezentată procedura de verificare a dublurilor de comenzi, un dashboard în Google Data Studio foarte simplu de făcut de către oricine sau chiar un Custom Report în GA prin care se identifica procentul de comenzi dublate din totalul de comenzi, pe un magazin online
Puneți GA la treabă și folosiți-l pentru business insights relevante!
Soluția pe care o propune DWF pentru reducerea erorilor începe cu un tracking corect, prin care să se realizeze o structură de marketing adaptată la nevoile fiecărui site și o personalizare la nivel de canale de comunicare, grupare de conținut și dashboards.
În același webinar a fost prezentată procedura de investigare a procentului de comenzi lipsă din Google Analytics, care începe cu o comparație între comenzile din platforma de ecommerce și comenzile din Google Analytics. Ulterior, această procedură se complică prin implementări tehnice descrise în film și care ne permit să ajutăm programatorii în investigarea acestui tip de eroare. Scopul acestei proceduri este să reducem procentul de comenzi lipsă la un nivel acceptabil de către client.
Analiza metricilor, identificarea oportunităților, prioritizarea insight-urilor acționabile, derularea efectivă a acțiunilor și analizele de business reprezintă pașii către succesul demersurilor online. Utilizând GA ca pe un instrument managerial și nu ca pe un simplu colector de date, obțineți business insights relevante și utile pe termen lung.