Update-uri SEO Google: octombrie si noiembrie 2016

La inceputul anului 2016 am initiat un demers unic in industria SEO din Romania, de consemnare sistematica a noutatilor Google cu impact pe zona de SEO. Ne-am asumat o cadenta lunara, straduindu-ne ca in prima decada a fiecarei luni sa finalizam procesul de identificare si clasificare a informatiilor care merita sa ramana consemnate.

Acest material inglobeaza noutatile aferente ultimelor doua luni: octombrie si noiembrie. Ne pare rau ca nu am reusit sa publicam articolul aferent lunii octombrie conform calendarului normal.

Cel mai important factor care ne-a impiedicat sa facem acest lucru a fost campania de recrutare, pe care am initiat-o la inceputul lunii noiembrie si in cadrul careia am avut de procesat peste 200 de CV-uri, de la persoane interesate de joburile SEO-related pe care le-am scos la concurs. In plus, activitatea pe luna octombrie a fost destul de modesta la capitolul „stiri SEO relevante”.

Noutati SEO Google, octombrie 2016:

  • Studiu impact Penguin 4.0 Update: potrivit unui sondaj realizat de Search Engine Roundtable realizat pe 600 de site-uri, 12% au inregistrat cresteri dupa acest update, 15% au scazut, iar pentru aproximativ 73% dintre site-uri nu s-au sesizat variatii semnificative de vizibilitate.
  •  Pe 13 octombrie, Gary Illyes confirma pe Twitter faptul ca Penguin 4.0 s-a propagat in toate centrele de date Google si implicit este activ la nivel international.

Update-uri Google, noiembrie 2016:

Spre deosebire de octombrie, luna noiembrie a fost foarte „aglomerata” in noutati SEO din partea Google. Le vom trata separat, in fucntie de categoria din care fac parte.

Update-uri de algoritm Google:

  • Fara indoiala, anuntul cu cel mai mare impact in media este cel referitor la mobile-first indexing. Aceasta schimbare de strategie Google are numeroase implicatii din punct de vedere SEO, pe care el vom trata in detaliu, in articole viitoare de pe blogul DWF.
  • Potential Google Update pe 10 noiembrie. Semnale in acest sens au fost inregistrate pe Mozcast, Accuranker si Algoroo, insa alte instrumente, precum SERP Metrics sau RankRanger nu au identificat nimic deosebit. In campaniile SEO gestionate de DWF nu s-au inregistrat fluctuatii majore in aceasta perioada.
  • Intr-un interviu Search Engine Land, Gary Illyes, inginer Google, a spus ca sistemul de inteligenta artificiala al motorului de cautare este capabil sa genereze noi factori de ranking in mod automat, plecand de la cei clasici.
  • Un update important, care este posibil sa afecteze in special publisherii, tine de „fake news”. Pe de alta parte, Google a inceput sa afiseze in sectiunea de stiri articole care provin si de la site-uri ne-afiliate Google News. Problema este recunoscuta de Sundar Pichai, CEO Google.
  • Viziunea Google este ca produsul companiei sa ajunga atat de personalizat, incat sa se poata spune ca este diferit, pentru fiecare utilizator al sau. Acest lucru se va putea face doar printr-o adanca integrare a elementelor de AI in core-ul Google.

Update-uri Google cu impact SEO:

  • Site-urile care ajung in mod repetat sa contina malware (sau „virusi”) vor fi penalizate de Google, in sensul in care motorul de cautare va ignora solicitarile de reconsiderare pe care acestea le vor trimite.
  • Exista semnale potrivit carora Google lucreaza la un nou algoritm de penalizare a domeniilor de tip EMD (exact match domain).
  • Google a publicat un articol pe blogul oficial, dedicat modului in care se pot realiza pagini indexabile pentru Progressive Web Apps (PWAs). Aceasta tehnologie are aplicatii in zona de mobile-friendly web.
  • A fost actualizat ghidul oficial Google pentru migrarea unui site, fiind adaugate elemente diferite, in functie de dimensiunea pe care o are proprietatea web. Un articol detaliat despre migrarea SEO catre o platforma noua gasiti si pe blogul DWF.
  • Un inginer Google clarifica faptul ca atat meta tagul robots – noindex, cat si canonical, nu au ca efect eficientizarea crawl budget-ului pentru un site. Acest lucru era evident in logica „Crawling > Indexing > Ranking”, insa existau numeroase voci care sustineau contrariul.
  • In Schema de Local Business, imaginea a devenit element obligatoriu, iar intervalul de pret este acum un camp recomandat. Update-urile frecvente pe care Google le face in aceasta zona denota un interes activ al companiei catre standardizarea acestor elemente.
  • Google a actualizat documentatia in care evidentiaza diferentele intre articolele formatate in clasic HTML, versus cele in AMP. Materialul este foarte detaliat si expune in mod transparent elementele care contribuie la generarea re rich-results, in cele doua tipuri de sintaxa.
  • Data cache-ului Google aferent unei pagini nu reprezinta in mod automat ultima data la care crawler-ul motorului de cautare a indexat respectiva pagina. Astfel, nu putem utiliza acea data pentru a estima frecventa cu care Google reindexeaza o pagina.
  • John Mueller a spus ca in cazul unei migrari spre HTTPS, nu este recomandat sa se faca si alte modificari la URL-uri.
  • Bing si Google au anuntat simultan ca accepta fisiere de tip sitemap cu o dimensiune de pana la 50Mb, limita crescand de la 10Mb. Din pacate, numarul de URL-uri acceptate intr-un fisier a ramas acelasi, adica 50,000. Miscarea sugereaza planuri de viitor in vederea adaugarii de informatii suplimentare in sitemap, pentru un URL.
  • John MUeller reconfirma faptul ca Google nu foloseste perioada de valabilitate a unui domeniu ca factor de ranking.

Update-uri Google in Search Console:

  • Indicatorul de „Update”, disponibil in multe rapoarte din Google Search Console, este acum „click-abil” si directioneaza catre o pagina cu explicatii legate de respectivul eveniment.
  • Google a eliminat raportul „Content Keywords” din Search Console. Motivul invocat este acela ca elementele din raport produceau confuzie in randul proprietarilor de site-uri.
  • S-a publicat un update la instrumentul pentru verificarea daca un URL este mobile-friendly: acum adresa verificata poate fi trimisa catre Google spre indexare direct din tool.
  • In raportul „Search Analytics” a aparut o noua optiune de filtrare, dedicata paginilor AMP.

Tot in luna noiembrie se pot consemna si o multime de mici update-uri la nivel de interfata Google. Dintre acestea, exista unele care pot avea un impact in vizibilitatea SEO a site-urilor ce rankeaza in rezultatele organice. Este prematur insa sa ne pronuntam in acest sens, de vreme de majoritatea sunt doar teste izolate, pe care Google le realizeaza periodic.

In cazul in care considerati ca am omis o informatie importanta, nu ezitati sa o mentionati in comentarii, astfel incat sa agregam in aceasta pagina cele mai semnificative noutati SEO Google aferente lunilor octombrie si noiembrie 2016.

Data articol: 14 decembrie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.