Trenduri si idei pentru business-ul tau de la GPeC Summit
Continut
Agenda celor mai importanti specialisti in marketing online si e-commerce este ocupata in aceasta perioada de GPeC Summit! Sub egida Content is King, evenimentul a adus la Bucuresti speakeri cu experienta care au prezentat noi idei si trenduri in comunicarea online. Am extras principalele insight-uri din prima zi alaturi de ei la GPeC, care te pot ajuta in dezoltarea afacerii tale.
Continutul este regele
Intr-un mediu atat de concurential precum cel din Romania, este important ca business-urile de aici sa se alinieze standardelor din SUA si Europa. Un prim insight vine de la Jeff Bullas (recomandat ca “#1 global content marketing influencer”) care subliniaza faptul ca in era online “procesul de vanzare nu s-a schimbat, ci doar mediul este unul nou”. Business-urile de succes apeleaza, asadar, la continut pentru a se diferentia in piata si a lua avans in fata competiei. Totusi, tot acest efort fara masurarea datelor si a unei atente monitorizari nu ar inseamna mare lucru. Profita de tehnologie, platforme online, social media si reach-ul pe care il obtii online pentru a iti face cunoscute produsele si a obtine vanzari.
Content marketingul nu este o cheltuiala, ci o investitie
Priveste continutul pe care il generezi pentru business-ul tau ca pe un digital asset, deci ca pe o investitie din care ai numai de castigat. Jeff Bullas merge atat de departe incat sustine ca un continut smart este “omul tau pe vanzari”, datorita credibilitatii pe care o atrage si nu numai.
Alege pentru cititorii tai continut cu mesaj puternic, relevant, dar simplu de inteles, indiferent de nisa pe care o reprezinti si, in acelasi timp, inspirational. Incearca sa generezi continut evergreen – acel tip de continut pe care userii il vor accesa si peste luni sau chiar ani. Iata ce tip de content asteapta clientii tai:
- Ebooks
- User manuals
- Blog posts
- Product pages
- Social media posts
Daca nu ai timp sau resurse pentru a dezvolta continut original, atunci mergi pe varianta de a agrega continut din alte surse pe care sa il oferi comunitatii tale.
Trafic si instrumente pentru maximizarea rezultatelor
Twitter este probabil cea mai putin inteleasa retea sociala, probabil acesta este motivul pentru care Twitter nu a prins atat de bine in Romania. Este insa o platforma ideala pentru reach-ul organic global. Acorda atentie si platformei Linkedin, reteaua sociala business-oriented, care iti poate aduce rezultatele pe care ti le doresti sau mergi pe clasicele Facebook si Instagram.
Indiferent de retelele sociale pe care alegi sa le folosesti pentru business-ul tau, asigura-te ca ai o comunitate in care ai construit incredere, ca iti intelegi publicul si ca produsul/produsele tale raspund nevoilor lui. Trafic generat in aceste conditii va aduce cu siguranta si conversiile pe care ti le-ai setat printr-o serie de obiective.
Google, 300% mai mult trafic decat Social Media
Cea mai eficienta cale de a atrage trafic in magazinul tau online ramane motorul de cautare – prin Google. Construieste-ti strategia pe 3 directii principale: continut, tehnic si linkbuilding. Poti gasi numeroase resurse pe blogul nostru, unde am tratat detaliat fiecare element in parte.
5 hack-uri simple pentru mai multe conversii
Sigur ca iti doresti sa atragi atentia asupra business-ului tau. Uneori, insa, e mai bine sa nu nu joci cartea inovatiei, ci sa faci alegeri simple si smart in mediul online. Karl Gilis (co-founder AG Consult) ne-a dat cateva insight-uri despre cum acest tip de abordare iti poate creste vanzarile.
- Design-ul site-ului NU trebuie sa fie impresionant din punct de vedere vizual. Concentreaza-ti efortul pentru a le oferi userilor un site simplu de navigat, impartit in categorii usor de intuit si accesat.
- Schimba perspectiva dinspre produsul tau inspre consumator! Gaseste pain-point-ul clientului tau si ofera serviciul/produsul tau ca o rezolvare a acelei probleme.
- Adapteaza-ti call to action-ul avand principul de mai sus in minte. Renunta la butonul Cumpara acum pe care majoritatea magazinelor online il folosesc. Gaseste o varianta indreptata spre client si spre nevoile lui, nu pe produsul tau.
- Ai o rata de abandon a cosului de cumparaturi prea mare? Research-ul te va ajuta sa afli care este motivul (un timp prea mare pentru livrarea produselor, costuri prea mari pentru transport, lipsa posibilitatii de a plati cu cardul). Adapteaza-te in functie de nevoile clientilor tai.
- Foloseste mesaje diferite in functie de target. Segmentarile ajuta sa vorbesti mai personal cu clientii tai si sa adaptezi mesajul de la caz la caz (poti incerca o abordare diferita pentru non brand vs brand searches).
Last but not least, va asteptam la standul DWF.