Tot ce trebuie să iei în calcul atunci când pregătești strategia de promovare pe Facebook Ads
Tic-tac, tic-tac, Black Friday este chiar după colț, iar dacă până acum nu ți-ai pregătit strategia de promovare online, atunci ar fi cazul să începi chiar din acest moment. Vorbim despre cel mai important eveniment de vânzări din an, în care poți într-o singură lună să-ți depășești rezultatele de pe ultimele 2-3 luni cumulate.
Hai să vedem ce ar trebui să iei în considerare atunci când îți pregătești strategia de Black Friday pe Facebook și Instagram.
Este important să definești de la început cât va dura Black Friday-ul pentru afacerea ta pentru a-ți putea face o estimare a bugetului de care vei avea nevoie. Noiembrie este acea lună din an în care o zi de vineri ține 2-3 săptămâni. În funcție de strategia pe care vrei să o aplici, poți opta pentru campanii de Black Friday de o zi, un weekend, o săptămână sau chiar o lună.
Gândește-te ce tip de campanie de Black Friday se potrivește afacerii sau nișei tale. Magazinele online pot vinde volume considerabile în doar câteva zile de oferte, dar pentru servicii sau produse pentru care există un timp prelungit în luarea deciziei de cumpărare este nevoie de o ofertă prelungită astfel încât să îți maximizezi rezultatele.
Ține cont că algoritmul Facebook are nevoie de un timp mai lung de optimizare a volumelor și a costurilor de pe campanii, iar o ofertă prelungită pe mai multe săptămâni îți poate aduce rezultate mai bune datorită optimizarilor pe care le poți face campaniilor.
Dacă nu ești la primul Black Friday, atunci raportează-te și la datele din trecut, vezi ce costuri ai avut, care au fost campaniile ce au adus cele mai bune rezultate și ce se poate îmbunătăți anul acesta.
Stabilește-ți bugetul pentru campanii. De Black Friday este recomandat să aloci un buget suplimentar față de cel folosit în lunile trecute și asta pentru că vei întâlni CPM-uri mult mai mari, dar și pentru a profita la maxim de cererea crescută din piață.
Așteaptă-te ca pe 11 noiembrie să fie ziua cu cele mai mari CPC-uri din an. La fel cum anul trecut se înregistrau cele mai mari CPC-uri pe 12 noiembrie.
Explorează secțiune de audiențe din Facebook Ads și asigură-te că ai liste de audiențe pregătite pentru perioada ofertei, pe care să le folosești în targetarea campaniilor. Aici poți să folosești audiențe custom înregistrate prin Pixel, liste cu emailuri și numere de telefon și audiențe de engagement pentru paginile de Facebook și Instagram.
Este important de reținut că este recomandat să ai minim 1000 de utilizatori în fiecare lista pentru ca algoritmul Facebook să poată să se optimizeze corect și eficient atunci când folosești listele în targetarea campaniilor.
În funcție de specificul afacerii și de nișa acesteia poți să definești care sunt cele mai potrivite audiențe.
O recomandare generală ce se aplică pentru majoritatea afacerilor de ecommerce este să ai liste precum: Page View, Wishlist, Add to Cart, Initiate Checkout, Purchase, Liste de emailuri și numere de telefon de la clienți sau abonați la newsletter, Video Engagement, Facebook Page Engagement, Instagram Page Engagement.
Pentru site-urile de servicii se pot folosi audiente precum: Page View, Toți utilizatorii ce au ajuns într-o pagină de servicii, Toți utilizatorii ce au ajuns în pagina de contact, Liste de emailuri și numere de telefon de la clienți sau abonați la newsletter, Video Engagement, Facebook Page Engagement, Instagram Page Engagement.
Toate aceste liste trebuie create pe durate diferite, cele mai comune sunt cele de 7 zile, 30 de zile și 180 de zile. Iar pe baza acestor liste se pot crea și audiențe de tip look a like.
Înainte de începerea ofertelor de Black Friday încălzește audiențele cu campanii de teasing prin care să prezinți perioada în care va fi Black Friday-ul, câteva produse ce se vor afla la ofertă și la ce reduceri să se aștepte utilizatorii pe site.
Pentru teasing se pot folosi videouri la nivel de anunț și create audiențe cu utilizatorii ce au vizionat 50% sau 75% din clip. Iar ulterior retargetarea acestei audiențe în perioada în care ofertele de Black friday sunt active.
Tot înainte de Black Friday se pot rula campanii cu optimizare de add to cart pentru că va înregistra adăugări în coș la costuri mai mici, iar audiența de add to cart se va popula mult mai rapid. Astfel în timpul ofertei de Black Friday se poate retargeta audiența de add to cart de 180 de zile prin campanii cu optimizare pe vânzări
Campaniile de remarketing sunt obligatorii în timpul Black Friday-ului, așa că pe lângă folosirea audiențelor de add to cart și cele bazate pe interacțiune cu anunțurile de teasing, poți să folosești și audiențe mai generale precum toți utilizatorii ce au ajuns pe site în ultimele 30 de zile sau utilizatorii ce au interacționat cu pagina de Facebook sau de Instagram.
Pentru campaniile de new target, analizează audiențele ce performează cel mai bine în contul tău și folosește-le la maxim în timpul ofertelor. În cazul acesta poate fi vorba de audiențe broad, interese sau lookalike.
După ce sunt puse la punct audiențe, ia în considerare și cum vor arata anunțurile pe care le vor vedea utilizatori. Pentru asta va fi nevoie să pregătești bannere specifice de Black Friday în care să scoți în evidență reducerile de pe site, în cazul caruselelor de produse să folosești frame-uri și etichete de preț pentru a le scoate în evidență și nu în ultimul rând nu uita de mesajele anunturilor.
Dacă oferta de Black Friday va fi una prelungită pe mai multe săptămâni atunci vei avea timp să optimizezi campaniile. Așa că simte-te liber ca pentru fiecare ad set din cont să testezi mai multe variante de ad-uri. Single Image, Video, Carousel, Collection sau variați ale acestora, iar după ce inregistrezi primele vânzări, analizează randamentul fiecărui tip de anunț și pune pe pauză cele ce nu îți aduc rezultate la costuri optime.
Nu uita că Facebook este doar o componentă din mixul de marketing, așa că nu ignora celelalte platforme de promovare pentru a maximiza rezultatele din luna noiembrie.