Sfârșitul Universal Analytics: Ce înseamnă și ce trebuie făcut acum

Sfarsitul-GA.-Ce-inseamna-si-ce-trebuie-facut

Anunțul de la Google despre trecerea la un nou model de date a pus pe jar specialiștii în digital marketing și oamenii de afaceri din online.

1 iulie 2023 a devenit G-Day, când marea debarcare a Google Analytics 4 (G4) va înlocui Universal Analytics (UA), forma actuală G3 pe care o utilizează cei mai mulți analiști de date, rapoarte și statistici.

Ce înseamnă această transformare și cum trebuie să reacționeze industria de digital? Răspundem în continuare la aceste întrebări, mai mult, vă recomandăm un set de acțiuni pe care să le programați pentru tranziția eficientă la noua realitate GA.

De la UA la GA4 – Google ne scrie agenda de business

Problema nu se pune dacă să treceți sau nu la GA4, ci când și mai ales cum să faceți acest lucru, ca să nu vă treziți că aveți de implementat retroactiv modificări, și că pierdeți date valoroase.
Abordarea din timp a acestei transformări majore reprezintă un important avantaj concurențial și o asigurare că veți reuși să remodelați din mers activitatea de analytics, fără perturbări, întârzieri sau neconcordanțe. Mai mult, veți lucra cu metrici predictivi (predictive metrics) și elemente de învățare automată (machine learning), iar insight-urile de business pe care le veți obține vor compensa costurile migrării la GA4.

UA-GA4: Un pas mic pentru Google, pași mari pentru business-uri

Planificați pașii pentru migrarea la GA4

Ca să reușiți migrarea la GA4 aveți nevoie de o planificare pe mai mulți pași, de alocarea sarcinilor pe fiecare departament implicat și de respectarea riguroasă a timing-ului.

Colaborați cu oamenii de marketing și IT din companie, formați echipe mixte, la care să adăugați și specialiști din agenția parteneră de digital, care oferă o viziune de ansamblu a acestei migrări și cunosc detalii tehnice, proceduri utilizate de alte firme aflate în aceeași situație. Construiți împreună o strategie de măsurare în GA4, pe care s-o structurați și s-o diseminați în cadrul firmei, pentru a fi înțeleasă de toate departamentele implicate.

Creați o proprietate Google Analytics 4

Activarea funcțiilor încorporate va permite începerea colectării unor date de bază, de exemplu afișări de pagină, descărcări de fișiere, accesări materiale video și multe altele. Nu veți avea din start toate facilitățile cu care v-ați obișnuit în UA (dacă aveți un tracking de implementare personalizat), dar va fi un început, ca să vedeți cum vor arăta datele în GA4.

Implementați urmărirea paralelă pentru Universal Analytics și Google Analytics 4

Auditați implementarea actuală de tracking pentru a identifica elementele importante pentru care doriți să aveți paritate de tracking în GA4. Acestea trebuie implementate prioritar și pot include tracking-ul legat de generarea de venituri, de leaduri, și alte obiective ale site-ului.

În această etapă veți determina care sunt detaliile importante despre utilizatorii voștri. Veți începe să înregistrați parametrii (dimensions) și valorile (metrics) personalizate.

Stabiliți ce tipuri de date doriți și ce a fost important pentru voi în UA

Observați configurația pe care o aveți în UA și stabiliți datele importante din cadrul ei, de exemplu filtre, obiective UA/evenimente de conversie GA4, grupuri de conținut, grupuri de canale, ecommerce tracking și event-uri din Firebase (pentru aplicații).

Decideți care dintre ele sunt importante pentru noua proprietate GA4. Este posibil ca aceste aspecte să nu fie încă funcționale în GA4, dar pot fi abordate pe măsură ce caracteristicile respective devin disponibile.

Semnalați rapoartele care vor fi afectate de Google Analytics 4

GA4 vă oferă acces la o varietate de rapoarte din Analysis Hub și aveți posibilitatea de a utiliza BigQuery (atât pentru utilizatorii non-360, cât și pentru utilizatorii 360). Cu toate acestea, schimbarea modului în care sunt colectate datele înseamnă că schema de date este diferită pentru GA4 în comparație cu UA.

Unele câmpuri vor rămâne neschimbate (de exemplu Page Title), altele se vor modifica sau vor fi eliminate. Toate rapoartele care utilizează surse de date UA vor trebui actualizate pentru GA4.

În funcție de volumul de rapoarte și de frecvența raportărilor, este recomandată actualizarea lor în etape, începând cu cele mai importante. De asemenea, este o idee bună programarea acestor actualizări UA-GA4 într-o perioadă cu un nivel mai scăzut al activității, cum este sezonul estival. Astfel veți reduce problemele interne și veți avea timp să explicați oamenilor din firmă modificările implementate.

Numărătoarea inversă: ultimele luni de migrare

După parcurgerea pașilor inițiali, vă aflați la momentul pornirii cronometrului, când trebuie să faceți switch-ul efectiv de la UA la GA4. Iată care sunt acțiunile pentru ultimele luni de migrare.

Implementați configurațiile pe care le-ați mapat anterior

Activați configurațiile stabilite și asigurați-vă că noile implementări sunt compatibile cu UA și GA4. De exemplu, verificați ca dataLayer să funcționeze cu metoda de colectare a datelor GA4, iar implementările GA4 să poată fi re-mapate corespunzător trackingului din UA.

Acest mod lucru este util în procesul de etichetare dublă și contribuie la consolidarea configurației GA4, oferindu-vă în același timp datele în formatul familiar, cel de UA. Acest lucru este important, până învățați modelul de date GA4 și interfața de raportare, mai ales dacă proprietatea UA este GA360 și aveți nevoie de protejarea datelor cu GA360 SLA (service level agreement). Proprietățile GA4 nu sunt încă acoperite de Analytics 360 SLA’s.

Începeți să utilizați Google Analytics 4 pentru analiză și raportare

Probabil că veți folosi atât raportarea UA, cât și GA4 pentru o perioadă, până când vă simțiți mai confortabil cu datele proaspăt migrate și acestea ajung la nivelul de care aveți nevoie.

Începeți prin duplicarea și actualizarea rapoartelor pe care le-ați bifat anterior în schema GA4. În plus, puteți utiliza noile instrumente disponibile în BigQuery și Analysis Hub (disponibile anterior numai pentru utilizatorii GA360). Aceste caracteristici pot contribui la îmbunătățirea capacităților de analiză și raportare.

Implementați noile caracteristici GA4, faceți conexiunile cu celelalte tool-uri Google

Conectați Google Analytics 4 cu Google Ads și BigQuery (și alte integrări pe măsură ce acestea devin disponibile). Cu ajutorul Google Ads puteți crea și importa conversii (cunoscute anterior ca obiective în UA și denumite evenimente de conversie în GA4) și segmente de public, pentru a permite un flux bidirecțional de date între cele două platforme. Cu BigQuery veți beneficia de o modalitate avansată și eficientă de interogare și analizare a datelor, la un nivel mai detaliat (prin comparație cu interfața GA).

Exemplu de Checklist pentru migrarea la GA4

PLANIFICARE

  • Luați în considerare ce date aveți nevoie ca să luați deciziile inițiale și să realizați brieful pentru echipă;
  • Stabiliți prioritățile pentru paritate de tracking UA-GA4;
  • Eșalonați tracking-ul mai puțin prioritar;
  • Stabiliți sursele de date pe care doriți să le combinați și vizualizați configurațiile respective;
  • Adaptați cronologia migrației în funcție de modul de lucru al echipelor din firmă;
  • Consultați interfața și documentația GA4 pentru a vă asigura că funcțiile de care aveți nevoie sunt activate/disponibile.
  • Caracteristicile care nu sunt încă activate vor fi reprogramate pentru implementări viitoare.

AUDIT

  • Auditați configurația actuală de analiză pentru a vă asigura că este actualizată;
  • Efectuați un audit de cont / proprietate / vizualizare UA pentru a verifica starea datelor;
  • Realizați un audit al proprietății GA4 pentru a verifica validitatea datelor;
  • Auditați Firebase Console, dacă aveți aplicații, și efectuați modificările necesare la setările proiectului, pentru a vă asigura că datele din fluxurile de aplicații sunt gestionate corespunzător.

STRATEGIE

  • Documentați și planificați urmărirea prioritară din etapa de planificare pentru a determina ce evenimente utilizate în UA vor fi necesare / dezirabile în GA4
  • Documentați și mapați:
    • definițiile personalizate (custom dimensions & metrics) utilizate în UA care vor fi necesare/dezirabile în GA4;
    • filtre utilizate în UA care vor fi necesare/dezirabile în GA4;
    • obiectivele (goals) utilizate în UA care vor fi necesare/dezirabile în GA4 ca evenimente de conversie;
    • grupurile de conținut și grupurile de canale utilizate în UA care vor fi necesare/dezirabile în GA4;
    • implementarea schemei de Enhanced Ecommerce (EE) utilizată în UA, care va fi necesară/dezirabilă în GA4.

IMPLEMENTARE

  • Implementați tracking-ul de maximă prioritate și configurați GA4 pe baza mapărilor din etapa precedentă;
  • Utilizați evenimente automate și recomandate, pentru a înregistra dimensiuni personalizate și evenimente de conversie;
  • Înregistrați parametrii personalizați, valorile customizate și evenimentele de conversie.

RAPORTARE

Actualizați toate rapoartele, dashboard-urile din GDS (Google Data Studio) și interogările BQ (BigQuery) la schema GA4.

Luați în considerare modificări și ajustări ale checklistului prezentat, deoarece GA4 este o structură dinamică, în continuă evoluție, iar strategiile de migrare trebuie să fie flexibile și predictive, pentru a face față cu succes noii realități din lumea virtuală.

Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabiliți o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.

Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959

Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabilțti o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.

Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959

Data articol: 23 mai 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact